Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Je kunt het zo bont maken als jezelf wilt. Het ene paard kan er idd beter/slechter tegen dan de ander. Maar hoe meer je er op gooit, hoe meer je voor extra maatregelen moet zorgen. Uitrijdeken, weidegang of niet, wat als het nog kouder wordt, wat als ze nat wordt, zweetdeken en ga zo maar door. Maar als je paard het niet nodig heeft dan moet je het niet doen. Ze hebben zelf ook een vacht die zich naar omstandigheden kan aanpassen. Sommige mensen vergeten dat wel eens. En als je ze scheert is het weer een ander verhaal, maar daar weet ik niet veel van af. Dees wordt/is nooit geschoren, heeft een goede wintervacht die niet al te dik lijkt. Met een uitrijdeken rijd ik zelden, (tenzij het echt nodig is), ze gaat regelmatig de wei op, staat in een buitenbox. En ziek is ze zelden tot nooit.
. Dus volgend jaar toch maar een onderdekentje erbij
. Maar ik vind het persoonlijk wel fijn als ze wat vacht hebben, zodat ze niet telkens kouvatten. (staan altijd buiten) Fellor schreef:Jezus, da's wel erg veel. Het schijnt niet goed te zijn voor het afweersysteem van je paard en voor zn longen om m helemaal in te pakken
Ik heb op een ongeschoren paard nooit meer dan een regendek en een 300 grams

) had ie het echt wel koud!