Zal ik er 5 cent bij doen...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oeless

Zal ik er 5 cent bij doen...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 20:25

Uhhh nee laat maar, het lukt me wel.

Ik snap het niet zo goed eigenlijk, net boodschappen gedaan en ik moest 8.05 betalen, dus ik geef een briefje van 10, vlak daarna hier ik doe er wel 5 cent bij.
En dan heb je in eens een knal rode kassiere die gewoon weg de kluts kwijt is en niet meer weet wat ze moet.
Is het dan werkelijk zo veel van een kassiere gevraagd dat ze een beetje kan rekenen, ik snap niet wat zo iemand achter de kassa doet...
Ik bedoel dit niet gemeen, iedereen heeft zwakke punten, maar ik snap dan niet waarom ze een baan als kassiere kiest.
En niet alleen bij deze kassiere, het valt me al veel vaker op.
Laatst bijgewerkt door Oeless op 13-10-09 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Re: Zal ik er 5 cent bij doen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:26

Mss werkte ze er nog niet zo lang? Bij mij duurde het ook even toen ik dat snapte. Vijf cent ging nog wel, maar als ze er een ander bedrag bij gaven dan moest ik ook denken en dat gaat niet soepel als je nog niet helemaal ingewerkt bent

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:27

Ach, misschien is ze net nieuw achter de kassa, en is haar verteld precies terug te geven wat er op de kassa staat aangegeven. Het kan ook best spannend zijn, zo'n eerste keer!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:27

Ik zie gelijk de kassieres van Man Bijt Hond voor me. :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:28

Soms heb je een baan niet voor het kiezen en neem je gewoon wat je kan krijgen; zeker tegenwoordig,
wie weet zit ze net kassa, ik vond dat vroeger ook eng en werd toen misschien ook wel rood...

Enige waar ik me aan kan ergeren bij de kassa zijn cassieres die gewoon vertikken te groeten, soms niet eens zeggen wat je moet betalen enz enz.

Mizoan

:= ja he.....
De kassa's van tegenwoordig kouwen alles voor dus als ze het bedrag al ingetoets hebben, dan weten ze niet hoeveel ze moeten terug geven ;)

Toen ik achter de kassa zat hadden we deze moderne snufjes nog niet en toen ik er wel mee kwam te werken, kon ik er niet mee overweg en bleef ik het uit mijn hoofd doen _O-

vuurneon

Ach, iedereeen heeft wel eens een minder helder moment :j
Als ik even niet fit ben, kan ik de simpelste dingen ook niet meer doen :P
Of inderdaad net nieuw...

zonnebloem18

Gelukkig snappen ze het hier in de winkel wel.
Heb zelf als cassiere gewerkt en sindsdien probeer ik altijd zo goed mogelijk bij te geven.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:29

Heel herkenbaar. Volgens mij kunnen mensen niks meer uitrekenen zonder rekenmachine.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:30

Oeless schreef:
Ik bedoel dit niet gemeen, iedereen heeft zwakke punten, maar ik snap dan niet waarom ze een baan als kassiere kiest.

Tsja, eh, je hebt niet altijd de keuze en iemand moet ook de kans krijgen om het te leren... Niet alles gaat altijd meteen perfect.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:30

Ik snapte dat in het begin ook niet. Dat leer je pas als je het vaak doet.
Vind het dus een beetje onredelijk om daar zo over te praten. Iedereen moet leren.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:31

ik snapte het in het begin ook niet inderdaad :n
maar als je er even mee werkt krijg je er vanzelf handigheid in..
dus ja

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:32

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik echt niet meer wist wat ik terug moet geven. Ze kan best wel een inzinking hebben gehad. Als je een beetje een erge inzinking hebt weet je het gewoon niet meer! Dat kan toch gebeuren?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:32

Soms als je achter de kassa zit, heb je al in je hoofd helemaal terug geteld en weet je wat je moet pakken. Dan ben je gewoon even de kluts kwijt als dat veranderd moet worden ;)

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 20:32

Maar wat snap je er dan niet aan, 8.05 is het bedrag. je betaalt 10.05 trekt de 5 cent er af.
En de klant krijgt 2 euro terug.
Maar goed, bij ons op de basisschool is dit iets wat de kinderen er ook leren. :j

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:33

Zo gaf mijn weekendhulp afgelopen zaterdag 14,95 terug voor een retour.
Nadat de klant weg was even gevraagt of ze dut nu daadwerkelijk had gedaan, en ja dus. Daar ging mijn kleingeld hihi
Later snapte ze eindelijk dat het beter was om 5 cent te vragen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:33

Spanning mss? Als iemand zenuwachtig is, is het veel lastiger om simpele dingen te zien. Dat kun je niet voor een ander bepalen of dat simpel is of niet :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:34

Oeless schreef:
Maar wat snap je er dan niet aan, 8.05 is het bedrag. je betaalt 10.05 trekt de 5 cent er af.

Het kan ook nog zijn dat iemand gewoon nerveus is. Net als bij spreekbeurten ofzo... men kan het in theorie nog zo goed weten, maar als je klanten voor je hebt, heb je met een boel dingen te maken en is de situatie toch weer anders.

Leren ze geen begrip voor anderen op de basisschool? Zou een mooie uitbreiding van het programma zijn ;)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:34

Bij ons werd erin gestampt klein geld vragen..... dat scheelt je baas ook weer centjes :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:35

Ik werk ook al 6 jaar in de wasserij, neemt niet weg dat ik af en toe ook even de mist in ga. Sja, je kan toch ook een keer je dag niet hebben?
Als het structureel gebeurt dat diezelfde dame moeite heeft met terugrekenen, dan zou ik nog wel kunnen denken: misschien is dat toch niet de goede baan voor haar. Maar 1 incidentje zegt voor mij te weinig.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:35

Maar als zij pas net een weekje achter de kassa zit is ze allang blij dat ze alle knoppen goed heeft ingetoetst. Ze was zelf waarschijnlijk zo bezig met de muntjes teruggeven dat je haar in de war hebt gebracht door er geld bij te doen. Ik ben ook weleens over iets heel simpels de kluts kwijt geweest hoor. Nou dan voel je je heel knullig :(:)
oliebol happens, toch? ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:36

Oeless schreef:
En de klant krijgt 2 euro terug.
Maar goed, bij ons op de basisschool is dit iets wat de kinderen er ook leren. :j

Het gaat er niet om of ze het wel/niet snapt; het kan toch zijn geweest dat ze een blackout had?
Net zoals je soms niet op de meest simpele woorden kunt komen, slaat eigenlijk ook nergens op maar het gebeurt...

Oh ja, NU leren ze dat op IEDERE basisschool ook nog steeds hoor, rekenen en met geld omgaan ;)

orange1

ik ben totaal niet goed in rekenen.
werk ook achter de kassa in een kleding zaak
en ben echt blij dat die computer laat zien hoeveel je terug moet geven.
als iemand op het laatste moment vraagt of er nog zoveel cent bij moet snap ik het ook niet meer.
dus zeg meestal dat het niet hoeft,
ben echt blij met zo'n computer

Anoniem

Zou niet verkeerd zijn als kassieres eens werden aangenomen als ze konden rekenen.
T is immers je job, komt een stuk intelligenter over als je vriendelijk die €2,- terugkrijgt ipv een hand vol kleingeld die je ook maar weer zien kwijt weten te raken.
Nog maar niet te spreken over al dat wisselgeld wat ze steeds tekort komen

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:37

Ik ben zelf nu cassiere en in het begin snapte ik dit ook niet. Ik ging achter de kassa om juist met geld om te leren gaan, met cijfertjes dus (aangezien ik erg zwak ben in rekenen). Met mijn sollicitatie had ik dit aangegeven en in het begin ook problemen met dit soort dingen, maar nu ik er een tijd werk, snap ik gewoon. Ik bedoel als je ziet dat iemand het niet snapt, zou je toch ook kunnen zeggen, dan moet je dit teruggeven, misschien snapt ze het dan wel. :)