Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

. Ik heb het hem afgeleerd met veel geduld. Elke keer heel erg kort halthouden, gelijk je teugels ontspannen en weer aanstappen, belonen als hij niet steigert, probeert hij wel te steigeren, veel been geven. Zo veel mogelijk op je zit en stem halt laten houden voorlopig, zo min mogelijk met je teugels doen.

Dennis schreef:Iedere keer als hij het probeerd een tik tussen z'n oren. Het dus toestaan!!! Net zo lang door gaan tot hij niet meer omhoog komt.
Cassidy schreef:Ik zou met dit paard de VD maar uit mijn hoofd zetten....je creeert namelijk een probleem waar je niet meer zo snel van af gaat komen.

Ik krijg een glazen fles niet zo snel stukgeslagen hoor, maar goed, ik heb dan ook kippenkracht. Zou dat dan ook eerder doen met een plasticen fles ofzo, want glas in het hoofd van je paard is ook niet zo fijn.
Cassidy schreef:In een oor bijten gaat bij een shet, maar niet bij een grotere pony.

Lepeltje schreef:Sla je je paard dan niet bewusteloos?![]()
)....
. Terwijl ik dus met veel minder het effect kon bereiken wat ik wilde, zonder dat meneer op zijn achterbeentjes stond.
beetje vaag Dennis schreef:Iedere keer als hij het probeerd een tik tussen z'n oren. Het dus toestaan!!! Net zo lang door gaan tot hij niet meer omhoog komt..