Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
!! Ik denk idd dat je het probleem niet kan oplossen met bitten, want hieraan ligt het niet of je paard ervandoor gaat of niet. Je kunt beter goede raad vragen om wat je moet doen om je paard terug in tempo te krijgen!!
Ik had toen ik dat bit kocht bij hyporama gevraagd naar een bit voor een pony die het bit vastpakt, toen zijden ze dat ik dat rolletjesbit moest proberen en dan dat ie dat niet vast kan pakken, maar ze zij niet dat het bit scherp was en dat de enige model was toen had ik er ook niet veel verstand van (NU OOK NOG NIET HOOR) dus ik geloofde haar en ging er mee lessen het ging een stuk beter ik moest voor dat ik met het rolletjes bit reed van de lesgever telkens knijp los doen maar nog pakte hij het bit vast. Toen zij ze dat ik moest kijken voor een bit dat ie niet vast kan pakken. Heb daarvoor ook een bit met tussenstukje geprobeerd , eigenlijk wilde ik niet een scherp bit :hij is voor de rest lief alleen als ie hem vastpak heeft hij de controlle over het bit
nou ja nu rijd ik weer gewoon met een zachttrensje dan spurt ie wel over de hindernissen maar moet ik gewoon wat meer moeite doen vind ik ik niet erg . Ik heb ook spijt dat ik dat bit gekocht had de instructeur had dat bit nog nooit gezien en zij rij er maar mee en het ging al die tijd ook goed. Maar toen las ik over stroompjes in zijn mond? Gelijk bit weggedaan hup trensje erin dan pakt ie het maar vast voor dat ene uurtje in de week wat extra knijplos doen heeft hetzelfde effect .Liever ik pijn in mijn handen dan hij een gemeen bit. Ik rijd nu met een bokkenbit buiten met lange teugel mocht ie wegspringen dan teugels op maat hij luistert perfect! Ik rijd nu om en om in de polder trensje , langs de autoweg karrenbit wil toch niet echt risico nemen om op de weg te eindigen. Heb trouwens vandaag springwedstrijd gedaan met mijn pony ben 7e geworden na een heel gevecht met hem meneer wou niet meer alleen in de bak lopen. Was een manege wedstrijd , maar toch 7e voor 2 keer .
Citaat:En vergeet niet: Paardrijden moet leuk zijn, voor ruiter en paard (dus ook voor jou!)