Zn hoeven bleven afbrokkelen, hele stukken gingen los en er kwamen steeds meer scheuren in enzo. Hij moest steeds heel snel al weer nieuwe ijzers eronder. Ik ben toen biotine gaan geven en hoefvocht gaan smeren, dat echt heel goed heeft geholpen, zn ijzers zitten er nu al veel langer onder als normaal en er zit geen scheurtje of iets in zn hoef.
Ik wil dus van de winter over gaan op hoefschoenen, met sneeuw en modder vind ik ijzers maar niks en hoefschoenen zijn beter voor zn voetjes. Moet ik dan nu al zn ijzers eraf halen, zodat zn hoeven weer een beetje hun eigen vorm aannemen of nog even wachten en als zn ijzers eraf zijn dan meteen schoenen laten maken?
Het eerst is t beste, maar ik ben bang dat als ie zonder ijzers staat dat zn hoeven dan weer gaan afbreken en dan ben ik weer terug bij t begin... Maar aan de andere kant, de schoenen heeft ie ook niet altijd aan, dus loopt ie ook een groot deel op zn blote voeten. Alleen op de weg niet, en dat zou ie dan die tussen periode van ijzers naar schoenen wel moeten doen. Het is eigenlijk pas sinds de laatste keer beslaan dat zn hoeven niet meer afbrokkelen, dus ik vraag me af of ze zonder ijzers nu ook al niet meer brokkelen. Kan ik beter nu nog een keer nieuwe ijzers eronder doen en dan bv over 1,5 maand zn ijzers eronder vandaan halen en dan een tijdje op blote voeten laten lopen?
Hoelang heeft een hoef nodig om een beetje bij te groeien en zn eigen vorm terug te krijgen? M.a.w hoelang moet ik wachten tot ik de schoenen kan kopen?
Help me