Maar nu las ik dus kortgeleden ook een artikel over dinosaurusen enzo, die beheersten miljoenen jaren geleden de aarde, toen er ook nog geen mensen bestonden en de kleinere zoogdieren niet in grote getale op aarde leefden.
De dino's zijn uitgestorven door aarverschuivingen en een inslag door een komeet, is allemaal wetenschappelijk bewezen. En door de uitsterving van die beesten konden de kleinere zoogdieren zich ontwikkelen, waaronder ook de aap, wat later zich ontwikkelde in de aap-mens en nog later de mens werd zoals wij.
Dit is dus allemaal door opgravingen ed bewezen en ondekt. Wat dus betekend dat de mens niet door God van de een op de andere dag op aarde is gezet met alle dieren ed. Dat is allemaal in de loop van de eeuwen (miljoenen jaren) zo gegroeid en ontstaan.
Maar aan de andere kant, hoe kan het dan dat zoveel mensen nog in een 'schepping' geloven? En wat is de waarheid? Van 'de schepping' is nooit iets bewezen, er zijn alleen maar de bijbelverhalen die ons vertellen hoe het gegaan is, maar wat kun en moet je daar van geloven? Er is nooit bewezen dat er daadwerkelijk een God is, laat staan dat Hij alles zou hebben geschapen.
Mijn ouders begonnen toen over hoe de dino's en de aarde dan zouden zijn ontstaan? Daar heb ik ook wat op, De bijbel gaat over dat God de mens schiep en de dieren en zoogdieren, geen dino die daar in voorkomt en niks wat er op wijst dat god die zou hebben geschapen, bovendien leefden er in de tijd van de dino's geen mensen, die zijn pas na de dino tijd ontstaan. En hoe de aarde er kwam? Er bestaat een vaag verhaal over een 'oerknal' die het heelal creerde en zo dus ook de aarde. Achter de zgn 'zwarte gaten' in het heelal moet nog een onvoorstelbaare leegte zijn, met misschien nog wel meer heelallen zoals wij die kennen. Het heelal is voor ons al groot maar misschien is er nóg veel meer dan dat.. ?
Ik las dat verhaal over de dino's en de aarde en zijn ontstaan en zag kort daarna die film en dat heeft me aan het denken gezet. Ik heb al discussies met mn ouders gevoerd maar die kwamen op een gegeven moment ook niet meer uit hun woorden.
Ik wil wel eens weten hoe de bokkers hier tegenover staan?
Ik zelf geloof best dat er een god is, maar hoe alles werkelijk is ontstaan? En of diezelfde God dat heeft gedaan? Ik weet het ook allemaal niet, het is misschien een beetje een ingewikkeld verhaal, maar het zet wel tot denken aan.. Hoe zit het nou eigenlijk echt?
Als je de wetenschap moet geloven bestaat er dus niet zoiets als de schepping en een God..
En eigenlijk stopt het verhaal hier nog niet eens, want wat ook met dat te maken heeft is weer leven en dood.. Waar komen mensen vandaan, hoe ze worden gemaakt weet iedereen, maar waar komt hun ziel vandaan? En waar gaat die na het leven op aarde naartoe? Daar is nooit iets wetenschapppelijks op bedacht, dus dan kraakt dat verhaal ook weer.. Misschien dat dat dan weer iets heeft te maken met wat er verder nog is in het heelal en daarachter?
Anyway, ik wil gewoon eens weten hoe jullie er tegenover staan en over denken? Het is een beetje diepgaand en vergezocht maar daar moet je van houden en bij na willen denken. (sorry trouwens voor het lange, soms een beetje onsamenhangde verhaal, maar het is ook heel vaag allemaal, stof om over na te denken!