Na dit verhaal..

Ik ging met Sandor rijden.. Gister had hij een vrije dag gehad.. Maar wel lekker op het land gestaan..Hij was wel wat ongedurig maar verder niets eigenlijk..
Toch voor mijn eigen gemoedsrust even aan de longe gedaan voor het rijden..Nou niks.. Dus ik erop..
Was redelijk braaf, maar gespannen. We hebben achterin de bak een donkere hoek.. Maar ook daar redelijk doorheen gereden. San was snel afgeleidt ivm dat we nog niet gek veel in het donker hadden gereden maar bleef redelijk braaf.. Tot...........

Na wat gemedder toch maar besloten hem uit te rijden.. Morgen was er weer een dag.. Dus met lange teugel wat uit laten draven..
Kom linksachter in de hoek.. Hij schrikt.. bokt..ik uit balans.. geen contact met mijn teugels.. en Sandor 60 meter door de bak in volle galop.. In dit soort situatie gebruikt hij zijn front echt tegen me.. Rug strak en gaan...

Mijn stalgenootje stond voor in de bak gelijk stil.. dus ik had gehoopt dat san bij haar wel zou stoppen.. Not....

En de schrik in mijn benen.. dus na het wilhelmus bij elkaar gevloekt te hebben.. toch maar weer opgestapt.. Heel even in de ronte gereden en toen naar stal..

Wat een KKKKK..... (heel lelijk woord) bok.. Ik kan gelukkig nog wel lachen maar goed voor mijn zelfvertrouwen was dit niet..
Raar paard..