Vandaag ging ik voor het eerst sinds ongeveer een jaar weer op wedstrijd. Ik had er in januari nog 1 gereden, maar dat was nog thuis.
Ook had ik een wedstrijdblouse en jasje die ik nog nooit had aangehad

Woensdag zijn Jura en AMSAMSAMS naar mijn les komen kijken en aangezien Jura altijd zo goed kan glimlachen naar de jury heeft ze me nog een aantal tips gegeven

Vrijdag had ik zo mijn bedenkingen over de wedstrijd. Magic moest eigenlijk naar de hoefsmid en begon heel erg te struikelen (ze heeft natuurlijk al beenproblemen). Op een gegeven moment ging ze zelfs door 4 benen. Met een beetje in evenwicht blijven kon ik nog blijven zitten en Magic krabbele weer omhoog. Maar de schrik zat er goed in

De rest van de voorbereiding verliep gelukkig wat beter.
Gisteren Magic al gewassen en wat opgeknapt. En vanmorgen pas gevlochten. Bij het invlechten wist Magic alweer wat we gingen doen

Ik was eerlijk gezegd best zenuwachtig

Maar ik had een topteam aan grooms/fotografen bij me: mijn moeder, zus, vader, vriendin en ook AMSAMSAMS kwam!
Op het wedstrijd terrein aangekomen heb ik een hele snelle meeting met Zep en Sjuimpje gehad, maar ik was nog niet heel erg aanspreekbaar

Na een gevecht met de stiften kon ik er dan eindelijk op. Met inrijden was Magic behoorlijk wakker en wilde alles zien

Echt lekker rond wilde ze in eerste instantie ook niet komen. Maar naderhand gelukkig wel, zeker toen ik haar oppakte liep ze als een trein

Tegen die tijd waren mijn zenuwen verleden tijd en kon ik de ring in. Ook nog handig want ring 3 was ring 4 geworden en andersom

Uiteindelijk heb ik mijn tweede proef eerst gereden en mijn eerste proef als tweede gereden

Ja en toen de proeven zelf...het begin van de eerste proef ging gewoon heel lekker, ik kon lekker rijden. Super gevoel!
Alleen toen de galop...hier ben ik met mijn instructrice nog heel hard mee aan het werk. Ze wordt heel zenuwachtig bij de eenvoudige galopwissels. Ook is ze op deze momenten heel moeilijk te rijden voor mij (moet ik nog mee leren omgaan in een proef

Maar blijven lachen

Gelijk achter deze proef moest ik mijn tweede al rijden. Magic was nog wel wat opgefokt, maar weer ging de draf goed!
Alleen de galop werd hier nog wat dramatischer...ik kreeg haar tijdens de eenvoudige galopwissels niet eens meer in stap

Maar mijn dag kon niet meer stuk, ik was zo trots op mijn meisje. Ze is niet 1x geschrokken. En liep gewoon heerlijk

En toen de prijsuitreiking. Ik had echt niets verwacht, ik had lekker gereden, maar zeker niet winstpuntwaardig. En naar mijn mening werd er vandaag best goed gereden.
Maar ik was nog wel in mijn eerste proef 2de met 171 punten, dit is dus geen winstpunten voor de Z1

Ook heb ik aan het einde Gomir nog zien rijden en een paar foto's gemaakt. Daar zit wel 1 mooie springfoto tussen

De foto's volgen nog, ik wacht eerst nog even op de foto's van AMSAMSAMS.
Alle mensen die er voor me waren bedankt!! Zonder jullie was ik nergens