Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miepie1980 schreef:Ja ik geloof:
* dat God bestaat en over ons waakt
* dat Hij er voor je is bij vreugde en verdriet.
* dat Hij mij rust brengt in alle tijden dat ik het nodig heb door in mijn gedachten me tot hem te wenden.
* dat het niet uitmaakt of je geloofd of niet, hij houdt toch van je.
Ja ik twijfel:
* of de aarde echt in 7 dagen is gemaakt.
* of alle verhalen in de Bijbel letterlijk waar zijn of ook symbolisch bedoelt zijn.
Nee:
* ik kom niet vaak meer in de kerk
* ik bid niet elke avond (maar wel voor het eten) en lees ook niet veel in de bijbel.
* ik kan niet verklaren hoe de eerste 2 mensen op aarde buiten het paradijs kinderen krijgen. En dat deze kinderen dan weer een partner vinden (waar komen die partners dan vandaan?)
Het is voor mij een stuk rust en een fijn gevoel om te weten dat je altijd je verhaal bij Hem kwijt kan. Dat maakt dat ik geloof.
Niet de wonderen, niet de hemel die er wel zou zijn voor gelovigen en niet voor anderen enz.
Ik heb er moeite mee dat mensen elkaar willen bekeren. Maar ik heb ook moeite met mensen die het geloof af doen als: je hebt geen gelijk.
Laat iedereen in z'n waarde, dat is het belangrijkste wat er wat mij betreft geldt in alle omgang of je nu geloofd of niet.
verootjoo schreef:in de evolutie geloof ik deels. Er zijn nu niet precies dezelfde diersoorten meer als die God heeft geschapen. Recht van de sterkste, eigenschappen die meer nodig zijn evolueren door etc. etc. geloof ik.
Maar ik weiger aan te nemen dat ik van een aap afstam, en ook dat er dino's hebben bestaan.
Blijheid schreef:verootjoo schreef:
Maar ik weiger aan te nemen dat ik van een aap afstam, en ook dat er dino's hebben bestaan.
*nieuwsgierig*
Dan vraag ik me af, geloof jij dan dat wetenschappers zulke dingen verzinnen?