Maandagavond zijn we hier aangekomen zonder paard en dinsdagochtend om kwart voor 6 ging de wekker al weer. Om half 7 vertrokken we richting ons werk. Ik deed er anderhalf uur over naar Leiden en Marco naar zijn bedrijf een uur en een kwartier. Viel dus alles mee.
Dinsdagmiddag ben ik na een bezoek aan de hoefsmid met Fitz ri Kootwijk vertrokken en toen was ik minder blij, ik belandde in 7 km file

Gistermiddag had ik wel een paar uur vrijgenomen en ook toen had ik weer pech: chaos rond Amsterdam, dus dat kostte me weer behoorlijk wat tijd.
Maar om 5 uur was ik dan toch in Kootwijk en na het vragen van een routekaartje gingen Fitz en ik op weg.
Best onhandig in je eentje op pad met een niet-recreatiepaard

Hekken??? Daar ga ik (lees Fitz) dus echt niet voor stilstaan. Paddestoelen met nrs? Die lees je maar al pirouettedraaiend erom heen.
Bosjes bloeiende hei? Wow, daar moeten wel echt enge kabouters in zitten.

Kortom, Fitz maakte leuke sprongen op plekken waar het vooral niet gevraagd werd. Uiteindelijk ben ik anderhalf uur weggeweest en bleek ik bij terugkomst niet aangesingeld te hebben

Als iemand nog een gelpad vindt in de omgeving van Kootwijk, hier zit de eigenaar

Vandaag eerst naar de Heja en even een alternatief bontje gekocht en vliegenspray. Daarna gingen we op pad.
We zijn Marco en ik. Marco ging op de mountainbike van Lia, (super Lia

We hebben zoveel mogelijk de menroutes aangehouden omdat daar goed te fietsen is. Het is hier echt schitterend, ik kan iedereen deze omgeving aanraden!
Vandaag had ik besloten om zonder slof naar buiten te gaan en dat was dus geen goed plan.

Ik dacht dat Fitz nodig moest plassen dus ik steeg even af. Helaas Fitz wil nooit plassen onder de man dus toch maar weer erop. Daarna begon het feest: hij wilde niet meer de kant op die wij in gedachten hadden en had besloten de andere kant op te gaan. En als Fitz iets in zijn kop heeft dan kun je het dus wel vergeten. Hij liet even zien hoe goed hij op zijn achterbenen kan staan, pakte het bit vast en rende de tegenovergestelde kant op.
Uiteindelijk had ik hem de bosjes ingestuurd en ben daarna (sorry mensen) ongelooflijk boos geworden. Gelukkig pakte dit vandaag wel goed uit en liet hij zich overtuigen dat we echt ri Kootwijk moesten en niet ri Nieuw Milligen.
Na dit kleine incident heb ik het varken nog even flink laten galopperen. Wie praatjes heeft die mag dat laten zien

Al met al had ik toch heerlijk gereden maar morgen gaat de slof er weer aan!!
Lia, het bevalt ons hier prima, wil je niet nog een weekje langer op Ameland blijven