Ik was vandaag klaar met werken om 17.30 uur en ik wilde m'n gsm weer op geluid aan zetten, toen ik een voicemail oproep binnen kreeg. Een stalgenootje vertelde dat ze Kasje op het land had willen zetten, maar dat hij op 3 benen met moeite z'n stal uitkwam en echt katskreupel was op linksvoor

Dus ik had gelijk Patricia (bijrijdster) gebeld, omdat ik wist dat zij in de buurt woonde en al thuis zou zijn. Ze is gelijk naar stal gereden en idd Kasje was verschrikkelijk kreupel en wilde z'n been niet gebruiken en als het tegen de grond aan stond was z'n hele been heel hard aan het trillen. Dus ze heeft gelijk de VA gebeld en die zijn heel vlot gekomen. Ik ging zo snel als mogelijk ook richting stal. Toen ik daar aan kwam waren ze al met hem bezig.
Hij had beduidend veel pijn bij z'n hoef te merken aan het wegtrekken bij hamertikjes. Toen hebben ze z'n ijzer er onderuit gehaald om te kijken wat er kon zijn. Met lichte duimdruk op z'n zool bewoog z'n zool en Kasje begon te proberen omhoog te komen omdat het zo'n pijn deed

De VA wilde de zool niet openleggen nog, omdat als het wel een zoolkneuzing zou zijn dat het dan voor niets is geweest om de zool open te leggen en we dan een hele tijd bezig zijn voordat de zool weer hersteld is.
Ze hebben nu een flinke rol watten en een jute lap met verband om z'n voet heen gewikkeld en die helemaal nat gemaakt voor het druk en broei effect, voor het doorbreken van een waarschijnlijke hoefzweer. Ze hopen stiekem dat het een hoefzweer is, omdat hij al aan de zool gevoelig reageerd en het dan dus waarschijnlijk laag zou zitten en het wellicht gemakkelijker kon doorbreken. Nu moeten we het flink nat houden, minstens 4x per dag een emmer water er overheen. En maar hopen dat het werkt.
Verder is het de komende 2 dagen aankijken hoe het gaat. Het mocht eventueel hetzelfde blijven, maar liever beter natuurlijk. Slechter mag het sowieso niet gaan, dan moest ik gelijk bellen. Woensdagavond om 18.00 uur komt de VA weer om verder te kijken. Mochten ze het dan echt niet vertrouwen, dan willen ze er een foto van maken... In het gunstigste geval is het met een paar dagen weer 'goed', maar in het slechtste geval kan het wel eens een flinke tijd gaan duren

Kasje kijkt me ook steeds aan van 'Help me, ik ben zielig

Duimen jullie mee?...