Ik weet het allemaal niet meer.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Ik weet het allemaal niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 14:05

Ik denk dat ik nu een verhaal ga neerzetten wat heel veel van jullie niet hebben verwacht.
Zoals jullie weten heb ik Laica anderhalf jaar geleden gekocht, niet te berijden en over schijtsbenouwd voor. Door Angenita haar hulp is het allemaal goed gekomen en kon ik weer 'gewoon' op haar rijden. Ze stelt zich nog steeds aan en heel veel dingen zijn eng. In het begin vond ik dit allemaal niet zo erg, maar me geduld begint op te raken en ik word alleen maar kwaad op haar waardoor zij nog erger wordt. Ik kan zelfs niet meer gewoon alleen op buitenrit omdat voor ieder ding dat ook maar eng lijkt, ze eerst moet stilstaan, paar keer stijgeren, zoveel passen achterwaarts en dan uiteindelijk met de staart tussen de benen er langs gaat. Als we met meerdere pony's op stap gaan dan is er niks aan de hand. Het is absoluut niet zo dat ik bang voor haar ben, maar ik heb er gewoon geen zin meer in om iedere keer weer met haar in gevecht te raken. Als ze nou nog fijn zou lopen, dan kan dat schrikkerige gedoe me niet zoveel schelen. Maar het rijden gaat ook alles behalve goed, vooral omdat ik dus steeds weer kwaad op d'r wordt en er geen zin meer in heb. Ik wil gewoon graag een pony waar ik heen kan gaan, lekker op kan rijden, een pony die graag voor me wil werken en niet alleen wanneer het haar uitkomt. Vooral omdat ik nu eerst een half uur op de fiets heen en weer een half uur terug op de fiets moet. En als het dus weer zo poedersuiker gaat dan heb ik dus geen eens zin meer om er heen te gaan.
Ik probeer altijd zo me best voor haar te doen, ik koop alles wat ze nodig heeft al me geld gaat er heen. En ik kan geen eens lekker rijden. Ik weet wel dat rijden niet het belangrijkste is, maar uiteindelijk heb ik Laica daar wel voor gekocht. Ik zit elke dag met de gedachte in me hoofd, om haar te verkopen. Maar wie wil nou zo'n pony? En het moet echt klikken met haar anders lig je er binnen 3 seconden af. Als ze nou bij huis zou staan, dan maakt het me allemaal niet uit. Dan zet ik er bij wijze van spreken morgen nog een hengst op. Maar helaas is dit niet zo, en het liefst zet ik er ergens anders neer dat ik er niet heen hoef en zij gewoon een paar weken vakanties heeft. Maar zo werkt het helaas niet.
Mensen wat moet ik nou?

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4


Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:09

Jeetje..dit had ik idd echt niet van jou verwacht..
Ik snap heel goed wat je bedoelt.. ik hen mijn vorige pony ook verkocht omdat ik iedere keer weer in gevecht zat met hem..
Ik heb er uiteindelijk goed aan gedaan om hem te verkopen..
Ik dacht ook dat ik geen goed baasje voor hem zou vinden.. maar bij zijn nieuwe baasje doet hij het perfect..
Ik zou haar.als ik in jou schoenen stond wel verkopen..maar denk er heel goed overna.. anders krijg je er later zeker spijt van..
Als wat kwijt wilt ofzo.. kun je PBen.. of me aanspreken op MSN..
Sterkte ermee!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:16

Ik zou er goed over nadenken of je haar wilt verkopen of niet.
Het is idd niet leuk als het elke dag een gevecht is, maar praat er eerst met iemand die er verstand van heeft over een oplossing.
Misschien kom je er dan samen uit.
Maar als het te gevaarlijk word is het niet veilig meer om haar te houden
Denk er goed overna.
Suc6!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:18

Je hebt een paard voor de lol, zo simpel als wat. Als het niet werkt moet je zoeken naar een oplossing en als die oplossing verkopen is, so be it. Je bent er niet mee getrouwd hoor!

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 14:18

Gevaarlijk is ze niet, maar iedere keer weer, weer dat gevecht.
Ik heb heel lang altijd gezegt, Laica zal ik nooit verkopen. Vooral omdat ze al zoveel heeft meegemaakt, zoveel eigenaren heeft gehad. En ik bang ben dat dit bij de volgende eigenaar ook weer al gebeuren, en dat ze eindeloos door verkocht zal worden. Verdomme, ik zit nu al met tranen in me ogen.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:22

Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het soms is om afscheid te nemen. Ach gut Dus denk goed na over wat je doet en bedenk wel dat je paard bij een ander weer net zo gelukkig kan worden als bij jou. Misschien wel beter, omdat zijn nieuwe baasje hem misschien wel beter past.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:25

littleroosie schreef:
Gevaarlijk is ze niet, maar iedere keer weer, weer dat gevecht.
Ik heb heel lang altijd gezegt, Laica zal ik nooit verkopen. Vooral omdat ze al zoveel heeft meegemaakt, zoveel eigenaren heeft gehad. En ik bang ben dat dit bij de volgende eigenaar ook weer al gebeuren, en dat ze eindeloos door verkocht zal worden. Verdomme, ik zit nu al met tranen in me ogen.


Je moet doen wat je het beste lijkt, en niet in de toekomst kijken, want voor het zelfde geldt vind ze gewoon wel weer een vast baasje

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:32

Tja meid da's niet makkelijk. Ik ken jouw voorgeschiedenis en die van je paard niet maar als je echt serieus geen zin meer hebt dan zijn jullie daar geen van beiden bij gebaat.
De meeste mensen hebben een paard voor hun lol, niets fijner dan gedachteloos op stappen en lekker gaan rijden. Helaas is dit niet altijd zo.

Zorg wel dat je niet te snel bent met haar verkopen. Geef haar (eigenlijk jezelf dus!) anders een tijd vakantie en overdenk wat je wilt.
Misschien zijn er best oplossingen te bedenken zoals (andere) instructie evt. NH (als je daar voor openstaat) enz.
Bedenk ook dat je haar niet voor niets gekocht hebt, je bent toch gek met haar. Als je dit kan overwinnen wordt de band alleen maar sterker!
Ik wens je veel sterkte met je beslissing.

There is no reality, only perception.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:33

Goh Roos, wat moeilijk weer. Ik ken Laica ook een ieniemienie beetje, en wat je beschrijft heb ik ook gezien. Wat je zegt over dat vechten, dat is heel moeilijk, ik vind dat je het al lang hebt volgehouden. En begrijp ook dat je dat niet meer wilt. Maar dan, stel je hebt Laica verkocht aan een goede eigenaar. Koop je dan een ander? En wie geeft je de garantie dat die wel handelbaar is, misschien heeft die compleet andere dingen waar je moeite mee hebt. Daar moet je ook aan denken.
Een lange break zou wel fijn zijn idd. Is iets van een opfok ofzo niet een idee? Dat ze een maandje tussen de andere paarden leeft, en dan kan jij kijken of je haar kan missen, of dat je toch wilt doorgaan. En dan kan jij ook eens aan jezelf denken, wat voor paard wil ik enzo.
Zet anders alles eens op papier, voor en nadelen van Laica, wat zou er kunnen gebeuren als je verkocht is (zowel voor jou als laica) enzo...

Veel succes met alles uitdenken en je uiteindelijke beslissing Ach gut

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 14:34

Ik verkoop haar sowieso (nog) niet voordat er een fysio en een soort 'paardenfluisteraar' bij is geweest.
Maar dan zit ik weer met de vraag, wie haar nou kopen wil? Ze is ondertussen alweer 10 jaar en er zitten geen papier bij. Toch wil ik er wel de prijs voor die ik dan in gedachten zou hebben, omdat ik anders geen ander paard kan kopen ( aangezien ik niet weer een probleempaard wil kopen).

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:36

Roos, ze is wel goed gereden, en heeft kwaliteiten. Dat is ook belangrijk, daarnaast is ze nog niet zo oud. Ook voor Laica wordt (eventueel) echt wel een goed baasje gevonden.

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:19

wat vervelend allemaal. en ook een erg moeilijke beslissing want je bent er niet mee getrouwd wat Zep zegt maar je bent naturlijk wel gehecht aan haar...
denk er rustig over en neem geen overhaaste beslissingen

ONDERSCHRIFTLOOS

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:27

Toen ik in zo'n situatie zat heb ik mijn paard 2 weken weggebracht. Niet naar een trainer ofzo hoor, er werd niks mee gedaan. In die 2 weken heb ik toen naar evt oplossingen gezocht en goed nagedacht of ik het nog zag zitten met pride. Eerlijk gezegd was het ook wel even een opluchting om even niks te 'moeten'. Ik heb toen wel een oplossing kunnen vinden via internet en na die 2 weken had ik er toch wel weer heel veel zin in. Toen heb ik mij echt volledig ervoor ingezet en inmiddels zijn alle problemen opgelost. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ík voornamelijk veranderd ben. Ik heb er zelf nooit in geloofd dat mijn paard slecht zou zijn oid. Juist toen ik ging veranderen reageerde mijn paard daar weer op en zo zijn we er weer bovenop gekomen. Het begin was heel moeilijk maar ik heb er wel donders veel van geleerd Knipoog Misschien kan je je pony ook even wegbrengen of desnoods gewoon even niet naar stal gaan en iemand anders laten verzorgen? Kan je zelf even alles op een rijtje zetten en bedenken wát je ervoor over hebt. Al met al zijn er genoeg paarden in nederland, dus keuze zat!!

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 15:34

Weet je nou wat het is? Ze heeft net 3 weken vakantie gehad. Ik had toen echt weer zin om te gaan rijden, maar na 3x begon het dus weer en had ik er dus ook weer geen zin meer in. Ik rij nu zo'n gemiddeld 2 à 3 x in de week en andere dagen longeer ik of staat ze de hele dag op het land.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:46

Zep schreef:
Als het niet werkt moet je zoeken naar een oplossing en als die oplossing verkopen is, so be it. Je bent er niet mee getrouwd hoor!


Helemaal mee eens. Als je niet meer in je paard gelooft, dan houd het op.
En als er geen plezier meer aan beleeft, kun je net zo goed een ander paard gelukkig maken, wat jou ook gelukkig maakt.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 15:48

Maar Vonnie84 zij moet ook gelukkig worden. Scheve mond

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:00

Ik heb het ook gehad met m'n pony.
Ik had gewoon geen plezier meer in het rijden, was het zat dat ze vaak zo lastig te rijden was.
Ik wil een pony die graag voor me werkt, lekker voorwaarts is en niet als een tank over je heen dondert.

Toen hebben we haar verkocht.
Het is beter voor haar en voor ons.

Ik weet hoe het voelt.
Je mag me altijd PB-en of toevoegen op msn als je wil praten erover.

Veel succes met je keuze!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:43

Ik heb niet hele topic doorgelezen, dus ik weet niet of iemand je dit al heeft aangedragen, maar heb je er al eens over gedacht om iemand met je paard te laten praten (dierenreading)
Ik geloof daarin, en ben van mening dat je een grote kans hebt dat een hele hoop dingen duidelijk worden, zowel voor jou als voor Laica.

irenerd
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:50

ow das echt wel balen voor je!!!!!!!!
Ik weet hoe irritant het is om op een paard te rijden waar je niet mee op kan schieten. Ik heb zelf geen eigen paard, maar er is een paard op de manege die me dr altijd af gooide. Tis verder een heel braaf paard, maar hij doet dat alleen bij mij. Ik hoef dr nu ook nooit meer op te rijden, maar dat is als het je eigen paard is natuurlijk wat lastiger.
Ik denk dat als je haar wil verkopen je haar het beste aan bekenden kunt verkopen. Dan weet je dat ze een goed tehuis heeft, en als je haar heel erg mist kun je dr altijd nog opzoeken.
Sterkte!!!!!!!!
groetjes Irene

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:58

Onverwacht? Nee.

Wat het zo moeilijk maakt is haar verleden. Mijn mening en alles wat erbij hoort weet je al. En als je iets kwijt moet weet je me te vinden, maar dat weet je wel Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:40

Ik heb ook ongeveer dezelfde beslissing moeten nemen, ik begrpijp dat je van haar houdt, maar soms moet je doen wat je gevoel je zegt, eigenlijk geef je zelf al aan dat je haar weg wil doen, maar je bent bang dat zij het niet goed krijgt. Neem een beslissing, verkopen of niet, elk paard kan verkocht worden hoor.
Het is een moeilijke beslissing en je zult haar zeker missen als ze weg is, maar dat is bij alles waar je van houdt.
Kies voor jou en je paard, je geeft zelf al aan dat het niet mer werkt allemaal.
Heel veel succes.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:42

Ik kan me, na je verhaal, wel voorstellen dat je hier een beetje zat van wordt. Natuurlijk is het nooit leuk een pony te verkopen, denk er dus goed over na en ook over de afstand waarop ze nu van je huis staat. Want ook daar heb je het nu vooral over; zou je dat stuk fietsen niet erg meer vinden als je een werkwilliger, bravere pony had? En kan Laica niet dichterbij staan?
Mocht je haar toch echt willen verkopen dan is dat denk ik handig om via een betrouwbare instantie te doen. Hierbij denk ik bv aan het Balingehof omdat wij daar zelf goede ervaringen mee hebben.
Mijn zus had nl. een paard wat door haar niet in te rijden was. Ze kreeg er van verschillende experts hulp bij maar het werd allemaal niks. Het paard bleef bang. Bij het Balingehof konden ze er wel mee rijden maar zij zagen wel dat maar zo`n 2 % van de ruiters ermee overweg kon. En dan nog \moesten die er heel veel tijd en energie in steken. Voor mijn zus was het toen we duidelijk dat ze dit paard niet houden wilde. Zij had hem gekocht voor rustige buitenritjes en dat zou met hem echt levensgevaarlijk zijn. Omdat ze ook kleine kinderen heeft kon ze zich een nare val van het paard niet permitteren. Daarom liet ze hem bij het Balingehof dus inrijden en via daar verkopen. En dat is heel goed gelukt! Bij het Balingehof hebben ze veel contacten, zo ook met een man uit Overijssel die meerder moeilijke paarden via hen gekocht had. Die man woonde direct aan het bos en zag wel wat in Kobus (paard van mijn zus). OOK na alle vreselijke verhalen over hem. Hij heeft hem dus gekocht en nu gaat het heel goed met Kobus.
Misschien is zo`n instantie ook wat voor jou om via zoiets Laica te verkopen.
Maar je zou misschien ook nog meer in haar kunnen investeren. Misschien met NH beginnen (ik zweer erbij Haha! ) zodat je misschien een betere basnd met haar kan krijgen. Maar dit is natuurlijk aan jou.
Heel veel succes en sterkte met je beslissing!

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 18:06

Dankjewel Pjelk, hier heb ik heel veel aan. Met NH begin ik niet, sorry. Ik kan gerust zonder zadel en hoofdstel rijden, want dan is er niks aan de hand. Pas als je d'r aan het werk wilt zetten, dan begint het ge-etter.
Maar zoals ik in me eerdere berichten schreef wil ik haar sowieso eerst nog naar de fysio en naar een paardenfluisteraar brengen.
Als er een fijn paard op stal stond vond ik het absoluut niet erg om zo lang te fietsen. Maar nu heb ik iedere keer zoiets van, waar doe ik het eigenlijk nog voor? Jullie moeten weten, ze is nooit mijn doompony of weet ik veel wat geweest. Het liep nou eenmaal zo. Daarom zou ik haar het liefst morgen nog verkopen zodat ik eindelijk naar mijn eigen droompaard (andalusiër) op zoek kunnen gaan. Maar aan de andere kant wil ik haar niet kwijt omdat we toch al heel veel samen hebben mee gemaakt en we nu gewoon in een ontzettende grote dip zitten, en ik de beslissing moet nemen of ik het de moeite waard vind om nog door te zetten. Eén ding weet ik wel, ik weet zeker dat dit 1 van de moeilijkste beslissingen zal zijn die ik ooit zal moeten nemen.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:48

Tsja, wat moet ik zeggen? Vorig weekend kreeg Roos nog een complimentje toen we door het dorp reden. Een meisje wat Laica ook van vroeger kende keek haar ogen uit dat ze daar überhaupt allen al reden!!

Ik geloof persoonlijk niet in verkoop bij tegenslag. En natuurlijk kan het er ooit eens van komen als er werkelijk geen verbetering meer in zit of oplossingen zijn te vinden maar zover zijn jullie nog niet Roos. Ach gut

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:30

met Banjer en mij was het in het begin zo erg, dat ze voor iedereen liep, behalve voor mij... ze staakte als een tiereliertje... kon verticaal op haar voorbenen staan... en ik durfde er niet meer op... zelfs niet meer uitstappen ofzo...

Ik heb haar toen een hele tijd door meiden van de manege waar we toen stonden laten rijden, en toen ging het met hun steeds beter...

Op een keer was er niemand die haar voor me kon rijden, dus ben ik er met heel veel tegenzin en anti-moed zelf op gestapt en toen was het gebeurd... Banjer was echt superbraaf... van de ene op de andere dag...

Ik heb haar nooit verkocht, omdat ze in HvH (waar ik haar uitprobeerde) superbraaf was (achteraf gezien misschien niet helemaal natuurlijk zeg maar), en omdat ze zo geweldig lief was op stal... Ook hoorde ik verhalen over haar verleden... daardoor kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om haar WEER naar een andere eigenaar te doen...

Uiteindelijk hebben we er samen voor geknokt, en nog knokken we ervoor... en het gaat beter dan ooit... we zijn aan het omscholen naar western, rijden buiten, springen, in de bak rijden we met alleen een touwtje tussen de dressuurruiters, doen aan VD, etc. .....

Moraal van het verhaal: Doe wat je hart je ingeeft... wil je het toch proberen, ga er dan voor de volle 100% voor!! Banjer en ik zijn het levende bewijs dat het mogelijk is dat het allemaal goed komt... Lachen

Sterkte met je beslissing... Ach gut


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Celebi, FCSA, Gitana, Lalladidoo, laura22, RedRoses, tienus63, Vagabondo en 50 bezoekers