Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 18:22

Ik zelf ben 18, niet zwanger, ook niet van plan om binnen korte tijd zwanger te worden.
Wel vind ik het een hele leuke hypotetishe vraag!

Dus meisjes tussen de 15-20, wat zou je doen als je nu zwanger was? Woon je op je eigen? die je het samen met ienand? houden of weghalen?

etc. etc.

Barbabientje

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:23

Nou zal ik beginnen =)

Ben 19, ik wil het houden vriendlief nog niet.. (wonen beiden nog thuis wel op zoek), dus ligt een beetje aan de timing, maar ik wil het wel houdne...

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:24

Ehm, ik moet er ook niet aan denken maar ik zou het wel houden! Ben fel tegen abortus (geen reden om hier een hele discussie te gaan voeren wie er wel en niet voor is) maar er zijn wel meer meisjes die jong moeder zijn en waar het ook goed mee gaat.. Uitzonderingen daar gelaten :D

KiWiKo

ik hoop dat mijn dochter naar mij toekomt........... of het nou gewild is of niet...........

essie_blue

Ik ben 15 jaar, en als ik nu zwanger zou worden zou ik het ook gelijk weg laten halen.
Ik ben nog veel te jong voor een eigen kind, moet nog school afmaken, en heb nog totaal geen moedergevoel ;)
kan dan ook niet zo goed met kleine kinderen opschieten, maarja. :')

Ik zou het ook beter voor het kind vinden,
om het weg te halen. Ik zou het leven van hem/haar erg lastig maken, met zo'n jonge moeder. ;)

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:26

Ik ben net 20, en hoewel het dan natuurlijk niet echt ideaal uit zou komen in verband met studie enzo zou ik het wel houden. Mijn vriend en ik zijn al 6 jaar samen, en we wonen ook samen in een rijtjeshuisje met nog genoeg ruimte voor een kindje. Enige niet ideale zou zijn dat we beiden nog studeren, en dus niet werken..

Maar ik zou erg graag jong kinderen willen, en uberhaupt rammelt het nu al aardig voor een kindje... Maar vanuit gezonde verstand toch nog maar even wat wachten :=

(ik ben overigens niet aan de pil, maar we doen uiterst voorzichtig, en gaat al bijna een jaar goed)
Laatst bijgewerkt door Sjapaz op 22-10-09 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:27

Het zou voor mij praktisch onmogelijk zijn om zwanger te zijn, maar dat even terzijde :')

Ik ben 17 en ik zou het echt ontzettend heftig vinden en ik heb echt geen idee wat ik zou doen. Ik denk dat ik wel abortus pleeg maar met heel veel moeite. Het verzorgen van een kind kan ik nu gewoon niet aan, heb te weinig geld en ik ben zelf nog een kind..

KIMMM___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:27

ik ben nu 16 .. en ik zou het eerlijk gezegt niet weten .. het zou wel een hele moeilijke beslissing!
daarom moet k maar goed oppassen dat ik niet zwanger raak!!!!!

en oja , ik woon ook nog bij me ouders

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:28

a.s. zaterdag wordt ik 16.
Woon dus nog gewoon thuis en zit momenteel in 4havo.
Ben ik er op tijd bij, laat ik het denk wel weghalen.
Gewoonweg omdat ik alle gevallen van jonge ongewenste moeders die ik ken, zowel voor het kind als moeder niet goed vind.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:28

Eigenlijk ben ik geen 20 meer, maar 21 maar wil hier toch even reageren.

Ik zou zonder er over na te denken het weg laten halen, ik kan het gewoon niet betalen en ik studeer nog.
Zou het overigens ook m'n ouders vertellen. :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:30

Ik ben 15, woon nog bij mijn ouders.
Zelf, zou ik het heel graag willen houden.
Helaas zouden vriendje en ouders het daar niet mee eens zijn. Ook de ruimte voor een kind en het geld ontbreekt.
Het liefste dus houden maar dat zou waarschijnlijk niet gaan.

RicardoOpa

Ten eerste zou ik er alles tegen doen om niet zwanger te worden.

Maar mocht het gebeuren, dan laat ik het weghalen.
Ik wil nog mijn eigen leven leven, school afmaken en nog zo veel van de wereld zien. Daarnaast geloof ik niet dat ik de verantwoordelijkheid al bezit om een moeder te kunnen zijn.

Dette

Ik ben net 15, en als ik nú zwanger zou zijn zou ik het weg laten halen. Tenminste, zo denk ik er nu over. Ik zit nu in HAVO 4 dus een kind zou mijn toekomst wel aardig verpesten denk ik. Ik heb ook niks met kleine kinderen, dus ik zou er (als ik nu een kind zou krijgen) niet goed voor kunnen zorgen, en dat zou ik mijn kind niet willen aandoen.
Ik zie me nu al zitten met z'on zwangere buik, ik moet er niet aan denken!

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:31

Ik ben 23, en zou mezelf uit het raam gooien als ik zwanger zou zijn haha... Ik ben gewoon niet klaar voor het moederschap. Als ik er op tijd achter kom, laat ik gelijk abortus plegen. Klinkt misschien hard, maar het is natuurlijk nog beter om gewoon niet zwanger te raken natuurlijk xD Vooral als je geen kinderwens hebt.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:31

Ben 18jaar en woon nog bij mn ouders, heb ook geen vriend meer, maar stel dat ik zwanger zou worden zou ik echt niet weten wat ik zou moeten doen. Aan de ene kant zou het denk ik beter zijn om het weg te laten halen, maar aan de andere kant zou ik ook niet weten of ik dat wel durf...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:32

Ik ben 17 en zou het meteen weglaten halen...

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:33

Interessant. :)

In de eerste plaats zou ik inderdaad alles doen om niet zwanger te worden. Zo moeilijk zou dit niet moeten zijn, maar mocht het toch fout gaan, dan denk ik (want als je eenmaal zelf in zo'n situatie zit, liggen dingen misschien toch anders) dat ik het weg laat halen. Ik ben pas 18, studeer, woon bij mijn ouders en in mijn leven komen voorlopig geen kinderen voor ;)

Princess_

Ben 21, woon nog thuis. Of ik het zou houden ligt geheel aan de situatie. Ik denk dat een abortus voor mij wel een enorme knal geeft op me gevoel, dus enorm twijfel geval.

Kan iig altijd met mn ouders praten dus dan zou ik er uiteindelijk wel uitkomen.

BraveSpots

Wsl word het wel abortus. Zolang ik studeer wil ik liever geen kind, daarna zou ik het wel houden denk ik.

Mijn vriend heeft overigens wel vast werk, een heel goed loon, en we zijn al een tijdje gelukkig samen (bijna 2.5 jaar), maar ik wil absoluut mijn diploma halen en met een baby is dat voor mij niet haalbaar.

Ik ben 19 jaar trouwens :).

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:34

Ik ben 18, zou helemaal niet voor een kind kunnen zorgen.
Vind alleen dat er nog wat tussen zit, tussen weg laten halen, of houden.
ALS het zou gebeuren, kies ik er denk ik voor om het te laten adopteren.
Wel geboren laten worden dus, vind namelijk dat je toch wat levends weg haalt.

Maar ik doe er alles aan om niet zwanger te kunnen worden! :)

Flits__

Ik denk dat ik het weg zou laten halen.

Ik heb nog maar 4 maandjes iets met mijn vriend, woon nog thuis, heb geen baan en ben nog bezig met mijn opleiding. Ik zou het kind niet kunnen geven wat het kind nodig zou hebben. Daarnaast ben ik totaal nog niet zelfstandig, en kan in principe nog niet eens echt voor mezelf zorgen. Laat staan voor een kindje.

DeSa

Zou het gelijk weg laten halen. Ben 18 en woon nog thuis maar heb absoluut geen kinderwens!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:35

ik ben nu 20 en ik heb het er laatst met mijn vriend over gehad.
We zitten allebij nog op school, ik heb pfeiffer.
Daarom hebben we gezegt dat als ik zwanger zou worden we het gelijk weg zouden laten halen.
Ik laat nu een spiraaltje zetten, dan is de kans om niet zwanger te raken nog minder dan met de pil.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:36

Dit word nog een flink topic denk ik.

Ik ben nu 18. En ik zou nu nog geen kind willen. Ik kan er niet voor zorgen, geen geld.. en overigens.. ook geen vaste vriend.
Ik zou het weghalen denk ik.. want ik weet niet of ik een kind zou kunnen afstaan aan adoptie bijvoorbeeld.

Komt natuurlijk ten eerste bij dat je gewoon moet zorgen dat je niet zwanger word.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:37

hermlein1989 schreef:
ik ben nu 20 en ik heb het er laatst met mijn vriend over gehad.
We zitten allebij nog op school, ik heb pfeiffer.
Daarom hebben we gezegt dat als ik zwanger zou worden we het gelijk weg zouden laten halen.
Ik laat nu een spiraaltje zetten, dan is de kans om niet zwanger te raken nog minder dan met de pil.

Dat vind ik een leuke reactie!
Pfeiffer is maar 'tijdelijk' he.. (heb het zelf ook (gehad)) zou je daarvoor echt een kind laten weghalen?
Ik bedoel, dat gaat wel weer over.