Ik had vanmorgen vroeg al naar het Tentenkamp willen gaan, om een uurtje of kwart over 9. Had toch een vrije dag en zou vanmiddag dan mooi thuis wat redactiewerk kunnen doen. Alleen verplaatste het spitsuur op mijn foon en mail zich spontaan naar vanmorgen kwart over 9, dus uiteindelijk werd het half 12 voordat ik richting Rotterdam kon.
Mac Barendrecht deed goede zaken vandaag. Het was daar beredruk, opvallend veel mensen in paardrijkleren die ff kwamen snacken (ik moest nog even aan [PP] voor schut met rijkleren aan? denken

Toen op naar het Tentenkamp. Ik reed er eerst nog straal voorbij, zodat ik twee keer de paarse tunnel mocht nemen, en vervolgens kon ik anderhalf rondje om het blok rijden voor een parkeerplaats (ondertussen nog een tijdje opgehouden door een achteruit inparkerende vrachtwagen). Die bedrijven daar in de buurt zijn volgens mij 'not amused' met dat Tentenkamp, nauwelijks meer een parkeerplaatsje te vinden. Op mijn tweede rondje zag ik ineens (van de achterkant) een bekend loopje met daarboven een bekend hoofd: dat moest Ineke (Billy) wel zijn, dat kon niet anders. Ze bleek het inderdaad te zijn en bood aan om even op mij te wachten. Gelukkig vond ik toen snel een plekje, vervolgens even diep ademhalen en de drukte in.
Om kort te zijn: het viel me tegen. De laatste keer dat ik een Tentenkamp bezocht was is ook alweer zo'n tien jaar geleden, maar ook deze keer zag ik niet echt dingen waarvan ik dacht 'dat moet ik hebben', hoewel er wel leuke jassen bij hingen. De fleece uitrijdeken waarop ik had gehoopt was er niet (meer) in Retjes maat en ik durfde er ook niet op te gokken. De halsters waren ook net niet wat ik zocht, toevallig kwam ik een groen-met-paars halstertje tegen dat ze daar tien jaar geleden ook verkochten (heb het toen nog gekocht voor mijn oude pony). Destijds vroegen ze er 4.95 in guldens voor, nu 4.95 in euro's. Mijn enige aankoop van waarde was een metalen rekje voor sjabrakjes (ook handig voor natte beenbeschermers), en tezamen met een boekje over longeren en een bus Harmisol was dat ook nog wel de moeite om bij de kassa te gaan staan. En niet te vergeten de sleutelhanger waar Ineke en ik de grootste lol om hadden:

Ik heb er nog een andere foto van, maar die zal ik maar niet plaatsen in verband met de censuur (moet tenslotte het goede voorbeeld geven als mod)

De sleutelhanger heb ik trouwens cadeau gedaan aan mijn vriendje, hij is er naar eigen zeggen erg blij mee

Toen op naar Divoza. Ik had nog wat verjaardagsgeld te besteden, had besloten dat dat op moest gaan aan een rijbroek en die 11% korting die ze deze week geven op alle rijbroeken kwam daarbij goed van pas. Ik ging toch maar weer voor een simpele donkerblauwe Mondoni-met-leren-kont. Ze hadden mijn maat en hij paste, dus ik was snel klaar. Ik had verder niets nodig, maar ineens hoorde ik zachtjes roepen vanuit de koopjeshoek: 'Neem mij mee, neem mij mee!' Het stemmetje bleek afkomstig te zijn van de blauwste jas die je maar kunt bedenken. Hmm... toen ging mijn geweten werken. 'Heb je een jas nodig?' - 'Ja, een winterjas.' - 'Dit is geen winterjas.' - 'Nee, maar wel een hele gave jas. En blauw

Verder waren enkele medewerksters van Divoza bereid om hun medewerking te verlenen aan een artikel dat ik aan het samenstellen ben, dus met een flinke tas en wat ruwe teksten verliet ik de winkel. En nu hangt mijn jas mooi blauw te zijn aan een haakje. Ik kan haast niet wachten tot het nieuwe wedstrijdseizoen...