Vorige week ben ik met haar begonnen met longeren.
[VvdD] Nieuwe "tijdelijke verzorgpony" (met foto's)
Ze heeft de afgelopen 2 jaar totaal niets gedaan en is ook amper in handen geweest.
Dat ging al vrij snel zo goed dat ik gisteren de moed bijelkaar sprokkelde met hulp van Judibo, om gewoon op te stappen na het longeren. Eerst even ernaast lopen, toen aan de longeerlijn met Judibo in het midden en het ging heel goed...
Vandaag maar heel even gelongeerd omdat Pjotter een buitenrit ging maken en ik anders niemand had om mij even te helpen met opstappen (Het zal je maar gebeuren dat ze al wegschiet terwijl je half in de beugels hangt
)Het was aan te voelen dat dit haar net even wat te snel ging (geestelijk) amper longeren en gelijk los in de grote bak) Maar ze heeft geen gekke dingen gedaan. Ze heeft duidelijk een eigen mening, want als ik links wil, probeert ze eerst even of we toch echt niet naar rechts kunnen, pakte regelmatig even het bit vast, ging er op hangen om het een ander moment weer mooi af te kauwen... echt even zoeken nog...
Ook been was onwennig. want het kan harder betekenen, maar ook: "hé, deze kant gaan we dus niet uit!" of: "Kijk eens hierheen?!"
Dat is toch wel ingewikkeld voor zo'n eerste keer...
Ze is niet lui, kan zich af en toe een beetje op gaan fokken, maar eigenlijk vind ik dat ze het super braaf doet. Ik heb geen idee hoe ze het voorheen heeft gedaan. Ze is wel aangereden geweest, en schijnt de basis gehad te hebben, maar is nooit doorgereden. Ik ben dus benieuwd wat ik er in verloop van tijd uit kan halen...
Hier de foto's:
belichting is een beetje vreemd, maar hij was veel te licht... Iets aangepast dus

Stelling en buiging is moeilijk, veel bochtenwerk dus...
paar mooie ontspannen plaatjes...
De aanleuning is nog niet in orde... Soms heel mooi, soms nog wat stug. Ze moet ook duidelijk har evenwicht opnieuw vinden. We hebben heel wat afgeslingerd het halve uurtje...
Mooi bochtje, mooi actief achterbeen voor mijn idee...
En braaf Aranka! Zo actief kom Andrew helaas niet lopen van achteren in draf...
En wat vinden jullie, past het een beetje?
Leuk detail: zoek Andrew op de foto
, maar toen ze zo braaf in aan de longe liep, was dat beeld gauw voorbij).
groetjes chantal