Ze was de laatste weken wat stug en drammerig en ik kon zo niet een duidelijke oorzaak vinden.
Volgens Rodinde zat ze wat vast bij haar bekken en haar banden, niet echt vreemd voor een fokmerrie, aan één behandeling had ze volgens Rodinde voldoende.
Ze is dus behandeld en toen ik haar weer op de trailer wilde zetten kwam er net een hengst aan.
Lisa zat al weer tegen hengstigheid aan (we hebben haar voor dit jaar leeg gelaten om alles wat rust te geven) en begon dus vrolijk van zich af te pissen

Ik zag echter dat er na de urine nog wat wittig slijm mee kwam en vertrouwde het niet helemaal.
Omdat ik toch op de kliniek was gelijk maar even een slijmmonster uit de baarmoerder laten nemen.
Vandaag kreeg ik dus de uitslag, er waren verkeerde bacteriën gevonden en ik mocht haar gelijk brengen voor behandeling.
Ik kan haar zaterdag weer ophalen en in die tijd wordt ze elke dag gespoeld.
Ik baal er gigantisch van, we zijn erg zuinig op de merrie´s en gelijk na elke bevalling worden ze gespoeld zodat ik zeker weet dat ze "schoon" zijn en nu heb ik toch nog een bacterie

Gelukkig lijkt Ilindra nergens last van te hebben.
Ze zijn nu allebei leeg maar moeten van het voorjaar wel weer gedekt worden.
Zodra Ilindra hengstig is laat ik van haar ook maar even een slijnmonster nemen voor de zekerheid.
Ilindra staat nu wel heel sneu op stal, eerst Händell weg en nu ook Lisa nog moeten missen.
Toen ik net even het water kwam controleren stond ze echt te gillen en te stampen

Zal morgen een aardig uitgelopen spoor worden langs de omheining.