Poeh het valt allemaal niet mee en daarom hoop ik dat jullie wijze koppies even mee zouden willen werken

Ik blijf proberen,maar heb eigenlijk geen idee meer wat ik nog kan doen.
Het gaat om een pony die ik al jaren zoek.
Steeds als ik een aanwijzing had was ik te laat.
Dat is ook niet gek want de laatste jaren heeft hij nergens een jaartje af mogen maken.Na al vele oude eigenaren te hebben kunnen opsporen is daaruit gebleken dat ze allemaal dezelfde fout hebben gemaakt.Verliefd op een uiterlijk.Geen van alle had rekening gehouden met het pittige en onrustige karakter van de pony.Dus ik blijf maar zoeken naar een speld in de hooiberg.
Het probleem is dat ik het nu echt niet meer weet.
Het ziet er sterk naar uit dat ik hem zonder hulp nooit meer zal vinden.
Dus ik ben op zoek naar tips.Wat kan ik nog allemaal proberen.
Wat al afvalt:
Stamboek--staat op naam van de fokker.
chipnummer--weet ik niet
knhs--pony blijkt van naam te zijn veranderd en ook van registratie nummer bij het knhs,dus voor hun niet na te gaan.
Adverteren--adverteer me suf maar niemand herkend hem of de tips leiden tot niks.
Startlijsten/uitslagen bekijken--zou elke pony kunnen zijn,dus duurt eeuwen.
enz enz
Nou zal ik toch hopelijk iets over het hoofd zien wat ik nog zou kunnen proberen.
De pony is niet de jongste meer maar wel super apart qua karakter.Er zal toch wel iemand weten waar hij de laatste 2 jaar is geweest?
Wat het moeilijk maakt is dat hij inmiddels naar horen zeggen helemaal schimmel is en daar zijn er vele van.Maar toch moet hij op blijven vallen tussen de rest.
Hoe vind ik hem nu terug(na bijna 10 jaar wel te verstaan) en welke dingen zou ik kunnen proberen of heeft er iemand enig idee of hij nog leeft?
Foto's heb ik maar die leveren niks op en de beschrijving is ook niet meer dan dat ik nog weet of te weten ben gekomen.Dus daarmee wordt het ook niet makkelijker.Ik wil het wel neer zetten als dat gevraagd wordt maar op dit moment zoek ik meer naar tips.
Wie kan helpen?