Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 22:58

Ik word regelmatig geconfronteerd met het feit dat ik eigenlijk te dik ben voor een ruiter.
Ik ben 180cm en weeg 72 kilo. Heb broekmaat 40 en heb helaas de pech dat ik XL kuiten heb (43-44 cm omtrek).
Ik begrijp er echt niks van. Behalve dat ik stevige benen heb, is mijn BMI gewoon goed. Mijn conditie is goed en ik heb niet het idee dat ik in de categorie dik val. Mijn buik is ook gewoon plat.
Toch krijg ik regelmatig te horen dat ik te dik ben voor een amazone. Op een stal werd er zelfs van me verwacht dat ik "enkele kilo's" afviel omdat ik niet representatief zou zijn zo. Het paste in het totaalplaatje/uitstraling van de stal. Oftewel ik viel op tussen alle andere meiden met maatje 34/36.
Laatst werd ik zelfs aangesproken dat ik maar beter moest gaan mennen. Omdat dat beter bij me zou staan. Komt best hard aan allemaal.

Ligt het nou aan mij of is het echt zo dat het allemaal maar smaller en mooier moet? Ben ik echt te dik om representatief te kunnen zijn voor een amazone? Is er tegenwoordig een limiet aan broekmaten om te mogen paardrijden? Zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt? Hoe gaan jullie ermee om?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:59

Jeetje dat is wel erg hard! Met 70 kg kan je mákkelijk op een paard! Niet luisteren naar die onzin..
Edit: Even in je profiel gespiekt. Je ziet er supermooi uit op die fries, absoluut niet stevig oid!
Laatst bijgewerkt door Sodeletuut op 01-05-10 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:00

De gemiddelde maat van de nederlandse bevolking is momenteel 42, dus je bent nog slanker dan de gemiddelde nederlander!
Het valt mij ook op dat er erg naar gewicht gekeken wordt en dat slank en succesvol met elkaar geassioceerd worden.
Blijf jezelf en twijfel er niet aan. Het zegt meer over een ander dan over jou.

Sabriinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:00

Ik heb even in je profiel gespiekt,
maar ik zou niet weten waarom jij 'dik' moet zijn?

je ziet er super uit!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:01

? ik zie het nou precies andersom om eerlijk te zijn..... vind de dunnetjes buitengewoon zeldzaam

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:01

Joh, lekker laten kletsen!
Ik ben niet extreem dik maar volslank zeg maar.. Heb ook weleens opmerkingen gekregen hoor, ik negeer ze maar gewoon en ga lekker verder met waar ik mee bezig was.
Vaak is het alleen maar jaloezie..

Die mensen zijn het niet waard om je druk over te maken. ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:03

Joh!
Ik ga pas vreemd kijken als er mensen van rond de 125 kilo rond gaan stuiteren op onze manege. Jij weegt bijna de helft!
Je bent goed zoals je bent, zolang je paard aangeeft geen last van je te hebben is het helemaal super toch?

Ik vind die staakjes op van die grote knollen juist niet mooi. O:)

gekkesies

Jeetje, ik vind het echt een beetje schokkend dat er op jouw stal van je verwacht wordt dat je wat afvalt. :oo 70 kilo moet toch makkelijk kunnen, je bent echt niet dik. :n

off-topic: Ik nam ook even een kijkje in je profiel en zie dat ik daar zowaar nog een plekje in heb weten te veroveren. :')

ZusJacobs

Wat een bullshit.
Echt onzin, niks van aantrekken... Als je maar niet op een te kleine pony/paard rijdt is er niks aan de hand, btw. tegenwoordig gaat het alleen maar om gewicht en vergeten veel dat het óók om lengte gaat.

Anya

Re: Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Ik heb een goed idee!

Zoek een andere stal. En trek je dit soort gezeik niet aan.
Je bent absoluut niet dik!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:04

Idd, belachelijk! Het hangt ook van het paard af waar je op zit lijkt me.. En daarbij.. Je bent toch prima op gewicht.. Sterker nog, dat wil ik ook!! ;)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 23:04

mltex schreef:
? ik zie het nou precies andersom om eerlijk te zijn..... vind de dunnetjes buitengewoon zeldzaam

Echt? Misschien zit ik net in de verkeerde kringen? Mij valt het juist op dat het allemaal maar smaller, dunner, langer, mooier, en knapper moet. En indd, slank wordt naar mijn idee met succes gelinkt.
Overigens bedankt voor de complimenten :) :o

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:05

Wat is dat voor een stal? Wie denken die mensen wel niet dat ze zijn dat ze jou als grof vuil mogen behandelen?
Meid, niks van aantrekken hoor, lekker doorrijden en trots zijn op jezelf!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:05

Je bent inderdaad echt niet dik, jij bent een goed voorbeeld van hoe een gezonde meid eruit zou moeten zien.
Al dat dunne gedoe dat tegenwoordig in is.. Dat is écht niet goed voor je! :n

Veel mensen vergeten dat het nog altijd om de binnenkant gaat..

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:06

Nou ja.. dat zal dan wel zo zijn, maar als ik val of zo'n dunne meid.. Ik weet wel wat beter is :P

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:06

jij te dik? jeemig dan ben ik zeker bessie turf...Het moet toch niet gekker worden tegenwoordig zeg....

Al viel het mij gister hier in t dorp (weer) op dat meer dan de helft van de jeugd (8 tot 18) toch echt wel aardig wat spekjes over de broekboord had hangen......dus is het dan zo'n klein groepje wat loopt de emmeren over in hun ogen te dikke mensen?
Maar dan nog, liever een ruiter met een paar kilo meer die goed met de beweging meezit/gaat dan een dunne spriet die bij iedere stap uit balans zit.

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:07

Ook even in je profiel gekeken, je hebt een super figuur hoor!!!
Maat 40 is niet veel hoor en wat ze hierboven zeggen dat maat 42 de gemiddelde maat is van de NL vrouw klopt volgens mij.
Dus niets om je druk over te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:07

Je gaat met de verkeerde mensen om, dat is het enige wat ik ervan kan maken.

Wat een onzin echt. Je bent echt gewoon slank , normaal etc ( gelukkig had je dat al in de gaten)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:08

Pfff, ik wou dat ik in een maatje 40 paste, zit momenteel in 42.... Dan ben ik dus veel te dik op mijn lipi!
Ik moet wel zeggen dat ik wel eens foto's zie van meiden die nog veel zwaarder zijn dan mij, dat vind ik er dan toch ook minder mooi uit zien.
Maar als je gewoon een gezond BMI hebt, moet je je daar niets van aantrekken. Ik vind je er goed uit zien op je paard, en zeker niet dik! Laat je niet gek maken.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 23:10

upendo schreef:
Joh!
Ik ga pas vreemd kijken als er mensen van rond de 125 kilo rond gaan stuiteren op onze manege. Jij weegt bijna de helft!
Je bent goed zoals je bent, zolang je paard aangeeft geen last van je te hebben is het helemaal super toch?

Ik vind die staakjes op van die grote knollen juist niet mooi. O:)

nee hahaha ik ook niet! Vroeger hoorde ik op de ruitervereniging altijd dat ze wat moesten eten, dan hadden ze tenminste wat om hun paard mee vast te houden :P

Ik snap natuurlijk dat conditie erg belangrijk is. Als je geen conditie hebt ga je een paard op den duur tegenwerken. En een goede conditie wordt ook vaak aan slanke mensen gelinkt. Maar als je kijkt naar bv boksers, die hebben conditie van een leeuw, maar wegen toch 90 kilo ofzo. Je kan ook conditie hebben als je wat steviger bent.

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:11

Foute stal :(
Wat een onzin, ik ben ook 1.80 en 70 kilo en is op mijn foto niet zo goed te zien, maar ik ben slank, dus jij kan gewoon ook zeker niet te veel vetjes hebben, en al zou je ze wel hebben, so what, als je paardje je maar goed kan dragen.
Ik ben niet zo'n kattig typje, ik hoop dat jij het wel bent en dat je tegengas geeft.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:12

Wat belachelijk dat ze jou te dik vinden!
Kijk, als je nou op een shetlander zou rijden, zou ik het wel te zwaar vinden, maar dit slaat nergens op.

Zelf vind ik het wel erg als er echt dikke mensen op een paard gaan zitten. Maar als jij al dik bent, dan kwan driekwart Nederland wel stoppen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:12

Ben ik volledig met je eens. :j

Maargoed, je kan dit eigenlijk bekijken uit een maatschappelijk oogpunt. Mensen willen dunner, maar worden dikker.
Het wordt een soort obsessie in mijn ogen en de mensen die prima zijn zoals ze zijn worden daar geloof ik steeds vaker de dupe van.. :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:15

Ik vind de dunnetjes ook best zeldzaam eigenlijk.
Vooral jongeren vind ik vaak behoorlijk stevig, maar dat kan ook komen door de te strakke lage broeken en te korte shirtjes van tegenwoordig. :+
En jij bent al zeker niet dik, kom op zeg!

Maatje 34 en 36 vind ik wel een beetje overdreven.
Broekmaat 40 vind ik wel heel overdreven, zelf heb ik eigenlijk altijd maat 40.
Maargoed alles is bij mij altijd te groot, zeker broeken. (Lange benen, maar niet breed.)
Ik wil alles slobber dus dat vind ik geen ramp. :+

Wat mensen toch altijd met die kilo's hebben.. Zolang je er goed uitziet, who cares?
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 01-05-10 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:16

Volgens mij hebben wij hetzelfde figuur. Ik ben 3 cm korter en 4 kg lichter. Ik heb voor shirts enzo XS of S en stevige heupen/benen (maat 40). Ik zeg altijd dat ik gewoon mega-gespierde benen heb :D. Daar helpt afvallen echt niet tegen hoor ;)

En bedenk je ook eens: het meeste gewicht zit onderin. Zo zit je lekker stevig op je paard. Ik vraag me weleens af of mensen die topzwaar zijn ook eerder van hun paard vallen ;)

Ik vind het erg vreemd dat je deze opmerkingen krijgt. Ik heb ze nog nooit gehad, maar ik verkeer ook niet in kringen waar zulk soort opmerkingen gemaakt zouden kunnen worden.