ik weet het even niet meer...vriend heeft minder leuke hobby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KevinJ1

ik weet het even niet meer...vriend heeft minder leuke hobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 09:17

Beste bokkers,

Ik weet het even niet meer…
Ik heb nu zo’n 2,5 jaar een relatie waarvan we 1,5 jaar samen wonen..
Ik eerst bij hem ingetrokken en nu sinds januari verhuist naar een plek die echt van “ons“ is
Mijn vriend heeft een wat minder leuke hobby.. hij blowt…(maar dan ook gewoon iedere avond 2 a 3 stuks voor zo’n 300 euro p/m.)
Toen ik me er eindelijk bij neer had gelegd besloot hij er zelf mee te stoppen omdat hij ook veel de auto in moet voor zijn werk en ook regelmatig storingdiensten heeft. Ook heeft hij suikerziekte en is die combinatie al niet zo slim..
Nu sinds een paar weken is het steeds weer feest, eerst weer alleen in de weekeinden maar nu ook weer door de weeks..
Aangezien we inmiddels ook verhuisd zijn en de huur ook met 200 verhoogd is en hij dus een eigen auto onder zen kont heeft (wat ook genoeg kost)
Kunnen we die “blow”kosten er niet echt bij gebruiken.. we redden het wel.. maar er moet een nieuw bed komen en ik wil ook nog graag op vakantie dit jaar..
Als ik er wat van zeg ben ik een zeikerd en zegt hij van “het is toch mijn geld, jij heb toch je paard” De meeste van zijn vrienden blowen ook en hebben ook allemaal een vriendin.. en die maken zich er ook niet meer zo druk om..

Hier buiten kan ik me ook behoorlijk irriteren aan andere dingen.. Als ik bijv. vraag van zullen we zondag naar het dolfinarium gaan dan is het hmm we kijken wel.. maar als ze broer met een idee komt (zwaan kleeft aan) dan is het wel helemaal leuk en geweldig en weet hij niet hoe hard hij moet rennnen..
Ook kan ik me er aan ergeren als hij niet even kan vragen van hoe was het op je werk? Hoe was het bij de fysio? Of hoe is je wedstrijd gegaan?
Dat zit niet in hem krijg ik dan te horen als ik er wat van zeg.. Ik kan het dan zo niet uitstaan dat de vriend van me vriendin wel mee naar stal gaat en fotos maakt terwijl wij aan het springen zijn ofzo.. nee mijn vriend zit weer lekker zo suf als een konijn op de bank..

Ik wil hem helemaal niet kwijt want hou een heleboel van hem.. en we hebben het ook wel heel leuk..
Maar ik kan nooit ergens normaal over praten.. als ik vraag wat ga je doen vanavond dan krijg ik naar me kop dat ik aan het controleren ben..
Hij is geen prater.. dus ruzies kunnen ook niet echt worden uitgepraat..
Wat moet ik hier nou toch mee? Ik wil gewoon serieus leven en over een paar jaar een kind.. maar zo gaat dat toch niet..
Laatst bijgewerkt door Nadia op 29-04-10 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

Anoniem

Re: ik weet het f allemaal niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:20

Ik zou hier heel duidelijk in zijn. De manier waarop hij blowt is niet alleen nadelig voor de kosten maar ook voor zijn gezondheid en vooral voor zijn geheugen.
Ik zou hem voor het blok zetten. Ik weet niet hoe, maar ik zou echt voet bij stuk houden en hij dwingen hiermee te stoppen.

Dat zijn vrienden het ook doen en dat die vriendinnen er geen moeite mee hebben zal jou een zorg wezen!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:20

heb je voor jezelf de keus niet al een beetje gemaakt? Dat proef ik een beetje uit je verhaal.

Als je in deze situatie niet gelukkig bent, en het zijn echt de karaktereigenschappen die je storen, en die toch niet veranderen, dan moet je voor jezelf kiezen, en "op tijd" afscheid nemen. Hoe hard dat ook klinkt. Jij zult met deze persoon nooit echt gelukkig worden.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:21

Wat moet je hier nou mee... Tsja, ik denk dat je jezelf een paar hele duidelijke vragen moet stellen.

Ben je echt gelukkig in je relatie, of is het meer dat je je prettig voelt omdat het vertrouwd is?
Zie je toekomst in deze relatie?
Wil je zo'n vader voor je toekomstige kinderen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:22

Als jij serieus wil leven en over een paar jaar een kind. Moet je daar met hem toch proberen over te praten. Als hij dat niet wil, dat serieuse leven met een kind? Dan heb je twee opties, of je accepteert het, geen serieus leven en geen kind over een paar jaar, of je gaat bij hem weg. Hem veranderen kun je toch niet.
Eigenlijk ook nog een 3e optie, bij hem blijven, blijven proberen hem te veranderen maar er keer op keer achterkomen dat dat toch niet lukt.
Daarnaast kan er in een paar jaar wel ook nog een hoop gebeuren natuurlijk.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:40

Stel jezelf de vragen:
- Word jij gelukkig als hij blijft blowen?
- Wil je hem veranderen? Zo ja denk je dat dit gaat lukken?

Anders zou je er gewoon mee moeten leren leven ben ik bang...
Ik zou dat persoonlijk niet kunnen, iemand die zo vaak blowt... Zou ik geen toekomst mee kunnen zien. Maar dat is aan jou zelf :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:47

Je irriteerd je aan een hoop dingen, je kunt niet met hem praten, hij toont geen intresse.....Wat zijn dan de leuke dingen.....
Wat wil je hier mee je verdere leven......
Zou hem toch echt voor het blok zetten en hem een duidelijk maken dat het zo niet verder kan...
Dit is geen leven samen, maar zijn leven....

Hopelijk komen jullie er uit en denk ook aan jezelf.....

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:30

Ik wil je wel waarschuwen dat je niet je vriend met anderen moet vergelijken. Want je zegt nu bij je vriendin die heeft een vriend en die gaat lekker mee naar stal en maakt foto's, maar bij hun zullen ook wel weer andere dingen spelen. :)

Ik heb het gevoel dat je wel al je keuze een beetje hebt gemaakt. Ik denk ook dat je hem beter voor een keuze kunt gaan zetten wat betreft blowen, want volgens mij als hij zo doorgaat maak je er binnenkort toch wel een einde aan.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:41

Joolien schreef:
Ik zou hier heel duidelijk in zijn. De manier waarop hij blowt is niet alleen nadelig voor de kosten maar ook voor zijn gezondheid en vooral voor zijn geheugen.
Ik zou hem voor het blok zetten. Ik weet niet hoe, maar ik zou echt voet bij stuk houden en hij dwingen hiermee te stoppen.

Dat zijn vrienden het ook doen en dat die vriendinnen er geen moeite mee hebben zal jou een zorg wezen!

Ik zou juist niet gaan dwinge. Omdat ze dan waarschijnlijk stiekem gaan doen en dat wil je ook niet.
Ik zou met hem proberen te praten nog een keer, vertellen waarom jij graag wilt dat hij ermee stopt... hoe jij je toekomst wil zien over ik noem ma wat 5 jaar. En dat het zo niet wil als hij door gaat op die manier. Vraag aan hem hoe hij zijn toekomst wil zien?

Mijn vriend blowt ook. Niet zoveel als de jouwe, maar heeft het wel zo veel gedaan. Toen hij mij ontmoete durfde hij het mij eerst niet te vertellen, heeft het toch gedaan wat ik er van vind. Ik zei hoe vaak? Hoeveel? Ik zei elke dag vind ik niet leuk, heb er helemaal niks mee. Hij zei dat hij wel wil minderen (heeft die gedaan) en uit eindelijk stoppen. Bij hem zit er een emotionele reden achter, het is dit of anti-depressa waar hij eerder aan heeft gezeten. Dat vonden wij beide geen goed idee om daar weer aan te gaan ivm de bijwerkingen. Nou hebben we afgesproken weekends. En dit afbouwen of zijn eigen gevoel, niet omdat ik het zeg. Hij moet het zelf ook willen. Ik ga niet iemand dwingen te stoppen met wat dan ook, alleen wel mijn mening geven.
Kan ik er echt niet meer tegen, ben ik niet gelukkig... geef ik een waarschuwing... geen verandering ... pleitte.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:44

Schop 'm naar de diabetesverpleegkundige en laat haar/hem de consequenties van ongezond leven aan 'm uitleggen!
Mijn vriend is ook diabeet en hij moet gewoon goed gezond leven anders heeft dat in de toekomst consequenties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:47

Lovely1 schreef:
Schop 'm naar de diabetesverpleegkundige en laat haar/hem de consequenties van ongezond leven aan 'm uitleggen!
Mijn vriend is ook diabeet en hij moet gewoon goed gezond leven anders heeft dat in de toekomst consequenties.

Maar dan wordt ie er door anderen op gewezen, JIJ moet aangeven dat je het er niet mee eens bent.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:54

texelse schreef:
heb je voor jezelf de keus niet al een beetje gemaakt? Dat proef ik een beetje uit je verhaal.

Als je in deze situatie niet gelukkig bent, en het zijn echt de karaktereigenschappen die je storen, en die toch niet veranderen, dan moet je voor jezelf kiezen, en "op tijd" afscheid nemen. Hoe hard dat ook klinkt. Jij zult met deze persoon nooit echt gelukkig worden.

Of hem voor de keus zetten, of hij stopt met blowen en jij blijft of hij gaat door en jij gaat weg. Of niet meteen dat jij weg gaat maar wat anders ... weet alleen niet wat.

Altans dat heeft mijn moeder gedaan bij mijn vader. Die blowde niet maar hij rookte wel en dat vond mijn moeder vies. En ze wou geen vriend die rookte. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:27

Je kan hem waarschijnlijk niet veranderen, dus ik denk dat je voor jezelf na moet gaan of jij hem kan accepteren zoals hij is. Wat dat betreft is de keuze eigenlijk heel simpel.

KevinJ1 schreef:
als ik er wat van zeg ben ik een zeikerd en zegt hij van “het is toch mijn geld, jij heb toch je paard”

Ik weet natuurlijk niet wat jullie afspraken wat betreft geld zijn, maar ik vind dat hij hier wel een punt heeft. Het is zijn geld, hij mag zelf weten wat hij daar mee doet. Of jij dat accepteert staat daar eigenlijk los van. Gaat het jou om het geld dat hij uitgeeft, los van het feit dat het aan blowen besteed wordt? Of vind je eigenlijk het blowen vervelend?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:06

Blowde hij al toen je hem leerde kennen?
Zoja,waarom ben je dan een relatie met hem begonnen?

Even off topic,maar ik vraag me af waarom mensen toch altijd in een relatie zitten als ze de partner alleen maar willen veranderen,terwijl ze die (vaak) hebben leren kennen op de manier zoals ze al zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:08

Saskia9 schreef:

Even off topic,maar ik vraag me af waarom mensen toch altijd in een relatie zitten als ze de partner alleen maar willen veranderen,terwijl ze die (vaak) hebben leren kennen op de manier zoals ze al zijn..

Het is natuurlijk het verhaaltje dat als je verliefd bent kunt leven met een aantal zaken. Het is wel hoe je er mee om gaat. Als ik een vriend zou krijgen die blowt, zou hij van mij moeten stoppen. Ik heb zelf een relatie afgeketst omdat die gast veels te veel blowde en niet wilde stoppen, nou dan is hert voor mij klaar. Maar dat is net hoe je eigen principes zijn.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:11

Precies,en natuurlijk bestaat er zoiets als de roze bril,maar iemand helemaal willen veranderen,nee dat gaat nu eenmaal niet.
Pas als die persoon ook wil veranderen,zal er iets gebeuren,en anders niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:17

Saskia9 schreef:

Ik ook. :j

Als hij nog niet blowde toen de relatie begon, of als hij aanzienlijk meer is gaan blowen sindsdien is het wat anders natuurlijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:20

Saskia9 schreef:

dit wou ik net gaan vragen

mijn kerel blowt ook, doet hij al zolang als ik hem ken (17 jaar)
tja ik wist waar ik aan begon
maar mijn vriend veranderd niet veel als ie stoned is, hij rookt ook geen hele grote hoeveelheden
en betaald het allemaal zelf zonder dat ik of ons huis en dergelijke er hinder van ondervind

ook moet je niet gaan vergelijken, het gras is altijd groener aan de overkant
je moet voor jezelf de keuze maken wat je met je toekomst wilt en of dat met hem is
een man proberen te veranderen is hopeloos dus laat dat iig maar achterwege in het plaatje ;)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:37

een relatie ga je aan omdat je van iemand houd? en niet om iemand te veranderen lijkt mij....

Zoals ik op maakt blowde hij al toen ts hem heeft leren kennen

ik zou als ik ts was mezelf een paar vragen gaan stellen

Ben ik gelukkig met hem hoe hij nu is?
Wil ik een kind en dat de vader van het kind blowt?
Wil je oud met hem worden zonder of met kind?

Als ik z'n vriend had (waar ik uberhoupt nog niet aan zou beginnen) zou ik hem smeren of hem de deur wijzen maar aangezien het huis van jullie bijde is een oplossing zoeken of hij deruit of jij der uit....

wyko

Re: ik weet het even niet meer...vriend heeft minder leuke hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:31

Een bekend verhaal. En ik zou je ook alleen maar aanraden om hiermee te gaan stoppen.
mijn ex was precies hetzelfde, veel beloven maar niks nakomen. Altijd mooie praatjes etc etc.
Uiteindelijk heb ik er een punt achter gezet. huis moeten verkopen en alle gevolgen van dien.

Er valt niks met ze af te spreken, en het word van kwaad tot erger.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:40

Hé hallo,
Vervelende situatie!

Wil me er niet teveel mee bemoeien: elk huis zijn kruis zeggen ze wel eens hè..
Maar wat ik je wel mee kan geven (en jij misschien aan je vriend...):
Blowen levert ander gedrag op bij mensen, net als mensen die veel alcohol drinken. Je partner kan daardoor zo erg veranderen dat je hem eigenlijk niet meer kent als de partner waar je mee begon.
Als dit bij jou het geval is, dan vind ik dat je een belangrijk punt hebt om met hem over te praten.

Ik zou als ik jou was, eens een "plussen" en een "minnen"lijstje gaan maken. Is er een balans of slaat de weegschaal onevenredig veel uit naar één kant?
Ik wens je veel sterkte met alles!

Bellona_K

Re: ik weet het even niet meer...vriend heeft minder leuke hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 00:34

Wist je van te voren dat hij blowde..? En met van te voren bedoelde ik voordat jullie een relatie kregen en in het begin van jullie relatie, toen jullie nog niet samenwoonden.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 00:37

Tsja ik zou het wel weten...blowen is geen karaktertrek, het is een verslaving, en dan niet het soort verslaving wat zijn eigen lichaam verpest, maar wat alles beinvloedt, net als drank.

Iemand veranderen waar je van houdt, nee natuurlijk niet, maar ergens komt een punt waarop je volwassen moet worden, 7 dagen per week stoned op de bank hangen is niet volwassen.
Het is net als bij een alcholist, je kan NOOIT van ze op aan.

Wat denk je dat er gebeurt als je dit zo laat, je accepteert hoe hij is, jullie krijgen kinderen, wat ga je doen als de bevalling om negen uur doorkomt?
Je stonede man je naar het ziekenhuis laten rijden?

Ik ben weleens opgebeld door mijn moeder dat mijn broertje gierend van de pijn zat vanwege een afgebroken kies, hij kon niets meer, kroop over de grond.
En zij had helaas een wijntje teveel op, dit is een incident, en pure pech dat het net die avond in het weekend gebeurde, maar wij moesten wel laat in de avond mijn broertje ophalen en naar het ziekenhuis rijden en vanuit daar naar de spoedtandarts.

Dit soort dingen kunnen gebeuren, als je vriend 1 keer in de week blowt kan het net die dag gebeuren, maar de kans dat het gebeurt is wel 7 maal per week groter als hij elke dag stoned op de bank hangt, daar kan je dan toch niet van op aan?

Het is natuurlijk allemaal ver vooruit gedacht, maar je wilt vooruit met hem, dus dan mag dat in mijn ogen, dat geld zou ik me niet druk om maken, ik heb ook een paard en mijn vriend zegt ook weleens weet je wat dat dier kost? (ja eh duh ;) :D )

Mensen met een verslaving zijn vaak slomer, minder actief, vaker moe, dus ik zou dit niet zien als zijn karakter willen veranderen, ik zou het juist zien als een poging zijn ware karakter naar voren te krijgen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 00:42

Sily schreef:
Tsja ik zou het wel weten...blowen is geen karaktertrek, het is een verslaving, en dan niet het soort verslaving wat zijn eigen lichaam verpest, maar wat alles beinvloedt, net als drank.

Iemand veranderen waar je van houdt, nee natuurlijk niet, maar ergens komt een punt waarop je volwassen moet worden, 7 dagen per week stoned op de bank hangen is niet volwassen.
Het is net als bij een alcholist, je kan NOOIT van ze op aan.

.

nou daar ben ik het dus echt niet mee eens
zoals al eerder verteld rookt mijn kerel ook dagelijks een jointje
maar als we ergens heen gaan of wat ook , nou dan rookt ie netjes niet hoor....
hij veranderd ook gewoon praktisch niet, maar gebruikt per joint ook maar 25% van wat iemand anders erin stopt....
dus nee hij is niet verslaafd en ja ik kan van hem op aan wat betreft situatie's....

zeg nooit nooit...

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 01:00

Ikdoemaarwat een heleboel mensen drinken dagelijks sávonds een wijntje of een biertje, dagelijks sávonds 1 joint met 25% van wat de gemiddelde blower verbruikt vind ik dan een groot verschil.

Als ik hier dagelijks een voorverpakte blow zou halen zit ik aan de 30 keer 5 euro, dus 150 euro per maand, TS haar vriend zit aan 200 tot 300 euro per maand, dat zie ik niet meer als eff lekker inhaleren zeg maar, maar echt van de wereld af zijn.

Zijn desintersse en suf als een konijn op de bank hangende gedoe zegt dat ook, nergens zin in hebben tenzij het met gasten is die ook lekker blowen etc.
Andere situatie dan jouw kerel, ik ga de mijne ook zijn biertje niet verbieden, maar als hij elke avond na 8 biertjes off op de bank ligt tsja...sorry maar je wilt ook weleens wat leuks doen toch?

Jouw vriend zegt net zo makkelijk nee ik rook eff niet want we gaan gezellig wat doen, enige wat ik van TS lees is dat haar vriend nergens zin in heeft.

1 drankje of 1 heel licht blowtje per dag maakt je niet verslaafd, alhoewel beide al wel je handelingen zou vertragen maar zelf vind ik dat per persoon verschillen, maar als je er elke dag 2 of 3 heftige blows doorheen gooit is dat een heel ander verhaal, dacht dat je die context wel zou begrijpen :)