gouden vosje @ Z1 work & m'n nieuwe aanwinst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XMaaiike

gouden vosje @ Z1 work & m'n nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 15:53

hallo allemaal,
het is vandaag zo lekker weer dus setje uit de kast getrokken en fototoestel meegesleept. :))

m'n peerdie wordt in augustus 7 jaar. ik heb hem nu 2 jaar en toen was die zadelmak/doorgereden.
1 jaar geleden zijn we begonnen met wedstrijden rijden in de B, precies jaar later starten we ons Z1 debuut.
hij leert snel en is een super fijn paard! uitstrekken gaat steeds beter, ook de vliegende wissels zitten er bijna in en de galopappuyementen gaan steeds beter :j
hij is een echt showbink, en denk soms nog wel een beetje hengst te zijn. (pas op 5 jarige leeftijd gecastreerd)
heb hem nog niet op S&T gereden, hij heeft ook zo'n klein mondje := we kunnen altijd nog es proberen hoe die daar op loopt,
maar hij is super fijn in z'n mondje :j eerst maar lekker Z2 bevestigd zijn. gaan overigens pas in juli/aug. over naar 't Z2! rustig aan. :)

8-)

Afbeelding Afbeelding

strekken
Afbeelding

Afbeelding

appuyement, tenen naar binnen :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en vrijdag opgehaald, mijn nieuwe aanwinst: :D

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door XMaaiike op 23-05-10 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieszje

Re: gouden vosje @ Z1 work & m'n nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:55

Leuke paardjes heb je!
En veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:57

Mijn god, rustig aan zeg je en dan rij je wel een paard in 1 jaar naar het Z1 :'). Hoe heb je dat in godsnaam klaar gekregen?

Vind het een super beest, wel vind ik heb op een paar foto's achter de ll lopen en veel te straks in de hals. Ook die zwarte vind ik keimooi, die heeft wel al wat gelopen aan de S&T te zien niet?
Laatst bijgewerkt door Blue9 op 23-05-10 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:57

grappig dat je zegd rustig aan over de Z2 terwijl je hem als ik het goed lees binnen een jaar naar de Z1 heb gereden en julie al nog maar 6 weken weg is. haha
Maar leuk beestje, vind die nieuwe echt geweldig :D

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:58

Wauw! In 1 jaar zadelmak en naar de Z1, ik heb er respect voor hoor! :)

Ik vind hem alleen een beetje te opgekropt lopen op de foto's, maar ik denk dat je wel weet wat je doet. ;)

Verder vind ik het een leuk paardje, en ik wens je veel succes in het Z en met je nieuwe paard! :D

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:00

haha mensen ik heb hem 2 jaar, pas een jaar geleden echt gaan starten, ik doe echt wel rustig aan hoor met hem, weet donders goed wat we doen en krijgen ontzettend goede begeleiding.

hoeveel paarden zijn nog officieel nog niet eens 6 en lopen Z2, of paarden die snel voor de handel worden klaargemaakt?!

nou die van mij heeft niks te klagen, gaat elke dag in de wei, en traint echt niet elke dag super hard! :)
Z1 is echt niet topniveau, als doet gewoon de oefeningen super goed en we hebben een super basis :j

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:00

veel plezier met je nieuwe aanwist en zeker leuke en mooie fotows

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:01

op foto 2 en 3 mag hij misschien iets meer lengte in de hals maar vind het niet storend ofzo op deze foto's, hebben ook niet echt naar wedstrijdhouding getraint vandaag (nog meer lengte en omhoog) ;)

bedankt allemaal voor de leuke reacties :D

dat strak in de hals lijken, lijkt miss. zo omdat hij gewoon nog een beetje een hengsten nek heeft :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:04

vind het een erg leuk paard, toond goed en mooi front.

Echter vind ik het naar mijn idee echt veels te snel om een paard in 1 jaar tijd zadelmak te maken en naar het Z toe te rijden.
In je post hierboven zeg je dat je hem 2 jaar hebt, in je beginpost zeg je dat je hem nog maar 1 jaar hebt. Dat mensen hierover vallen is niet meer als normaal gezien je eigen schrijffout.

Paard loopt te opgekropt op een groot aantal foto's wel gebruikt hij zijn achterhand netjes.
edit: let op met het appuyement dat je niet scheef gaat zitten.

Ik zou zelf wat meer rustig aan doen en hem wat meer back to basis rijden gezien zijn korte tijd onder het zadel.

Je nieuwe bink is ook om te kwijlen.
Laatst bijgewerkt door Pashon op 23-05-10 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:05

Wat staat dat bruine hoofdstel hem mooi :j
Rijden ziet er netjes uit, veel succes met je nieuwe aanwinst
Laatst bijgewerkt door bouierenaat op 23-05-10 16:07, in het totaal 2 keer bewerkt

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:06

Wat een supermooi paard zeg.
En vind t ook goed dat jullie zo hard gaan! :j .. ik doe het je niet na :D Ik vind m ook hartstikke mooi gebouwt!

& je nieuwste heeft er ook een lekker koppie opzitten :D
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 23-05-10 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:06

in een jaar naar het Z, daar heb ik niet zoveel respect voor, ik zou gaan voor wat meer rust en opbouw, zodat het paard wat sterker kan worden in zijn lijf en tussen zijn oren. Uitdaging is zijn neus eruit te rijden en meer ruimte in zijn lijf te geven, als je dat voor elkaar kan krijgen dan ga je echt knallen met je paard, nu ziet het er misschien spectaculair uit maar daar wil je niet je punten op halen toch ? Succes ook met je nieuwe knappe paard.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:07

Dit paard wordt in augustus 7 jaar, is Z1 dan te vroeg? Tjonge, wat een muggenzifterij! Ik vind het overigens ook niet fijn ogen in de halshouding maar dat zie je, denk ik, zelf ook wel als je de foto's terug kijkt! Succes ermee!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:07

XMaaiike schreef:
haha mensen ik heb hem 2 jaar, pas een jaar geleden echt gaan starten, ik doe echt wel rustig aan hoor met hem, weet donders goed wat we doen en krijgen ontzettend goede begeleiding.

Wat is het nu, 1 of 2 jaar?

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:07

Pashon schreef:
vind het een erg leuk paard, toond goed en mooi front.

Echter vind ik het naar mijn idee echt veels te snel om een paard in 1 jaar tijd zadelmak te maken en naar het Z toe te rijden.
In je post hierboven zeg je dat je hem 2 jaar hebt, in je beginpost zeg je dat je hem nog maar 1 jaar hebt. Dat mensen hierover vallen is niet meer als normaal gezien je eigen schrijffout.

Paard loopt te opgekropt op een groot aantal foto's wel gebruikt hij zijn achterhand netjes.

Ik zou zelf wat meer rustig aan doen en hem wat meer back to basis rijden gezien zijn korte tijd onder het zadel.

Je nieuwe bink is ook om te kwijlen.

dat was idd een typfoutje sorry daarvoor :)
tsja ik vind het niet te snel, ik ken het paard door en door en zoals ik al zei doen we echt rustig aan!
ook hoeft hij niet meer back tot basis omdat ik al zo rijd, hij heeft een super basis anders kom je niet in zo'n korte tijd naar dit niveau.

als een paard een goede basis heeft kan hij gewoon alle oefeningen zo hoort het tenminste, als hij snapt wat je met je benen bedoeld.
ook doen we nu gewoon rustig aan met de overgang naar de Z2, we gaan nog lekker door in de Z1.
opgekropte is misschien op deze foto's wat, maar ik kan je verzekeren dat dit niet altijd het geval is. ik rijd in heel veel verschillende houdingen met hem.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:08

talented schreef:
Dit paard wordt in augustus 7 jaar, is Z1 dan te vroeg? Tjonge, wat een muggenzifterij! Ik vind het overigens ook niet fijn ogen in de halshouding maar dat zie je, denk ik, zelf ook wel als je de foto's terug kijkt! Succes ermee!

Ik zie alleen maar mensen praten over dat ie in jaar naar het Z1 gereden is en geen een reactie over de leeftijd? Daar ging het mij namelijk ook om, of ie nu 3, 7, 10 of 15 is.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:08

ik heb hem 2 jaar, hij loopt 1 jaar wedstrijden, ook pas 1,5 jaar echt onder het zadel. omdat hij daarvoor een blessure heeft gehad toen hij van de kar is gestapt.

sorry ik had een typfoutje in de beginpost, maar ik heb hem 2 jaar. :j

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:10

dat je hem 2 jaar rijd veranderd uiteraard wel wat aan de zaak. echter vind ik naar aanleiding van de foto's dat het dier toch te opgekropt loopt.
Foto's zijn moment opname's dus kan niet zien/ weten hoe je hem de overige dagen rijd en of de basis nou wel of niet bevestigd is, dat zal ik van je moeten aannemen

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:11

garny95 schreef:
in een jaar naar het Z, daar heb ik niet zoveel respect voor, ik zou gaan voor wat meer rust en opbouw, zodat het paard wat sterker kan worden in zijn lijf en tussen zijn oren. Uitdaging is zijn neus eruit te rijden en meer ruimte in zijn lijf te geven, als je dat voor elkaar kan krijgen dan ga je echt knallen met je paard, nu ziet het er misschien spectaculair uit maar daar wil je niet je punten op halen toch ? Succes ook met je nieuwe knappe paard.

zo is het niet helemaal, als je even goed mijn posts in het topic wil lezen :)
niet iedereen rijd z'n paard in 1 jaar naar 't Z1, maar wat is daar mis mee?
zoals ik al eerder zei ik weet heus wel wat ik doe, ookal ben ik 15 jaar ;) heb ontzettend goede trainers en paard heeft hier een super paard waardig bestaan.
dat ie 7 jaar is! wat is daar mis mee?

volgens mij weet je niet hoe ik hem naar dit niveau heb getraind dus meer rust en opbouw klopt niet helemaal.
overigens zeg ik nogmaals op foto 2 en 3 miss. meer lengte in de hals maar verder is het niet storend!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:13

talented schreef:

dankje, volgens mij had ik er beter niet bij kunnen zetten dat ie in 1 jaar Z loopt :=
halshouding lijkt me niks mee uitgezonderd foto 2 en 3, de rest is ie er gewoon iets meer door gevraagd ;)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:15

als jullie ontzettend goede trainers hebben waarom loopt je paard dan met springschoenen ? Ik vind het wel enorm storend omdat je ook ziet dat het paard niet ontspannen door zijn lijf loopt op de foto's en dat is volgens mij basisvoorwaarde nummer 1.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:17

garny95 schreef:
als jullie ontzettend goede trainers hebben waarom loopt je paard dan met springschoenen ? Ik vind het wel enorm storend omdat je ook ziet dat het paard niet ontspannen door zijn lijf loopt op de foto's en dat is volgens mij basisvoorwaarde nummer 1.

wat heeft trainers met springschoenen te maken :? beetje domme/rare opmerking!
dat zie jij misschien zo van de foto's, maar ik voel mijn paard toch echt beter aan :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:18

garny95 schreef:

waarom zou een paard niet met springschoenen mogen lopen?
tevens lees ik in haar profiel dat ze les (heeft gehad?) van adelinde, nou je kan veel zeggen maar niet dat zij slecht les geeft, maakt niet uit welk paard ik in haar les reed ze kwamen allemaal goed aan het lopen!

tevens mag de hoofd halshouding van je paard iets ontspannender, vind hem hier wat strak ogen, en jij ook wat in je arm hand houding, maar dat is een wissel werking natuurlijk :).

vertel trouwens iets over je nieuwe paard, wat gelopen wat ga jij er mee doen etc :D?

edit: typen blijft moeilijk, even wat foutjes er uit gehaald :+
Laatst bijgewerkt door Evony op 23-05-10 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:19

XMaaiike schreef:
talented schreef:

dankje, volgens mij had ik er beter niet bij kunnen zetten dat ie in 1 jaar Z loopt :=
halshouding lijkt me niks mee uitgezonderd foto 2 en 3, de rest is ie er gewoon iets meer door gevraagd ;)

Doorvragen is iets anders dan op de kop trekken!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:20

Ja dat vraag ik me ook af :+

Ik vind het er super uitzien en vind het heel knap dat je hem in zo een korte tijd naar dit niveau hebt getraind.
Ik ben het helemaal met je eens dat paarden die de basis super onder de knie hebben het Z1 makkelijk aankunnen. Het enige probleem is dat de basis bij heel veel paarden er niet (goed) in zit.

Verder zou ik iedereen met commentaar op hoe snel TS het paard in het Z1 heeft gereden of hoe jong het paard nog is, maar even het profiel van TS bekijken om te zien hoe goed haar begeleiding is, die echt wel weten waar ze mee bezig zijn.

Heel veel succes met je nieuwe aanwinst. Wat is dat voor afstamming?