Voordat ik haar kocht hadden ze er erg weinig dressuurmatig mee gereden.
Vooral buitenritjes met de 15jarige dochter van die mensen.
Ik heb haar sinds 1 januari van dit jaar en het eerste half jaar hebben we veel pech gehad. Zizou meerdere malen toegetakeld in de wei, ik een hersenschudding, schouder uit de kom enz.. Een keer een kies die getrokken moest worden, je kent het wel.
Sinds 1 juli sta ik met de paarden op een andere stal en ben ik wat fanatieker gaan trainen, longeren en rijden. De laatste weken gaat ze met sprongen vooruit. Bepaalde dingen op de foto’s zijn dus al beter/opgelost, andere punten zijn we nog steeds hard mee bezig.
Verbeter punten:
• Betere aanleuning, niet haar eigen houding, maar ook echt wat verder doorvragen en ronder maken.
• Door een betere aanleuning worden mijn teugels ook korter, wat ergg nodig is.
• Beter aan het been, wat nu al veel beter is.
• Werken aan de buiging in haar hele lijf.
• Mijn handen gelijk, niet te hoog en rechtop (heb al behoorlijke straftraining gehad inmiddels).
• Niet naar beneden kijken, maar ze is zo mooi! Hihi!
Inmiddels hebben we 11 punten in de B, waarvan zelfs een keer een score van 207 en 204.
Toch blijven we de rest van dit jaar nog in de B rond hobbelen. Voor de ervaring en ik wil bepaalde dingen echt beter hebben voordat ik overstap naar de L. Bovendien kunnen we dan in het najaar aan de selecties voor de kring mee doen in de B.
De foto's zijn gemaakt door Goof hier op bokt! Echt een aanrader!!
Tips, commentaar welkom, mits het netjes blijft.
Om afgezeken te worden ga ik wel ergens anders naar toe.

Drafje linksom

Teugels, handen!!

Drafje rechtsom

Schouders naar achteren, niet naar beneden kijken!

Mooi galopje links, linkerhand lager!

Galopje rechts, hier drukt ze zich er meer uit, waar ze ronder moet blijven

Dit was even een momentje halthouden, goed gaan zitten, paardje kijkt naar de springende paarden in de wei. Maar vind d’r zo mooi tonen op deze foto.

Even samen poseren