Black beauty Varnoldi van aankoop tot nu Z2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppig

Black beauty Varnoldi van aankoop tot nu Z2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 15:54

Het is al weer bijna een half jaar geleden sinds Vanroldi (nolli bij ons op stal) bij ons terecht kwam. Ik vond het daarom wel eens tijd een overzichtje te maken om eens te kijken hoe veel we nu al samen een echte combinatie vormen en hoe we vooruitgegaan zijn! :D
Varnoldi is een zwarte 7-jargie ruin van stravinsky en had voor ik hem gekocht had al 1x ZZlicht gestart. Ik ben met hem in het Z1 begonnen en na 5 wedstrijden hadden we onze punten voor het Z2 al binnen. We zijn gelijk overgegaan omdat de wissels er gewoon al super inzaten en ook het appuyeren in galop was geen probleem. We hebben nu 7 proeven gestart in het Z2 en de eerste 6 winstpunten zijn al binnen!

Dingen waar we aan werken:
- handen niet te hoog en niet te streng
- niet te diep laten komen, dus betere oprichting (iets waar we veel aan werken en nu erg veel vooruit is gegaan. In de proef vindt hij het nog moeilijk het de hele proef vol te houden maar thuis gaat het al super!)
- meer verzameling
- buiging verbeteren
- kapstokjes (is me helaas nog niet gelukt dat af te leren :o )
- met strekken vooruit kijken :+

Hieronder dan een overzicht van ons eerste half jaar samen ;)

De aller eerste keer rijden samen... nog wat zenuwen van mijn kant maar dat was na een paar rondjes meteen over! Hij gaf zo'n fijn en veilig gevoel :D Nog wel allemaal wat wennen natuurlijk...
Afbeelding

En een van de eerste keren rijden thuis, nog steeds gewoon voorzichtig en rustig elkaar leren kennen en uitzoeken waar alle knopjes zitten ;)
Afbeelding
Afbeelding

ja en dan komt de eerste wedstrijd er aan... deze keer was ik hC gestart omdat onze startkaart nog niet binnen was. We hadden wel 210 punten!
Afbeelding
Afbeelding

En dan onze eerste officiële wedstrijd met gelijk 2 winst!
Afbeelding
Afbeelding

En weer 2 wedstrijden later waar we 1e en 2e werden met 2x dik winst!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En onze laatste wedstrijd in het Z1 met wel 4 winst! :D
Afbeelding
Afbeelding

EN de trainingsweek op Academy Bartels waar we erg veel geleerd hebben samen!
Afbeelding

Onze eerste 3e Z2 wedstrijd met 2 winst:
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben zelf wel te spreken over de vooruitgang die we geboekt hebben. Ik hoop dat jullie het me eens zijn ;)
Tips zijn altijd welkom maar hou het netjes!

Impidivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:26

Wat een ontzettend mooi paardje, daar mag je echt trots op zijn.
Op sommige momenten loopt hij alleen nog iets te diep.
Maar ik zie dat je zelf al een paar punten hebt waar je nog goed aan moet werken.
Ik ben er van overtuigd dat dat allemaal goed gaat komen :D!

Veel succes verder in de paardensport!

Kirsten_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:46

Ik ben het met je eigen commentaar eens.
Op sommige foto's heb je je handen ongelijk maar dat kunnen
natuurlijk moment opnames zijn.
Heel veel succes met je prachtpaard! :D

Animo_Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:48

Prachtig paard en ik moet toch echt even kwijt dat je netjes zit. Je ziet helaas veel volslanke amazones die niet zo netjes te paard gaan, dit doet me deugd!
En alles in stijl zie ik, Passier Grand Gilbert en rondgenaaide Boston(?)
Respect! +:)+ Ga zo door.
Laatst bijgewerkt door Animo_Italia op 21-10-09 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 16:50

@Kirsten_X: ja hij had nogal eens dat hij links wat vast pakte en dat werd meestal beter door wat ophoudingen met links te maken. Hij wilde dan ook nog wel eens gaan kantelen en ja in de proef wordt je daar op afgerekend maar door links iets hoger te houden hield hij zijn hoofd weer rechter. Probleem met links is nu zo goed als opgelost dus mijn handen staan nu meetsal gewoon netjes naast elkaar;)

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 16:51

Animo_Italia schreef:
Prachtig paard en ik moet toch echt even kwijt dat je netjes zit. Je ziet helaas veel volslanke amazones die niet zo netjes te paard gaan, dit doet me deugd!
En alles in stijl zie ik, Passier Grand Gilbert en rondgenaaide Boston(?)
Respect! +:)+ Ga zo door.

Dankje! :o dat vind ik erg fijn om te horen :D
edit: ja klopt, ik vind het een super fijn merk met een super goede kwaliteit!

_Bitje_

Re: Black beauty Varnoldi van aankoop tot nu Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:16

ik sluit me aan bij je eigen commentaar, en vergeet onder het
rijden niet te lachen, je kijkt zo benauwd!!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 17:19

@Animo_Italia: Ilse van Cranenbroek
maaruh.... hij is niet te koop hoor haha

@_Bitje_: ja echt lachen in m'n proef lukt me bijna nooit terwijl het met Nolli eigenlijk altijd wel goed gaat dus ik moet er toch maar eens op gaan oefenen haha

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:22

het ziet er super uit, maar ik heb hetzelfde hoor, helemaal in paniek
onder de proef,om maar iets verkeerd te doen...
Maar daar hoef jij je niet over in te zitten!!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 21:22

@_Bitje_: pff nou praat me niet van "bang zijn iets fout te doen". Een van mijn slechte eigenschappen... iets te goed willen doen is ook niet altijd gunstig maar het gaat steeds beter. Ik ben ook altijd wel blij dat hij altijd vrij braaf is in de ring en meestal ook wel rustig waardoor ikzelf ook rustiger wordt want als hij gaat flikken nou..... dan kan ik beter stoppen:P

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:27

Jeeeemig, dit is dus echt helemaal mijn type paard! Wat een front, geweldig dier heb je daar!

Ik kan alleen maar verzinnen dat je iets meer een happy face mag hebben, want je moet je uitstraling wel aanpassen bij de knol he :D.

Succes samen!!

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:18

Erg mooi paard, het ziet er vriendelijk uit! Het plaatje zou nog mooier worden als je hem aan de voorkant nog net een stukje meer kan oprichten. Maar lekker dier hoor!

Koppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:46

Jullie gaan als een speer Snoeppig, en dat betekend dat jullie gewoon een super combinatie zijn, want je moet het samen doen!

Wanneer ga je internationaal starten :D ?!

Ik kijk ook altijd erg benauwd onder mijn proef, trek de gekste bekken volgens de fotos...

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:06

wat een prachtig beest zeg, vind het er ook super uit zien dat je regelmatig (ook op wedstrijd) je stangteugel gewoon los durft te laten...mijn complimenten

heb nog even in je profiel gespiekt maar je andere paarden mogen er ook wezen zeg...

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 13:11

@Koppig: haha neit te snel hej ;) mar mijn goal is wel om begin volgend jaar een keer ZZlicht te gaan starten maar eerst nog de selecties dit jaar in het Z2 :D

@DDW1190: nee ik heb er geen probleem mee als ze evrder zijn gereden dan de B MITS ze goed zijn gereden. De amazone die hem hiervoor reed vind ik erg fijn en de basis was bij hem gewoon in orde en dat is toch wel erg belangrijk, welk niveau het paard ook loopt. Ik heb er wel een beetje bewust voor gekozen niet een "groen" paard te kopen. Ik was zelf nog niet verder gekomen dan het Z1 en ik wilde ook graag wat ervaring op doen in de hogere klassen. Ik wilde ook niet een te oud paard, echt maximaal 8 jaar dus eentje die ook nog flink wat te leren heeft. Bewuste keus geweest dus en ik ben er nog steeds erg blij mee! :D

@Trieske_ : ja ik hou er zelf helemaaaaal neit van, een strakke stang teugel. Ik rij hem ook regelmatig op trens omdat hij daar ook gewoon super fijn op loopt. Stang is eigenlijk niet echt nodig maar dat hoort ook niet, paard moet ook op een trensje alles kunnen doen wat hij met stang en trens ook kan. Aankomde zaterdag start ik hem ook gewoon op trensje.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:09

Dit zijn nog eens fijne foto's om naar te kijken! Ik zie een heel correct gereden paard, fijn zittende amazone én een amazone die die stangteugel ook los durft te laten. Al je foto's geven een heel fijn en ontspannen beeld. Netjes nageeflijk, mooi van achteren erbij en een mooie bovenlijn. Ik zie ook zeker een verbetering bij jezelf, ik volg je topics wel meer en je bent echt vooruit gegaan.
Hier kan mening topruiter een puntje aan zuigen +:)+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:56

wat een mooi beest is dat!
En je rijdt hem heel netjes!
Vooral je stanggebruik !!
Heb je eens bewegende beelden van hem?
Er zitten super gangen in volgens mij...

marit78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:58

Wat een mooi paard zeg!!! En je vormt met hem samen een heel mooie combinatie!!!
Ik vind je zit ook heel goed.
Ik sluit me aan bij de punten die je zelf noemt. Het handen hoog houden is iets dat ik wel herken. Als mijn paard zijn hoofd kantelt is dat relatief makkelijk op te lossen door één hand omhoog te doen, maar of dit nou een oplossing voor de lange termijn is...?

Ga gewoon zo door. Als ik het zo hoor ben je ook heel goed bezig met les etc, dus dat komt helemaal goed!!!

geniet lekker van je topper!

tosseflos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:49

Prachtig paard heb je! En wat fijn dat je zo met hem wegrijdt, dat zegt veel over hoe hij gereden is en over jouw eigen kwaliteiten!
Ik vind inderdaad dat hij af en toe iets meer oprichting mag hebben, maar dat had je zelf ook al aangegeven. Die kapstokjes vind ik nog wel meevallen, heb veel erger gezien ;)
Leuke foto's en jullie gaan er samen wel komen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:48

Moderatoropmerking:
Diverse reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen zijn verwijderd. Denken jullie voor een reactie te plaatsen aan de regels?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:28

Tja, Mel...wat moet ik nou nog zeggen?! :P
Het ziet er gewoon op en top weer uit, jullie zijn echt gegroeid samen tot een hele mooie combi.
Voor het mooie zou inderdaad de oprichting nog ietsje meer mogen, maar dat is maar een klein puntje in deze hele fijne en mooie plaatjes, toppie meid!!

Edit; typfoutje

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 09:56

je rijd hem idd erg goed ziet er lekker uit. paard lijkt er ook lol aan te hebben

wittedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:46

Lekker ding dat paard van jou...super uitstraling en het "plaatje" is compleet met jou op zijn/haar rug, ga zo door!

Je hebt al vele tips gekregen en ik heb er ook eentje: probeer wat meer je ellebogen te ontspannen en daardoor niet je handen op te trekken wanneer je een ophouding wilt maken...gebruik daarvoor gewoon iets meer je lichaam en zo weinig mogelijk vanuit je ellebogen werken. Verfijn de hulpen / ophoudingen zoveel mogelijk waardoor je een hele mooie stille hand krijgt.

Heel veel su6 met je mooie topper!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:20

Moderatoropmerking:
Wederom zijn er berichten die niet aan de regels voldoen verwijderd. Nogmaals, neem eerst de regels in acht voordat je reageert!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:26

Ik heb in jouw profiel gespiekt, mooie paarden heb je zeg, en wat kan je netjes zitten, en rijden.

Er zijn er meer die zeggen dat volslanke mensen niet netjes kunnen rijden, maar niks is waar hoor, ik ken ook iemand en die is nog steviger om het maar netjes te zeggen, en die kan heel goed rijden en netjes zitten en zit ook hoog in het z dressuur.

Leuke fotos ook, ga zo door.