hij haalde ze uit ierland weg.
op een dag hadden we afgesproken dat we kwamen kijken voor een tinker. toen we daar kwamen , waren er wel meer dan 40 verschillende paarden waar ik uit kon kiezen.
nou dus liepen we daar kijken naar al die tinkers. en daar helemaal acher in war het aardig donker was stond dan die tinker. het was een vosbonte tinker. heel apart kwa tekeningen. dus ik liet hem uit de stal halen om ff buiten te zien. ze was erg schuw in de stal om er uit te halen. maar ja
toen ik haar zag dacht nou ja wel een beetje slank maar verder niks aan te zien. toen later mocht ik dan ff op langs de weg zonder zadel.
hij zij dat het dier zadel mak was nou ja daar ging ik dan ook vanuit he als je er zonder zadel op kan draven langs de weg.
toen was de grote dag aangebroken dat ik haar ging ophalen , ik was dolblij. dat kan je wel begrijpen natuurlijk.

maar na afbetaling hadden ze hem al op de kar gezet en zij de handelaar "ze kan wel eens drachtig zijn"nou ja wij verder niet bij nadenken natuurlijk. en we ging naar huis.
eenmaal thuis keken we eens onder haar , en ja hor uiers war je U tegen zegt. dus drachtig maar ja niet erg denk je dan.
1,5 week later stond er een veulentje naast.
toen schok ik me dood

want de merrie die ik gekocht had leek ent een wandelend skelet. je zag nu waarom we nooit hadden gezien dat ze drachtig was. ze was brood en brood mager. en aand e diaree ook nog.

dus lieten we haar veel eten. nu ruim een jaar later.
komen we erachter dat ze suikerziekte heeft en bloedarmoede.
dus op een gegeven moment wou ze niet meer eten dat vonden we maar niks. ze hongerde zichzelf uit.

op het moment schommeld het een beetje de eene keer eet ze een klein beetje en de andere keer laat ze alles staan en kijkt ze der neit eens naar om
we geven haar dan maar wel exstra veel kuil dat ze wel wat binne krijgt
op dit moment is ze weer drachtig
en eet ze iets meer van haar biks op gelukkig maar ja we zien eht wel weer dankje voor eht lezen van deze brief, binne korst doe ik ff foto's van ze erbij hoe ze eruit zag toen ik haar kocht en van nu , nou groetjes mij xxxxxjes kath