en ze zijn ook helemaal happy met 2 hectare grond, hihihi, ik had nooit gedacht ooit zo'n mazzel te hebben
, maar.... ik ben nog geen ervaren paard-aan-huis-houder. Dus ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen 
Wat betreft de rijbak.... die is er niet
We zitten wel bij het bos, maar ik wil ook graag straks weer enigszins serieus gaan trainen dus die moet er wel komen. Ik heb al op bokt gezocht naar info, maar daar kon ik niet veel mee.Doel: een 30 x 60 rijbak die geschikt is voor reining
Gegevens: land ligt hoger, dus is zelden nat, op +/- 70 cm zou er al zand moeten zitten (geen klei dus)
Budget: weinig... wahaha

Plan: loonwerker laten graven tot op het zand, aarde gebruiken om lager gedeelte van het weiland op te hogen, nieuw zand erin.... klaar?
Geen drainage dus, want dat is waarschijnlijk overbodig.
Maar... wat voor zand? Ik heb eens in de bit gelezen dat je twee soorten zand moet mengen, fijn en grof zand... dat zou dan losser blijven als het nat is en niet te veel stuifen als het droog is. En moeten dat dan speciale zandsoorten zijn? We wonen vlakbij een zandafgraving, daar kan ik korreltjes in allelei maten krijgen, maar ik hoor ook vaak over 'rivierzand' of 'schelpenzand' en helaas is er hier geen zee in de buurt dus daar zal wel moeilijker aan te komen zijn

Wat ik me ook afvraag is of we wat in de grond moeten doen langs de rand, ik bedoel een betonnen ingegraven rand of zo, om de zijkanten strak te houden, er wordt namelijk voorlopig niet omheen getegeld en ik ben bang dat het gras dan de bak in gaat groeien, of is dat onzin?
Dus... wat vinden jullie van mijn plan en hebben jullie nog tips of zaken waar ik rekening mee moet houden, alle info is welkom
Hoe doen ze dat eigenlijk in USA met buitenbakken??
.

???????????
maar gelukkig glijden onze paarden nog geen 10 meter
)