Banshee Fjord door de tijd met Claire .

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Clairetjuhz

Banshee Fjord door de tijd met Claire .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 20:27

Heeii.
Ik verzorg Banshee nu een half jaar (ze is dus nog steeds van Ginny een onduidelijkheid in het vorige toptic).
Hier in de tijd van de eerste keer op banshee naar nu
Jullie kennen Banshee allemaal van het Z hier dus Banshee in het B :D
Ik rijd tussen de ponies en ik heb nu 8 winstpunten in het B.
We zijn nu vooral bezig met het rustiger rijden Banshee wilt vaak erg snel en is nogal loperig. En het constant nageefelijk rijden.
Ik heb sinds vandaag de juiste lesgever gevonden dus het was allemaal een beetje proberen hoe en wat.
Banshee was lekker stijf want we waren gisteren naar het strand geweest en banshee vond het leuk om even kopje onder te gaan met mij :Y)

Commentaar :
* Nageefelijk rijden.
* Rechtop zitten.
* Handen hoog houden.
* Benen niet naar achteren.

Training :
De eerste keer op Banshee : April

1.Afbeelding

Linkje : http://ginnyenbanshee.nl/page325.html

1 Maand verder Mei :
2.Afbeelding

Linkje : http://ginnyenbanshee.nl/page333.html

Toen kwamen we in een dipje :o
3.Afbeelding

Linkje : http://ginnyenbanshee.nl/page356.html

En van vandaag les. :D
Lager en ronder vragen.
4.Afbeelding

5.Afbeelding

Linkje : http://ginnyenbanshee.nl/page372.html

Wedstrijden :

Banshee wilt met de wedstrijden erg op zichzelf gaan lopen dus zelf in haar houding gaan lopen en in haar tempo omdat ze gewoon de B erg saai vind. Ik vind het dan erg moeilijk om haar toch in de juiste houding te stellen heeft iemand hier tips voor. En als ik haar met inrijden in de juiste houding heb doet ze het tijdens de wedstrijd weer niet :+

Juni : Noordwijk
Hier ging het super goed helaas maar 1 winst.
6.Afbeelding

Linkje : http://ginnyenbanshee.nl/page339.html

Juli : Valkenburg
Het inrijden ging super slecht maar toch 1 winst.
Dit bedoel ik dus met eigen houding !!
7.Afbeelding

Linkje : http://ginnyenbanshee.nl/page347.html

September :
Ging super 2 winst. Valkenburg
8.Afbeelding

Wassenaar :
Een superfijne proef en liep constant nageeflijk ik was erg tevreden 2 winst.
9.Afbeelding

Linkje : http://ginnyenbanshee.nl/page357.html

Oktober :
Ik vond het niet zo lekker gaan ze was erg druk en moeilijk rustig te rijden en ik reed ook nog verkeerd maar toch 2 winst.
10.Afbeelding

Linkje : http://ginnyenbanshee.nl/page370.html

Springen :
April thuis eerste keer :
11.Afbeelding

Linkje : http://ginnyenbanshee.nl/page326.html

Mei oefenspringen valkenburg 1 balk.
12.Afbeelding

Linkje http://ginnyenbanshee.nl/page332.html

September oefenspringen wassenaar 70/80 en 80/90 Foutloos :
13.Afbeelding

Linkje : http://ginnyenbanshee.nl/page358.html

En is mijn houding verbeterd :D ?

Ook hadden we nog een fotoshoot maar daar komt nog een ander toptic van :D
14.Afbeelding

& Een reactie zou leuk zijn ! en bijf je wel een beetje lief? :o
Laatst bijgewerkt door Clairetjuhz op 23-10-09 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

marlooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:43

Mooie foto's claire!
Ik vind dat je er ook heel netjes op zit! :)

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 20:49

Dankjee :D
Laatst bijgewerkt door lindake op 23-10-09 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reacties op verwijderde berichten verwijderd

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:00

oh wat zonde ze waren zo mooi lang! :oo
tja hij mag wat ronder maar dat gaat beter nu met je nieuwe rij instructeur geef je zelf al aan.
verder tja heb geduld met je puntjes dan valt het alleen maar mee als je er 1 hebt inplaats van 2 ;)

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 21:02

plientjedres schreef:
oh wat zonde ze waren zo mooi lang! :oo
tja hij mag wat ronder maar dat gaat beter nu met je nieuwe rij instructeur geef je zelf al aan.
verder tja heb geduld met je puntjes dan valt het alleen maar mee als je er 1 hebt inplaats van 2 ;)

Jaa het is echt zonde ;(
ja daar zijn we ook mee aan het werken maar als ze dieper gaat lopen dan gaat ze achter de loodlijn lopen dus probeer ik haar nog zo laag mogelijk door te rijden en bij het M bijvoorbeeld wat dieper.

lailapri

Re: Banshee Fjord door de tijd met Claire .

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:46

Ik denk dat je het nagevelijk rijden meer uit je zit moet halen. Het paard kan het namelijk al, dat is ruimschoots bewezen. Licht contact en streven naar een goede onafhankelijke zit is denk ik beter als aan de voorkant het paard nagevelijk willen rijden.

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 21:50

lailapri schreef:
Ik denk dat je het nagevelijk rijden meer uit je zit moet halen. Het paard kan het namelijk al, dat is ruimschoots bewezen. Licht contact en streven naar een goede onafhankelijke zit is denk ik beter als aan de voorkant het paard nagevelijk willen rijden.

ja maar op een s&t rijden is anders dan een normaal bitje he onthoud dat wel.
We hebben vooral vandaag juist ook op mijn zit gereden ik wil het nog te vaak met de teugels doen

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:15

sxhattig met je fjordje! mooie foto's en hey je brengt het er goed van af, hoor. Ik heb ook een fjord maar geen sportfjord en ik weet dat ze niet altijd makkelijk zijn om goed te rijden. Doe zo verder!

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 22:17

vancky2005 schreef:
sxhattig met je fjordje! mooie foto's en hey je brengt het er goed van af, hoor. Ik heb ook een fjord maar geen sportfjord en ik weet dat ze niet altijd makkelijk zijn om goed te rijden. Doe zo verder!

dankjee :D
jaa soms kunnen ze echt koppig of sterk worden :+

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:03

Je bent nog steeds een leuk setje met haar, knap hoor! Ze is echt niet zo makkelijk te rijden als het er met Ginny uit ziet, dus respect dat je haar (ook) zo netjes rijdt!

Welke instructrice heb je nu? Je leste eerst bij Annemiek toch? Werkte dat niet?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 23:38

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Leten jullie er op dat het de bedoeling is om rijtechnische commentaar te geven?

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 10:04

heyy,
gaat steeds beter :) maar zoals de rest hebben gezegd moet je haar nagevelijk kunnen rijden met je been en zit.. omdat ze zo voorwaarts is ga je snel op de rem trekken en je moet juist met je been blijven rijden anders komt ze dr onder uit. Ze kan zooo goed terug komen op je zit, je hoeft echt je hand niet te gebruiken, dat zit er wel heel goed in.
Ik heb natuurlijk tot en met M2 met trens gereden moet je niet vergeten ;) en daarna met training ook wel, kijk maar op mijn site. Met stang en trens is ze echt niet 'makkelijk', dan gaat ze juist te diep of te veel op de voorhand. Je moet niet denken dat rond rijden alles is, het gaat om de hele beeld natuurlijk, en te rond is ook niet de bedoeling al is dan misschien wat lichter in je handen (deze is bv te veel op de voorhand http://ginnyenbanshee.nl/DSC_0211.JPG-f ... 146293.jpg ). Ze zal veel lichter worden als je haar met je been en zit rijd, dan hoef je op een gegeven moment ook niet meer na te denken of ze nou rond loopt, want dan blijft ze daar. Als je haar met je hand rijd dan blijft ze vechten, logisch ook natuurlijik.
Het blijft een slimme pony iig, en wat ik heb gemerkt in de jaren met haar is om haar echt te respecteren en samen met haar te werken in plaats van tegen in. Banshee kan het allemaal wel, en als jij meer ervaring hebt en blijft lessen dan komen jullie dr echt wel :)
Laatst bijgewerkt door GinnyBanshee op 24-10-09 10:09, in het totaal 2 keer bewerkt

hafje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:57

ik vind je er netjes opzitten alleen je handen kunnen nog wat hoger gedragen worden. veel succes

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:30

Moderatoropmerking:
En openieuw enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Denk er aan dat enkel onderbouwde rijtechnische commentaar toegestaan is.

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 18:45

Myukii schreef:
Je bent nog steeds een leuk setje met haar, knap hoor! Ze is echt niet zo makkelijk te rijden als het er met Ginny uit ziet, dus respect dat je haar (ook) zo netjes rijdt!

Welke instructrice heb je nu? Je leste eerst bij Annemiek toch? Werkte dat niet?

haha jaa met ginny ziet het er allemaal zo simpel uit maar ga er zelf maar eens opzitten :+

Ik had eerst les van Annemiek ja maar ze wou gaan minderen omdat ze ouder werd dus ze hield alleen haar oude klanten en ik was een van de nieuwste.. toen heb ik een tijdje geen les gehad. Toen kreeg ik bas maar daar vind ik het toch niet echt mee klikken dus nu heb ik les van Gregor ik weet niet of je die kent? Die vind ik super les geven :D

GinnyBanshee schreef:
heyy,
gaat steeds beter :) maar zoals de rest hebben gezegd moet je haar nagevelijk kunnen rijden met je been en zit.. omdat ze zo voorwaarts is ga je snel op de rem trekken en je moet juist met je been blijven rijden anders komt ze dr onder uit. Ze kan zooo goed terug komen op je zit, je hoeft echt je hand niet te gebruiken, dat zit er wel heel goed in.
Ik heb natuurlijk tot en met M2 met trens gereden moet je niet vergeten ;) en daarna met training ook wel, kijk maar op mijn site. Met stang en trens is ze echt niet 'makkelijk', dan gaat ze juist te diep of te veel op de voorhand. Je moet niet denken dat rond rijden alles is, het gaat om de hele beeld natuurlijk, en te rond is ook niet de bedoeling al is dan misschien wat lichter in je handen (deze is bv te veel op de voorhand http://ginnyenbanshee.nl/DSC_0211.JPG-f ... 146293.jpg ). Ze zal veel lichter worden als je haar met je been en zit rijd, dan hoef je op een gegeven moment ook niet meer na te denken of ze nou rond loopt, want dan blijft ze daar. Als je haar met je hand rijd dan blijft ze vechten, logisch ook natuurlijik.
Het blijft een slimme pony iig, en wat ik heb gemerkt in de jaren met haar is om haar echt te respecteren en samen met haar te werken in plaats van tegen in. Banshee kan het allemaal wel, en als jij meer ervaring hebt en blijft lessen dan komen jullie dr echt wel :)

jaa dat is ook juist waar ik moeite mee heb :o
Ik wil haar te snel op de rem trekken en dan rem ik haar van voren af maar niet van achter.
Soms weet ze al precies hoe alles moet en ook hoe ze eronderuit moet komen :Y)
jaa we blijven nu gewoon lessen bij Gregor en dan komt het allemaal wel goed :D

hafje88 schreef:
ik vind je er netjes opzitten alleen je handen kunnen nog wat hoger gedragen worden. veel succes

Laatst bijgewerkt door Clairetjuhz op 24-10-09 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:47

aaaaaaaaaaaaaaa, leuke foto die laatste. :D
ziet er netter uit dan eerst, ik zou wel m'n beugels
een gaatje langer doen.

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 18:50

Saroosh_S schreef:
aaaaaaaaaaaaaaa, leuke foto die laatste. :D
ziet er netter uit dan eerst, ik zou wel m'n beugels
een gaatje langer doen.

jaa het is ook steeds beter geworden.
Ik heb ook een apart toptic gemaakt met de fotoshoot die staat onderaan het toptic.
Ik had inderdaad eerst mijn beugels erg kort ik heb ze nu zoals bij de les en de afgelopen wedstrijd..
Laatst bijgewerkt door lindake op 24-10-09 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:54

leuke combi! is echt een heel ander paardje dan als Ginny erop zit! is wel heel leuk om te zien!

rechte rug is nog lastig zo te zien (ik las ergens dat je last had van je rug ofzo???) maar met goede les komen jullie er echt wel! handen iets hoger en beugels een gaatje langer ziet er denk ik al stukken beter uit!:D
nog super veel plezier met Banshee!:)

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 19:01

r_oo_sj_e schreef:
leuke combi! is echt een heel ander paardje dan als Ginny erop zit! is wel heel leuk om te zien!

rechte rug is nog lastig zo te zien (ik las ergens dat je last had van je rug ofzo???) maar met goede les komen jullie er echt wel! handen iets hoger en beugels een gaatje langer ziet er denk ik al stukken beter uit!:D
nog super veel plezier met Banshee!:)

jaa van mijn rug is een lang verhaal maar voor degene die het willen pb maar :+
Ik heb mijn beugels al een gaatje langer gedaan zoals bij de laatste wedstrijd foto :D

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 19:02

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:01

Hey ziet er goed uit hoor claire vooral van de laatste les..
Het is trouwens topic en geen toptic :P

X

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:27

Ziet er netjes uit hoor.
Probeer je hakken wat meer uit te drukken en je handen wat hoger te houden.
Banshee is zeker niet de makkelijkste, maar wel een schat van een dier!

veerlee65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:47

Wat een mooi dier is het toch! je zit trouwens heel netjes en ontspannen! veel succes samen

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:00

Zo, dat is leuk om te zien!

jullie zijn echt vooruit gegaan zeg, vooral 't springen!

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 14:34

Showtime_ schreef:
Hey ziet er goed uit hoor claire vooral van de laatste les..
Het is trouwens topic en geen toptic :P

X

Oeps foutje haha :o

roosje84 schreef:
Ziet er netjes uit hoor.
Probeer je hakken wat meer uit te drukken en je handen wat hoger te houden.
Banshee is zeker niet de makkelijkste, maar wel een schat van een dier!

veerlee65 schreef:
Wat een mooi dier is het toch! je zit trouwens heel netjes en ontspannen! veel succes samen

As_LoveYou schreef:
Zo, dat is leuk om te zien!

jullie zijn echt vooruit gegaan zeg, vooral 't springen!