Maar vandaag was het dan zover. Teruggekomen van CH Schoorl kwam er een politiewagen naast mij rijden al gebarend dat ik mijn raam open moest doen. Ik vroeg al rijdend wat er aan de hand was maar "dat vertellen we u op die parkeerplaats daar wel"

Gelukkig was ik voorzien van rij- en kentekenbewijs en me van geen kwaad bewust.
Ik kreeg een preek over de foute bevestiging van het losbreekkabeltje wat ik best wel wist, maar ik kan me altijd uitstekend van de domme houden dus dat leverde geen bekeuring op.
Vervolgens kwam het rijbewijs en kentekenbewijs te voorschijn en werd dit nauwkeurig bestudeerd.
Of ik ook wist hoe zwaar mijn paard was. Ja, mijn paard weegt 590 kg dus ook de belading van de trailer was in orde.
Na een inspectie langs auto en trailer werd mij nog verzocht om de kentekenplaat de volgende keer te vervangen. Volgende keer is morgen naar een ander concours dus dat zit er niet in, maar natuurlijk knikte ik braaf

Afijn, toen bleek dat alles in orde was, mocht ik weer verder rijden omdat het toch wel erg warm was voor het paard.
Dus iedereen die ongeoorloofd met B-rijbewijs rijdt, er wordt toch gecontroleerd.