betere longeerfoto's, Quentin hard aan t werk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

betere longeerfoto's, Quentin hard aan t werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 18:59

heb net zelf even foto's gemaakt tijdens het longeren, alleen was onze bak in 1 hoek nat, en juist in die hoek was het meeste zonlicht, dus ja, dan maar door de modder heen he Tong uitsteken

hij mag op sommige foto's zn achterhand er nog wat meer onder brengen, maar ja een longeerlijn+zweep+digi vasthouden en nog proberen goede foto's te maken kostte me nogal wat moeite Knipoog

losstappen
Afbeelding

Afbeelding

het 1e drafje
Afbeelding

Afbeelding

nogsteeds het 1e drafje maar je ziet hem ieder rondje losser worden
Afbeelding


iets korter bijgezet
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

galopje, helaas niet helemaal scherp
Afbeelding

duidelijk te zien dat ik hier geen zweep had en meer op de digi lette dan op Quentin!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo is zn hals wel stoer, verder loopt ie wel wat uit elkaar...
Afbeelding

inmiddels is ie nog wat korter bijgezet, hij heeft wel een lekker schuimbekkie Vingers aflikken
Afbeelding

Afbeelding


hier ging ie harder lopen ipv ruimer, dus daarna ff digi weer weggedaan en flink wat overgangen en tempowisselingen laten maken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


hij 'slaat' gaten in de grond als ie afzet Tong uitsteken (onze bak is laatst helemaal losgemaakt en 50 cm omgeploegd, daarna goed aangerold maar toch op sommige plekken nog wat los, ga morgen maar weer even slepen denk ik, als mn mini-traktortje door de modder in de wei komt)
Afbeelding

beetje strekken, zonder hulp van de longeerzweep, dus dit is niet zn max.
Afbeelding

Afbeelding

ook al staat ie kort bijgezet op de laatste paar foto's(heb hem tijdens het longeren 3x strakker gezet) hij bijft zn achterhand gebruiken, dus t ziet er naar uit dat ie toch weer helemaal is opgeknapt na zn laatste avontuur, het vastliggen in zn box, waar ik na mn werk dus achterkwam en hij een weekend aan 4 benen kreupel was en weer last van zn rug had, wat al niet zn sterkste punt is Scheve mond


binnenkort komt de fysio weer kijken naar zn rug, ze is afgelopen zomer geweest na een val van hem tegen de bakrand aan, en ik ben benieuwd of zn rug nu nogsteeds zo los is als de laatste keer dat ze hem heeft hehandeld
(op aanraden van haar+DA+instructeur longeer ik hem dus op deze manier, wat sommige mensen wrsch iets te diep vinden, ik merk dat hij er losser van wordt)

hoop binnenkort een keer rijfoto's te hebben!

ik heb hem trouwens niet alleen linksom gelongeerd hoor, maar op de linkerhand was het t makkelijjkste om foto's te maken Knipoog
heb steeds ff wat foto's gemaakt, dan weer zweep erbij gehad, hem wat meer laten werken, rechtsom laten lopen, dan weer wat korter bijgezet en weer linsom en wat foto's gemaakt etc

niet dat jullie denken dat ie alleen maar linksom kan lopen hoor Clown

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:21

Pff, dat paard heeft ook altijd zo'm power in z'n reet
Hij ziet er goed uit Renske!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:43

Mooi beesie hoor Kwijl

Zo te zien kan ie wel lekker lopen! Idd wel mooi strekken!
Loopt ie onder het zadel ook lekker over de rug of kan die dat allen met hulp van bijzetteugels? Als hij altijd zo mooi loopt is het wel een superpaardje hee!

.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 19:50

thanx *trots* Haha!

het is de bedoeling dat ie onder het zadel ook zo loopt, en dat gaat ook meestal goed
zodra ik hem meer ga verzamelen en oprichting houdt ie soms zn rug nog iets vast, daarom rij ik hem niet 7 dagen per week in de oprichting, maar rij ik hem soms ook een dagje alleen maar voorwaarts-neerwaarts

meestal longeer ik ook 1 of 2x per week, om hem lekker los te houden

en tigger, schijn bedriegt, hij is liever lui dan moe Tong uitsteken hier nog een foto van 'vroeger' ik was 16 of net 17, hij was net 6(had hem toen net, hij mocht toen M1 starten bij de vorige eigenaar)

Afbeelding

zo heeft ie een jaartje mogen 'sloffen' en toen kreeg ik beter les en moest ie echt aan t werk en heeft ie 2 jaar lopen staken en blessures gehad, en nu sinds begin 2003 gaat t eigenlijk de goede kant op Haha! (helaas nog wel af en toe rare blessures, of een allergische reactie van een insect, natuurlijk altijd op de plek van de singel etc waardoor ik soms een tijdje niet kan rijden en hij daarna weer gaat staken, maar als we door kunnen blijven trainen komt t helemaal goed, hoop ik Tong uitsteken )

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:53

Toch vind ik het er op de foto van 'vroeger'ook niet fout uitzien hoor!
In welke catergorie rijdt je hem nu?

Vind het echt een mooi paardje!

.

Machie

Berichten: 15938
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:39

M2 start renske er nu mee (toch?)

Mooi hoor renske! Echt geweldig, het lijkt of ie met superveel power loopt, maar ondertussen he *LOL* Komt me zo vreselijk bekend voor! Ik kom volgend jaar ook echt weer een keer jou kant op Maar dat wordt dan pas tegen maart, eerder zit k beetje vol...

Maar Q loopt er weer mooi bij hoor Lachen

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:52

Wow, die loopt mooi door. Haha!
Hele leuke foto's, zo te zien is ie heerlijk los...

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:52

Wat is het toch ook een lekker ding he:P Maar je hebt toch al (bijna) de winstpunten voor t z? Hij doet t echt goed he!!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:54

Kwijl mooie foto's zeg mooi paardje!!!!

fokfanaat

Berichten: 20203
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:54

Ben altijd weer jaloers op jouw longeerfotoos, echt heel top hoe je hem aan het lopen hebt!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 16:07

*trots*
thanx iedereen!
en samsam die van jou loopt ook echt super, heb gister je longeerfoto's gezien en die zijn ook echt top!

ik ben nu M2+8 met hem en hoop dit voorjaar Z1 te kunnen starten, dus ben benieuwd Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers