Toen ik Laiser uit de wei haalde was er nog niets aan de hand. Hij sjokte rustig met me mee naar de stal.
In de stal lag nieuw hooi/kuil en dat was wel weg lekker volgens Laiser. Mij leek het een beetje te lekker. Ik had nog zoiets van Oh jee, hij eet wel erg gulzig als dat maar niet een herhaling van 2,5 jaar geleden wordt. (Toen heeft de dierenarts met spoed bij Laiser moeten komen ivm een slokdarmkanaalverstopping en zijn luchtwegen werden toen ook bijna afgesloten, toen dacht is echt dat hij er geweest was.)
En ja hoor binnen een paar minuten was het raak. Hij begon al te hoesten en te proesten. En de klodders slijm vlogen al weer door de stal.

Ik zag de prop gewoon zitten. Omdat hij nog wel gewoon kon ademen besloten we het eventjes aan te kijken en hem te masseren en hem dmv een fles proberen te laten drinken. Ik hield zijn hoofd helemaal omhoog en de staleigenaresse goot water in zijn mond. Laiser slikte telkens wel, maar het water kam er daarna net zo hard weer naar buiten met een hoop slijm erbij.

Ondertussen hadden we de dierenkliniek ook al gebeld voor tips om te handelen. Maar toen we ze weer aan de lijn kregen vroegen ze wat we wilden, het nog een uurtje aankijken of dat er een Dierenarts kwam. Omdat de prop pas een paar centimeter was opgeschoten in zo'n 50 minuten, zei ik dat ik het toch wel fijn vond als ze kwamen. Het was immers duidelijk dat het Laiser niet lukte om het zelf op te lossen.
Na een tijdje was de dierenarts er en werd er een neussonde ingebracht. Maar volgens mij zijn we toen nog een dik half uur bezig geweest om de prop weg te krijgen. Het zat flink vast allemaal. Omdat we een grapje maakte dat we de tuinslag er anders een op zouden zetten, kwam de dieren arts op het idee om de slang die in Laiser's neus zat aan te sluiten op de kraan om zou met ietsje meer kracht de prop proberen op te laten lossen. Stukjes bij beetjes kwam het door de slang terug en opeens zag ik het nog verder schieten.
Laiser was nog helemaal beduusd maar toch wel blij dat die slang uit zijn neus was

Ik heb hem daarna nog even wat in de bak laten kuieren op zijn gemakkie. (Was het hem toch weer gelukt om onder de les uit te komen, alleen is het op deze manier voor mij wel een duur grapje)
Daarna nog een emmer slobber (goed nat) gegeven en toen ik er helemaal van overtuigd was dat het goed was, ben ik weer naar huis gegaan. (Nadat ik al het slijm in de stal en gang opgeruimd had)