Zo vreselijk opgelicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eppie38

Zo vreselijk opgelicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 20:27

Ik plaats dit hier om mensen te waarschuwen maar ook echt om mijn gram te halen dat zeg ik eerlijk.
ik dacht dat ik het voor elkaar had, een prachtige hengst gekocht, 4 jaar .
Rinke, alleen de naam al daar krijg ik kippevel van.
Met Rinke had ik dromen , ik droomde van de hengstenkeuring maar helaas hij weeft, zo stom van mij omdat hij iedere keer in de bak stond, maar wat moett je daar achter zoeken, ik niets echt niet.

Op stal was hij zo druk maar dacht hij heeft moeite met de merries maar toch het drukke veranderde in weven, een paard die weeft gaat niet door de hengstenkeuring dus vaarwel droom.
We hebben hem op fotoos gekeurd en klinisch en alles was echt oke, de verzekering kwam want ondanks dat weven wil ik mijn paarden in de verzekering hebben (hippo) en het chipnummer kwam niet overeen met het papier, dan stort echt je wereld in, eerst kijk je die man met oneloof aan, dat klopt niet roep je, kijk nog eens, maar het is waar, het klopt niet.
Ik heb het stamboek gebeld, eerst mochten ze niets zeggen ivm privacy maar ik was echt bang dat het paard meschien wel gestolen was.
Mijn Da heeft gebeld en nee hij is niet gestolen , waarschijnlijk gaat het om een afgekeurd paard alleen weer niet vertellen hoe en wat, behalve zijn leeftijd.
Hij is 13 echt 13 en ik heb er een papier bij van een paard van 4 jaar.
Hoe kun je dat missen dan denk je, tja hij wisselde dacht ik maar volgens de Da wisselt hij helemaal niet en zijn er tanden, verdwenen, of getrokken.

Ja zeker ben ik verhaal gaan halen en niet zon klein beetje ook, ik krijg mijn geld terug morgen op 1500,= na, het paard blijft gewoon hier punt uit, ik denk dat er al genoeg mee gesodemieterd is.
We werden niet echt netjes behandelt, zijn zelfs bedreigd door de telefoon maar daar ben ik niet bang voor, dreigen door een draadje is niet iets om bang voor te zijn.
Ik heb hier echt hoofdpijn van zeg, hoe kun je zo met een dier omgaan?

Ja ik weet dom hoe kun je nu een 13 jarige voor 4 jaar kopen? Maar zijn tandjes waren echt in orde, wie doet nu zoiets, de tandjes vijlen en trekken, nog nooit van gehoord en wie verkoopt nu een Friese hengst met een vals papier, wie?

Het papier gaat morgen weer terug naar het Fps op hun verzoek, de Da is vanmorgen geweest en heeft het chipnummer bevestigd dus krijg ik zijn originele papieren.

Wat Rinke betreft, ik weet niet zo goed welke kant ermee uit maar wat ik wel weet is dat ik hem niet laat barsten, meschien is het beter om hem te luppen en hem eens laten zien hoe een paard moet leven, ik denk wel dat hij daar aan toe is, gvd zeg hoe kun je zo met een paard omgaan.

Volgens mij heet hij niet eens Rinke trouwens en meschien is dat nog wel het ergste (hoe stom het ook klinkt)

Ik heb echt de behoefte om de naam van verkoper hier openbaar te maken, is uit eerste hand dus dat mag maar iets houdt me tegen, meschien mensenlijkheid, iets wat Rinke nooit gehad heeft, schaam je..... Schaam je echt?
[VVDD] Eindelijk, na 4 jaar zoeken een friese hengst gekocht.
Dit topic had ik geopend toen Rinke kwam, de fotoos heb ik weggehaald, hopelijk snappen jullie nu waarom.

Davinia_

Re: Zo vreselijk opgelicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:30

Jeetje wat een verhaal zeg! Ik kan me voorstellen dat je eerst die man van de verzekering even vol ongeloof aanstaard. Dit verwacht je toch niet!
Toch knap van je dat je 'Rinke' toch nog een goed tehuis biedt! Wie weet wat er al is gebeurd met dat paard..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:30

Jeetje wat een verhaal!!

Maar je vertelt, je hebt hem laten keuren, het eerste punt van de keuring is de chip controleren met het paspoort. Hoe hebben ze dat dan in godesnaam kunnen missen?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:33

hebben ze bij de klinische keuring zijn chipnummer niet gecontroleerd? Dat gebeurd meestal standaard met de keuring, Evenals het controleren van aftekeningen op papier. als zal dat bij een Fries niet echt van toepassing zijn.

Balen, maar wel gelukkig dat je het grootste deel van je geld terug krijgt.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 20:33

Is dat zo, nee hoor is echt niet gebeurd, wel het papier gegeven en heeft de gegevens gewoon overgenomen, verder niets, echt niet.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:34

da van de verkoper zeker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:35

Nou dat is niet mooi, dat de tandjes klein zijn gevijld en ook nog eens getrokken, vind ik wel heel gehaaid.

Idd een 4 jarige heeft een andere uitstraling dan een 13 jarige, maar die fout maak je nooit meer.

Ik zou aangifte doen. Dit is oplichting. Ik hoop voor je dat er nog een leuk paard aan hebt en eventueel een leuk tehuis kan zoeken als hij niet binnen je toekomstplannen past en ruimte en financiën in neemt wat je niet in gedachte had.

Ik neem aan dat het om een Fries gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:38

wat rot voor je... maar ik vind het wel top dat je het paard houd! als je hem terug gebracht had had je idd kans dat er weer mee gehandeld zou worden..

Chip nummer was bij mij ook niet gecontroleerd tijdens de aankoop keuring. Heb gelukkig wel het paard met het juiste paspoort.

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:40

Jeetje wat een verhaal. Niet normaal toch dat mensen zo om kunnen gaan met het paard. Ik vind het wel goed dat je daar achter bent gekomen en alles is gaan rollen. Anders was je er nu misschien niet achtergekomen.

Index

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:41

Tjemig wat een verhaal.. Kan me voorstellen dat je woest bent..

Grote fout van de da die gekeurt heeft en niet het chipnummer heeft gecontroleerd..

Maar ga je ook nog proberen uit te zoeken welk paard je nu wel hebt?? Hij is geregistreerd en er zal dus echt meer info te vinden moeten zijn..
En zoeken op zijn chip nummer??

En er zit nu dus waarschijnlijk nog een eigenaar met een vals papier bij zijn paard.. Of zal het paard waar het papaier van is wat jij nu hebt niet meer leven??

En ik zou iig aangifte doen bij de politie van oplichting..

Weet je al of je hem gaat houden of later weer verkopen??

Sterkte en succes met je paard..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:42

wat raar dat de DA niet opgemerkt heeft dat het chipnummer niet overeen kwam....

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:42

Maar ja hoe ver kan je gaan om iemand op te lichten. Ik vind dat de TS toch eigenlijk haar plicht heeft gedaan. (imo) Ik vind wel dat er wel steeds meer word gevonden om van een paard geld te kunnen verdienen.

Kun je via de chipnummer niet meer gevens over het paard krijgen?

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 20:43

russel schreef:
Nou dat is niet mooi, dat de tandjes klein zijn gevijld en ook nog eens getrokken, vind ik wel heel gehaaid.

Idd een 4 jarige heeft een andere uitstraling dan een 13 jarige, maar die fout maak je nooit meer.

Ik zou aangifte doen. Dit is oplichting. Ik hoop voor je dat er nog een leuk paard aan hebt en eventueel een leuk tehuis kan zoeken als hij niet binnen je toekomstplannen past en ruimte en financiën in neemt wat je niet in gedachte had.

Ik neem aan dat het om een Fries gaat?

Ja gaat om een Fries en zit hier nu wel even een potje te janken eigenlijk, vind dit zo stom vanmezelf, hoe kun je een 13 jarige aanzien voor en 4 jarige, hoe?
plaats maar zon topic ben ik de eerste die roept dat je dom bent echt, ik dacht dat ik kennis van paarden had maar kan beter een ezel kopen denk ik, got zeg voel me zon ontzettend klote.
Jawel ik krijg me centen terug maar dat is meer te danken omdat ik zon beetje de hele familie erbij betrokken heb, dat is toch niet de manier? Dat is ook helemaal mijn aard niet en wat als je nu geen familie hebt die je steunt, gos zeg ik ben echt heel erg boos echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:43

Genaaid worden waar je bij staat.. :\ Heeel banketstaaf!
Super dat je hem toch een goed huis gaat bieden.. Heel veel succes & hopelijk krijg je je centen terug :(:)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:44

Jeetje dat is wel heel erg dat mensen zulke dingen doen om een paard te kunnen verkopen... :n
Wel toppie van je dat je hem alsnog houdt! Inderdaad wie weet wat er met hem gebeurt als je hem terugbrengt...

edit: dit is gewoon een menselijke fout, jij zag een paard wat je helemaal leuk vond en er zaten papieren bij dat hij 4 jaar is, tanden kwamen er (zoals ik uit je verhaal begreep) mee overeen dus dan kijk je door dat 13 jarige paard heen en zie je daar toch echt een 4 jarig paard staan...
Laatst bijgewerkt door Delaja op 12-10-09 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:45

Eppie, adem in........... adem uit..........

tis echt vreselijk zo iets......

Ik hoop voor je dat je nog wat van het verleden kan vinden van het dier, al is het alleen maar om wat voor de toekomst uit te kunnen stippelen.

heel veel succes en sterkte

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:46

Wat een verhaal zeg... >;) En wat een geluk voor hem dat je hem wil houden. Pff waar gaat het heen in de handel, als ze al tanden gaan bijvijlen/trekken zodat het paard jonger lijkt? Belachelijk! :n
Ik wens jullie nog veel plezier samen. Nogmaals: top dat je hem houd.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:47

Jeetje niet te geloven wat afschuwelijk en wat lopen er toch een idioten op de wereld. Wat een geluk voor Rinke dat hij bij jou terecht is gekomen. Ik vind het super dat je zo voor hem opkomt en hem zoveel gunt.
Hopelijk kan je later nog eens een foto van hem plaatsen als alles achter de rug is. Als ik zo de reacties heb gelezen, is en blijft hij een mooi paard.
En wat betreft dat je het zelf niet hebt gezien en denkt hoe kan ik dit niet gezien hebben. Ik denk dat vele andere het ook niet gezien zouden hebben.

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:48

dit is gewoon heel erg rot!!

maar verwijt het je niet te zeer..je hebt dat pracht dier zien staan en was meteen verliefd!!

wil je veel sterkte en suc6 wensen

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:48

Ik ga ook geen naam noemen alleen dat hij dit vaker doet en ook in gestolen paarden doet, verder vaak paarden met gebreken, valse papieren, gedragsproblemen, helaas is dit al heel lang zo, zeker tien jaar

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:49

jij hebt goede bedoelingen met hem, soms lopen dingen zo, ik heb ook eens een paard op mijn pad gehad waarvan ik later dacht: het had zo moeten zijn. Zorg wel dat je er goed uitkomt met de verkopende partij en ze je wel met rust laten verder.
Sterkte en straks lekker genieten van je mooie fries, hoop dan wel wat foto's te zien van deze kanjer.
en niet te boos op jezelf, liefde maakt blind, het zal je nooit meer gebeuren.

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:49

Wat verschrikkelijk. Hoe ziek ben je dan, als je een ander paard gaat verkopen met een vervalst stamboekpapier e.d. Kan ik ook echt zo boos om worden.
Ik hoop dat je het toch nog na zo'n slechte start een leuke tijd met Rinke gaat beleven. ( of blijft hij niet? )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:50

Ik hoop ook dat je de achtergrond van het paard kunt achterhalen.
Stybba, ik zit er niet over in dat het met de handel op den duur niet goedkomt, wat deze "handelaar" met Eppie heeft uitgevreten is totaal niet representatief voor de Nederlandse paardenhandel. Er zijn genoeg EERLIJKE paardenhandelaren!!!

Ondanks alles, veel plezier met Rinke, ik hoop dat jullie toch een goeie en leuke tijd met elkaar tegemoet gaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:51

SandravdB schreef:
Ik ga ook geen naam noemen alleen dat hij dit vaker doet en ook in gestolen paarden doet, verder vaak paarden met gebreken, valse papieren, gedragsproblemen, helaas is dit al heel lang zo, zeker tien jaar

zullen vaak paarden zijn die te goedkoop zijn voor hun daadwerkelijke waarde........

en zolang mensen een topper voor een flopper bedrag willen kopen kunnen dit soort handelaren hun handel drijven.

ik hoop alleen dat TS hier geen problemen mee krijgt, want als zo een handelaar geen respect heeft voor zijn waar........ dan heeft hij dat ook niet voor mensen.

en ik hoop dat ts hier toch uit komt met het paard, en met de handelaar........... nogmaals sterkte

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:51

Jeetje zeg.... Heb pas geleden je topic gelezen waarin je hem voorstelde! Zat vol bewondeling te lezen omdat je er zo de tijd voor hebt genomen een dier naar je zin te vinden en je droom te verwezelijken en dan wordt je zo ongelovelijk bedonderd! Ik heb de foto's gezien maar ik haalde daar geen 13 jarig paard uit hoor! Vind het, hoe raar ook niet gek dat je erin getrapt bent, dat soort mensen die dieren 'verminken' om geld te verdienen zijn zoooo gehaaid. Uiteraard gaan wij uit van de goedheid van de mens en daar maken zij gruwelijk misbruik van.

Fijn dat je hem houd en hem nog een fijn leven geeft, hopelijk kun je ooit je droom nog verwezelijken, ik gun het je van harte!