Wat hebben jullie in je EHBO doos?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Wat hebben jullie in je EHBO doos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 20:57

Ik zat er net op stal aan te denken dat ik eigenlijk geeneens een fatsoenlijke EHBO doos heb... Als er iets gebeurd heb ik vrij weinig voor de eerste hulp. Wat ik in mijn assortiment heb:

*Sodazout
*Betadinescrub
*plastic handschoentjes
*Uierzalf
*Een schaar

That`s it volgens mij. En niet in en apart schoon doosje, nee gewoon op de plank... Wie helpt me mee de ideale EHBO doos samen te stellen? Graag bij alles ook waar het het beste en natuurlijk goedkoopste Haha! te verkrijgen is. Graag heb ik nog blauwspray of acederm, een thermometer, gaasjes en een noodverband en noodbandage. Wie nog meer ideetjes??


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 21:28

Heeft niemand een EHBO doos ofzo?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 07:32

*schop*

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 07:34

bij de paardendogist verkopen ze complete. misschien kun je op de website kijken en zien of het goedkoper is om hem zelf los samen te stellen

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:09

Ik heb idd ook hetgene wat jij al hebt opgenoemd.

Ook heb ik nog:
Acederm
Voiletspray
Watjes
Boorwater
Traumeelgel
Coolinggel
Thermometer
Schone bandage
Imaverol
Wondcreme
Calendulanzalf

Vast nog wel meer, maar ik kan het even niet bedenken..

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:12

Schiet mij ineens nog iets te binnen maar dit hoort niet helemaal in de EHBO doos...
Ik heb in mijn kast ook nog een scherp (zak)mes liggen voor noodgevallen..

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 11:10

Ja ik zal eens bij de Paardendrogist informeren. Maar wellicht is het goedkoper om zelf samen te stellen maar dat weet ik dus niet zeker... Keep you informed!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:14

ik heb hem net gezien op de website bijna 70, 00 is dat niet een beetje duur. weet ook niet of je al die gaasjes kunt gebruiken. kunnen jullie ook zelf ook verbanden aanleggen enzo? ik ben een beetje een leek erin want ik bel echt overal de da voor!! Hebben jullie je ehbo info uit een boek geleerd?? zo ja welk boek is aan te raden?

SaskiaE

Berichten: 63
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Mijnsheerenland

Ehbo cursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:03

Hallo, ik heb de cursus functionaris ehbo paard in Barneveld gedaan...was heel erg inter. om te doen. Ik moest ook examen afleggen en had als examinator Dhr. Offereins....(was wel eng...) Maar zeker de moeite waard allemaal. Ik ben zelf de cursus gaan doen omdat je als je eigen paarden hebt vaak tegen dingen aan loopt waarvan je zegt, zal ik de dierenarts bellen of kan ik het nog even aanzien...En ook voor eventuele verwondingen.
Ik heb zelf de ehbo kist van de paardendrogist besteld, en heb daar zelf ook nog wat zaken ingestopt zoals een scherpmes, een halstertouw betadine scrub etc. Altijd handig om bij je te hebben als je met paarden weggaat of voor op stal...

Groetjes Saskia

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:00

Ik heb wel een paar dingetjes:
* thermometer
* acederm
* schaar
* mokzalf
* vaseline
* betadine
* handschoenen
* anti jeuk zalf
* blauwsel
* schone bandages + onderlappen
kom nog wel wat dingetjes te kort dus.

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

Mist

Berichten: 9442
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:27

aanvulling:
- antiphlogistine zalf (voor zwellingen)
- "vette" watten (kleven niet aan wond)
- zelfklevend verband (te verkrijgen bij elke DA)
- stethescoop (hoe schrijf je dat ???)
- cooling pads altijd in de diepvries (+ de speciale bandages waar ze in kunnen)
- spuiten (lege dus) niet zozeer voor paarden, maar in het verleden regelmatig gebruikt als "eerste hulp" voordat je bij de DA bent bij uitgedroogde jonge katjes of konijntjes (die ik dan ergens langs de kant vd weg vond) zodat je snel vocht kunt toedienen.

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:58

ik heb niet zo heel veel, maar als je paard echt iets ergs heeft, is het toch beter om er zelf nix aan te doen, maar de da te bellen.
ik heb:
* wattenschijfjes
* wattenbolletjes
* bandages
* betadineshampoo
* pure betadine
* uierzalf
* mokzalf
* traumeel
* tekentrekker

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:00

nog ff een vraagje:
bestaan er speciale paardenthermometers, of kun je ook een gewone thermometer gebruiken?

[o]

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 13:03

Dat vroeg ik me dus ook af. Volgens mij mag er geen kwik inzitten ivm de veiligheid. Ik ga gewoon een electrische bij Kruidvat ofzo halen denk ik, net zo makkelijk!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:47

niet echt een ehbo doos maar in de zadelkamer ligt:betadinezalf,acedermspray,thermometer en ehm vaseline da was t wel

Liselot

Berichten: 32169
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:40

ik heb zelf in de kast: acederm, betadinescrub, vaseline, mokzalf, zo'n medicinaal verband en een schaar
we hebben ook nog een gezamelijke EHBO doos op stal waar alles inzit wat er in hoort te zitten. als er iets gebruikt is wordt het ook meteen weer aangevuld

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:00

idd een electronische therometer is goed genoeg!
verder heb ik genoeg troepjes en smeerseltjes maar watten ed niet.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:45

Ja, ik heb wel een speciale EHBO doos, keurig bakje met deksel erop. Maar daarnaast heb ik in mijn poetskist ook nog een bakje met voornamelijk tubes. In de EHBO doos vind je wel allerlei soorten betadine, de shampoo, scrub en oplossing (daar is een halve liter van aanwezig, tijdje grootverbruiker geweest). Er liggen diverse soorten verband in, zelf kleven en gewoon. Het gewone verband gebruik ik ook en dat zet ik vast met 1 laagje zelfklevend. Watten en camgee zijn aanwezig. De thermometer met een touwtje eraan zodat die niet kwijt raakt. Een klein flesje hydrocortiderm, maar dan van een ander merk. Tubes, schaar, schoon doekje en nog iets, maar daar kan ik niet opkomen. Soda en zeezout zijn er ook. En verder nog van alles wat ik in de jaren verzameld heb Lachen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 08:58

OK dan! kijk zoiets moet ik ook... hoop het alleen zo min mogelijk nodig te hebben!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:12

Nou, ik heb bij de blokker gewoon zo'n bakje met zo'n deksel gekocht en daar alles ingegooid wat overal rondzwierf aan medisch materiaal en dan heb je opeens een EHBO trommel Lachen.

Summum
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 16:10

telefoonnummer DA en spoedlijn. betadine schampoo en zalf, ctc spray, watten op rol, zelfklevend verband, thermometer, gaasjes, calendula zalf, hydrocortiderm, lasonil, antiflogestine, coolpack (in de vriezer) praam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 16:29

Ik moet mijn EHBO-kist ook weer een beetje aanvullen geloof ik...

Normaal gesproken zit er in:

-thermometer
-scherp mes
-schaar
-coflex (elastische zelfklevende bandages speciaal voor paarden, heel handig om een wond op een been mee te verbinden)
-rol gamgee (hoop dat ik het goed schrijf, is een breed stuk gaas, met laag watten er tussen zonder verdere toevoegingen)
-betadine scrub

Verder heb ik zelf nog gekozen voor:

-traumeelgel
-traumeeltabletten

Ik heb bandages genoeg op stal liggen, waarmee ik in geval van ernstige nood een spalkverband aan kan leggen. Die kunnen dan gewoon over de verbandbandage heen.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:51

owja mokzalf h eb ik ook nog en bandages zat inderdaad en in mn moeder haar keukenkast ligt nog:bio tex en soda

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:35

Ik heb een mensen EHBO set en een paarden EHBO set.
Die paarden EHBO set heb ik laats gekocht..... of liever besteld.
Ik raad jullie aan de verband materialen los te kopen want ik vindt de set het geld niet waard.
Er zitten 2 gaasjes in, een coldpack, een zelf klevende bandage ,een schaar ,een rolletje plakband ,een kwik thermometer ,wond zalf ,een flesje spray wat Duits beschreven is dus ik weet niet wat het is en een klein boekje en natuurlijk de koffer waar het allemaal in zit.
Ik heb er 60 euro voor betaald.
Ik heb eens rond gekeken hier en daar en denk dat als je alles los koopt je veel goedkoper uit bent.

De EHBO set voor mensen heb ik bij de Giraff gekocht voor een paar euro en daar doe ik zelf af en toe een paar pleisters enzo in.

Ik vindt het wel belangrijk dat die spullen aanwezig zijn dus daarom heb ik de paarden EHBO set niet terug gestuurd.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 23:46

Oh ja, EHBO set voor mensen Lachen. Ooit had ik wel eens een tubetje betadine voor thuis.... Pas geleden had ik dat nodig.... je raadt het al, nergens te vinden natuurlijk... naar stal verdwenen Knipoog.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Mars, _Natasja_, Babootje, Brittneyx, GrapeshotBot, HopeMyDay, Lauke, Moonlight17, Myrsky, Piekosjj, Sokje_6 en 25 bezoekers