Mijn 'vriend' komt binnenkort voor 't eerst langs..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Mijn 'vriend' komt binnenkort voor 't eerst langs..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 12:44

Het is nog niet officieel mijn 'vriend', vandaar dat ik het even tussen 'haakjes' zet.

Maar we vinden elkaar wel ontzettend leuk, en zijn stapelverliefd op elkaar. :)

Nu zit het eraan te komen; hij komt binnenkort voor het eerst langs hier, in mijn eigen huisje.

En ik wil het graag een beetje knus en romantisch maken hier.
Zo'n romantisch sfeertje creëeren.

Maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat het beste aan kan pakken.

Wat zijn de ingrediënten om een romantische, knusse sfeer te creëeren?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:46

kaarsjes, schemerlampjes, wierookje, Cd'tje met romantische muziek, veel kussens op de bank, etc etc ;)

al zou ik eerst even wachten tot hij het uit heeft gemaakt met zijn vriendin :=

toot

Re: Mijn 'vriend' komt binnenkort voor 't eerst langs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:49

heeft hij nog en vriendin?

hihi ehmm kaarsjes en lekkere hapjes waarij je niet gaat stinken.
je leukste non schalante outfit en leuke make uop op doen ala naturel dat hij zijn ogen uitkijk.
veel kaarsjes geen wierook misschien houd hij er niet van.
misschien geurkaarsjes die ruikenwat minder sterk.

suc6

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:50

Mer1980 schreef:
kaarsjes, schemerlampjes, wierookje, Cd'tje met romantische muziek, veel kussens op de bank, etc etc ;)

Waar staat dat dan? :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Dat hij nog een vriendin heeft lees ik nergens? :+

Wietsje92

ik zou ook zeggen geen wierook niet iet iedereen houd van de sterke geur van wierook.. hier thuis hoef ik er iig niet mee aan te komen :D Kaarsjes idd dat maakt het al heel gezellig

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:51

Volgens mij hangt dat heel erg af van de persoon. Hoe goed ken je je (aanstaande) vriend al? Wat vindt hij leuk/romantisch?

Ik moet persoonlijk bijvoorbeeld niets hebben van wierook, en veel kussens op de bank vind ik alleen maar in de weg liggen. Kaarsjes en een lekker wijntje doen het bij mij bijvoorbeeld veel beter.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:52

Mer1980 schreef:

Dat lijkt me een hele goeie!

Niet dat ik je fun wil verpesten ofzo, maar ga je niet een beetje heel snel? Ik herrinder me zo uit het hoofd een stuk of vijf topics binnen de laatste maand ofzo (!) waarbij het eerst (vrij heftig) gedaan is met je vorige vriend, dan dat je een nieuwe start wilt maken zonder jongens, vervolgens met de vraag of verliefdheid kan groeien en nu deze waarbij je blijkbaar half iets hebt met een vent die zelf nog een vriendin heeft.

Vergeet jezelf niet gelukkig te maken, in plaats van je geluk (weer eens) in de handen van een jongen te leggen, daar schiet je niks mee op, integendeel. Denk ik.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:54

Mer1980 schreef:

Staat nergens. als je zoiets zegt zeg dan ook wat je er mee bedoelt..

Idd Schemer lampjes, lekker eten, leuke muziek, lekker geurtje in huis.
Natuurlijk alles extra schoon :)
Leuke kleren aan trekken :)
Succes

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:59

Pas op met wierook hor! Als hij het echt vies vind (zoals mijn vriend) rent hij wss hard weg!!

Zou het een beetje neutraal houden, gewoon sfeerverlichting aan, lekker wat kussens op de bank (om het aan te kleden, ziet er uitnodigend uit) en een flinke bos fleurige bloemen in huis. Ruikt lekker en ziet er gezellig uit.
Qua kaarsjes kun je wel wat doen, maar het druipt er meteen zo vanaf en voelt geforceerd. Misschien is het leuk om kaarsjes klaar te zetten en als de avond gevorderd is voor te stellen om ze aan te steken.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 12:59

Hij is nog niet mijn vriend, wat ik al aangaf.
En ja, momenteel heeft hij nog een vriendin.

Ik heb ook duidelijk gemaakt tegen hem, dat hij eerst dat hoofdstuk moet hebben afgesloten, voordat ik aan een nieuw hoofdstuk wil gaan beginnen. Ik kies wel degelijk voor mezelf dus, en heb hem dat ook heel duidelijk gemaakt.
En voor de tijd, gebeurt er ook helemaal niets, daar ben ik heel duidelijk in geweest, naar hem toe.

Je kunt in mijn ogen niet aan een nieuwe bladzijde in je leven beginnen, als je het vorige deel nog niet helemaal hebt afgesloten.

Dat is niet eerlijk, niet ten opzichte van iedereen.
Ik vind het allesbehalve netjes om van twee walletjes tegelijk te knabbelen, en daar zijn we het beiden volkomen over eens.
Eerst het hoofdstuk met zijn vriendin afsluiten, en daarna zien we wel wat de toekomst ons brengt.

Het gaat zoals het gaat, en het komt zoals het komt.

En tot die tijd, hou ik me netjes op de achtergrond.

We denken er beiden hetzelfde over, en tot die tijd, stort ik me absoluut niet in een nieuw 'avontuur'.
Eerst een punt achter dat hoofdstuk, eerder begin ik niet aan iets nieuws.
En hij ook niet.

Dat wilde ik eventjes heel duidelijk stellen. :)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:06

ik vind het personlijk niet netjes dat je met iemand afspreekt die nog een vriendin heeft.
ik weet verder niet hoe het zit maar ik zou het persoonlijk niet leuk vinden als mijn vriend naar een meisje gaat ook al gebeurd er niets.

suc6 verder nog

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:08

Ragnaaa schreef:

Ik heb ook duidelijk gemaakt tegen hem, dat hij eerst dat hoofdstuk moet hebben afgesloten, voordat ik aan een nieuw hoofdstuk wil gaan beginnen. Ik kies wel degelijk voor mezelf dus, en heb hem dat ook heel duidelijk gemaakt.
En voor de tijd, gebeurt er ook helemaal niets, daar ben ik heel duidelijk in geweest, naar hem toe.

Je kunt in mijn ogen niet aan een nieuwe bladzijde in je leven beginnen, als je het vorige deel nog niet helemaal hebt afgesloten.

Ik vind het allesbehalve netjes om van twee walletjes tegelijk te knabbelen, en daar zijn we het beiden volkomen over eens.
Eerst het hoofdstuk met zijn vriendin afsluiten, en daarna zien we wel wat de toekomst ons brengt.

We denken er beiden hetzelfde over, en tot die tijd, stort ik me absoluut niet in een nieuw 'avontuur'.
En hij ook niet.

Ik snap dat je wilt dat hij eerst het 'vorige hoofdstuk afsluit' voordat jullie aan iets nieuws beginnen.
Ik vind het zelf echter niet netjes om iemand al stukjes van het nieuwe hoofdstuk te vertellen (spoilers), terwijl hij nog in zijn eigen hoofdstuk bezig is. Laat iemand gewoon in zijn eigen tempo lezen, en laat hem met rust totdat hij zelf klaar is.

Ook geen afspraakjes maken zolang hij nog een vriendin heeft, en ZEKER niet als zij er niet van weet.
Je zegt dat jullie besloten hebben voorlopig nog even 'op de achtergrond' te blijven totdat zijn huidige relatie over is, maar dat betekent dat er al wel meer plannen zijn achter de rug van zijn huidige partner om.

Romantiek is leuk, maar wel op zijn tijd, en het is ook mooi als je jezelf en je vriend straks gewoon kunt blijven aankijken zonder schaamte of schuldgevoel.

Boheme

Er staat toch dat ze niets afspreekt totdat het over is met zijn vriendin.

Gordijnen dicht licht dimmen, kaarsjes aan, leuke muziek op, of filmpje huren, lekkere hapjes erbij en klaar.
Kleed je in iets wat fijn zit. tut je niet helemaal op zit echt niet lekker op de bank.

Gr en have fun

HummerTime

What goes around comes around......... Nu spreekt hij met jou af ondanks dat ie een vriendin heeft. Met wie spreekt hij af als jullie een setje zijn??????? ;)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:09

Ragnaaa schreef:

En hij ook niet.

Maar waarom spreek je dan wel al met hem af en wil je het ook nog eens gezellig en romantisch maken?
Laat hem maar eerst even die relatie uitmaken als hij echt iets met je wil, daarna kan je het romantisch en gezellig maken! :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 13:10

wendy_paard schreef:
ik vind het personlijk niet netjes dat je met iemand afspreekt die nog een vriendin heeft.
ik weet verder niet hoe het zit maar ik zou het persoonlijk niet leuk vinden als mijn vriend naar een meisje gaat ook al gebeurd er niets.

suc6 verder nog

Als je goed had gelezen, zou je wellicht begrijpen dat we ook absoluut níets afspreken voor het over is tussen hem en zijn vriendin.

Daar ben ik heel duidelijk in, ook naar hem toe.
En hij denkt daar exact hetzelfde over.

Zolang hij nog samen is met zijn vriendin, komt er hier niemand over de vloer, en gaan we al zeker geen 'afspraakjes' maken. :n

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:11

Dus het is uit met zn vriendin? Anders zou je nu geen tips willen voor een romantische sfeer voor als ie langs komt...
En anders vind ik het gemeen tegenover die andere vriendin..

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:12

Ze mag toch wel voorplannen, lol vooraf heet dat.

Ze is duidelijk genoeg in haar post!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:13

Qua sfeer zou ik ook gaan gewoon voor een opgeruimd huis.
Bosje bloemen op tafel. Misschien hier en daar een kaarsje maar niet te.

Maar waarom een romantische sfeer als je toch niet wat van plan bent.
Ik zou het eerst juist niet doen. Dat lokt alleen maar dingen uit. (zou zowiezo niet afspreken)

Trust me, spreek uit ervaring helaas. Was ook absoluut niet van plan iets te beginnen met een getrouwde collega maar we eindigden wel in 1 bed. Achteraf vreselijk stom en ik ben degene die er een einde aan heeft gemaakt.
We spraken af om er over te praten en het kwam telkens op hetzelfde neer. Hij wou weg bij zijn vrouw, vond mij geweldig, had tijd nodig enz.
Einde van het verhaal, ik heb er een punt achter gezet na 3 maanden en enorm veel spijt dat het uberhaupt zo ver is gekomen.

Edit: zie net je berichtje. Als hij het eerst uitmaakt en dan langs komt prima toch. Maar ik zou niet teveel nadruk op de romantische kant leggen zoals boven geschreven.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 13:14

Het ís nog niet uit, maar het duurt niet lang meer, als ik hem zo hoor.
Hij wil er definitief een punt achter zetten.

Tót die tijd, gebeurt er niets, nada, noppes.
Geen afspraakjes, niets.

Pas als het hoofdstuk écht afgesloten is, dan is hij hier welkom.

En nogmaals; tot die tijd, gebeurt er werkelijk níets.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:16

met zo n kerel zou ik niet eens willen afspreken..
doe wat u niet wil geschied ook een ander niet!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:16

Lief koken doet heel veel goed voor iemand :)

Ik wil nog wel graag één onderscheid maken... Dat tussen "uit" en "over". Het uitmaken is niet hetzelfde als het hoofdstuk afsluiten, en het lijkt me naar als je daar straks tegenaan zou moeten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:18

Inderdaad,ben het eens met WhiteRose.
Hij kan het wel uitmaken,maar vind het nogal wat als hij dan "direct"overstapt naar jou.
Zit jij daar op te wachten?
Is dit ook de jongen waar je in het topic over 'groeien van verliefdheid'over praat?
Vind je hem écht leuk?
Allemaal vragen die ik me gewoon bedenk,niet om je te ontmoedigen ofzo..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:19

sorry als ik iets heb losgemaakt Ragna, goed dat je nog even wacht, want meestal kom je ergens vanaf zoals je er aan bent gekomen ;)