Stoere 7 jarige ruin M2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise

Stoere 7 jarige ruin M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 17:33

Halloo :D Daar zijn we weer.
Dit is Eklips, een NRPS ruin van 7 jaar. Mijn doel in uiteindelijk het Z met hem te behalen en we zijn hard op weg met een stand van nu M2+5.
Afgelopen zondag (4oktober) hebben we ook weer gestart in Rockanje.
Bij een vereniging waar we nog nooit eerder geweest waren, dus ik was wel benieuwd
of meneer niet weer van die rare fratsen in zn hoofd zou halen.
Hij kan namelijk best extreem bokken en steigeren.
Maar wonder boven wonder was hij gewoon echt super braaf. Hij heeft 1 bokje gegeven maar dat was tijdens het losrijden.
Ons stuikelblok is momenteel dat hij zo onberekenbaar blijft en echt volledig door kan draaien O:) En hij kantelt nog steeds. Het is wel al zoveel minder geworden maar het blijft een beetje moeilijk voor hem.
Mijn struikelblok is mn zit. Eklips zit niet zo heel erg lekker vandaar ook dat ik zo ver naar achter zit in mn middendraf soms anders is hij gewoon niet uit te zitten ;). Schouderbinnenwaarts en travers pakt hij heel fijn op. Zelfs een appuyementje kan ik af en toe rijden, dat doet ie ook braaf.

Ohja ik had niet geknot omdat zn manen te kort zijn, ik was iets te fanatiek met de schaar :Y)
We waren trouwens 2e en 3e met 183 en 186 ;) :D
Nou genoeg inleiding, hier de foto's ;)

1. Groeten
Afbeelding
2. Middendraf
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5. Halthouden, voorbereiden op achterwaarts
Afbeelding
6. met mn voorlezer ;)
Afbeelding
7.
Afbeelding
8. Schouderbinnenwaarts
Afbeelding
9. Afwenden
Afbeelding
10. Uitgestrekte draf
Afbeelding

shilady

Re: Stoere 7 jarige ruin M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:34

Op foto 3 kijk je echt super streng en boos :P
Verders ziet het er wel goed uit
ietjes minder naar achter leunen

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:38

Ik vind het er allemaal wat strak uitzien.

Jij zelf gaat in de midden en uitgestrekte draf erg aan de teugels hangen en achterover hangen.
Ook op meerdere foto's heb ik het idee dat hij er niet lekker doorheen is, en zie nergens een ontspannen hand..

Wel gefeliciteerd met je winstpunten :)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:43

ziet er netjes uit. Waar je nog wat op kunt letten zij je kapstok tenen. Ook zou je je voeten iets minder ver in de beugel moeten hebben als ik het goed zie op de foto's, maar dat kunnen natuurlijk ook momentopnames zijn, dat het komt omdat ie niet zo lekker zit. Vind het verder wel een hele leuke combinatie! :D

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:45

Mooie foto's hoor meis!
Ben blij dat ie braaf was en jij gefeliciteerd met je puntjes uiteraard!

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 17:48

Bedankt allemaal :)

@shilady: hihi, ja ik kijk een beetje moeilijk :P
@maaikemo: Ik ga absoluut niet hangen aan mn teugels, al lijkt het inderdaad zo. Maar ik heb eigenlijk helemaal geen gewicht in mn handen. Daarom kantelt ie soms ook. Ik zit alleen ver met mn bovenlijf naar achteren omdat ie zo vreselijk zit, vooral in middendraf ;)
@marlous: Ja ik zie het inderdaad. Vooral met mn schouderbinnenwaarts. Bedankt! ;)
@Karlijn: Hee, ja bedankt :D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:50

Je hangt niet maar het bakstuk en het bit worden wel door de teugels naar achter getrokken? Vind ik toch wel knap :=

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 17:53

@Drunksheep: Je moet toch altijd verbinding hebben? Tenminste ik heb altijd verbinding, al is ie niet altijd even constant.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:54

Verbinding betekent niet dat je bakstuk naar achteren wordt getrokken :=

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:55

Je moet inderdaad verbinding hebben, maar dit moet een ontspannen contact zijn.
Op de foto's is duidelijk te zien dat er een zware verbinding is.
En dat zie je terug aan het paard, hij blijft strak in de bovenlijn en laat niet lekker zijn hals vallen :)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:56

Over het bakstuk, niet alleen op de foto's waar ze verder achterover zit is het bakstuk naar achter. Dus dan zou ze de hele tijd in zn mond moeten hangen.. zo vind ik het er op de andere foto's helemaal niet uitzien.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:57

Ik heb het ook niet over haar zit, maar over haar handen ;), als je kijkt zie je dat haar handen niet vriendelijk inwerken op de paardenmond en dáárdoor het bakstuk naar achteren wordt getrokken. Ik heb het dus helemaal niet over het te ver naar achteren hangen.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 17:58

Mn bakstuk zit precies hetzelfde als ik mn teugels los heb. Dus als ie z'n hoofd in de lucht zou hebben. En ik vind zeker niet dat ie strak in de bovenlijn loopt, hij loopt opgericht maar dat willen ze zien in het M2.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:00

Weetje, als je niks met je tips wilt doen, zet dan niks op HAW. Ook ik vind dit geen paard dat opgericht loopt, maar een paard dat een strakke bovenlijn heeft.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:01

Sorry, maar ik vind het er helemaal niet zo prettig uitzien.
Probeer je handen naast elkaar te houden en recht boven je paard te zitten. Dat je paard niet lekker zit, komt omdat jij niet goed meezit en je paard misschien net niet helemaal lekker over de rug loopt. Dat kan hij ook niet als jij hem niet goed nageeflijk en recht aan twee teugels rijdt. In beide handen moet je evenveel druk voelen, dan heb je een goede aanleuning en kan je je paard recht richten. Houd dus je handen naast elkaar en werk aan een actief en dragend achterbeen, i.p.v. te prutsen aan de voorkant, want dan gaat je paard inderdaad alleen maar kantelen om onder het werk uit te komen.
Jullie zijn verder een hele leuke combinatie, dus het is het echt waard om aan deze punten wat te doen. :)
Heel veel succes samen.

Edit: 'Pony' veranderd in 'paard'. :P
Laatst bijgewerkt door Lante op 05-10-09 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:04

Ik zeg niet dat ik niets met de tips wil doen :)
Ik zeg dat ik het niet met je eens ben, mag toch wel?
Het is jammer dat er geen filmpje is dan kan je zien dat hij gewoon ontspannen loopt. En het lijkt me dat de jury er wel iets van had gezegd als ik aan het trekken of hangen was of als hij niet ontspannen was.
Maargoed, evengoede vrienden hoor. :)

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:05

Het is een paard.. ;)
En nouja laat ik het maar voor lief nemen, bedankt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:06

Sorry, zie net dat het een paard is (ik dacht een E pony), komt door je naar Kikkygirl13! ;) Vond je al zo groot voor een 13 jarig meisje! :D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:08

Ach ja als jury's er iets van zouden zeggen zouden er veel minder onvriendelijke ruiters zijn. Op dat punt ben ik het dus niet met je eens dat jury's er wat van zeggen. Maargoed, als jij zo denkt, vooral zo blijven denken. We proberen alleen te helpen en als je er niets mee wilt doen is dat aan jou.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:08

Drunksheep schreef:
Weetje, als je niks met je tips wilt doen, zet dan niks op HAW. Ook ik vind dit geen paard dat opgericht loopt, maar een paard dat een strakke bovenlijn heeft.

@Drunksheep ik vind deze opmerking een beetje kort door de bocht en irriteer me aan de manier waarop jij comentaar geeft. Als je er ook nog een lachende smilie achter zet, komt dit niet écht gemeend over. Opbouwende kritiek mag, maar op deze manier van posten vind ik dat je TS naar beneden haalt.

@Kikkygirl, Persoonlijk vind ik ook dat hij wat losser door zijn lijf mag lopen. Ik weet wat een lastig paard het kan zijn. Dus blijf lekker doorwerken, dan gaat het zeker goedkomen met jullie. Blijf vooral voor opbouwende kritiek openstaan dan gaat het helemaal goedkomen. Nog gefeliciteerd met je wp's ;)
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 05-10-09 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:09

Leuk paard!! Mooie gangen ook!
Ik denk dat hij kantelt,omdat jij je handen ongelijk hebt. Op iedere foto zie ik dat. Ze staan niet netjes naast elkaar op dezelfde hoogte, maar zijn erg ongelijk,waardoor het niet anders kan dat je meer druk hebt op de een of de ander...

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:12

@ Def: Ik zal er eens op letten ;) hier kan ik wat mee Bedankt!
@ollie: Dankje ;) Dit is beter onderbouwd commentaar.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:12

Ik vind het er ook niet ontspannen uitzien. Mischien ook wel een vertekend beeld omdat je vaak wat naar achteren hangt. Let op je houding! Ga wat meer rechtop zitten, mischien geeft dat dan ook meteen een ander beeld.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:32

@Wemkelover: Ik ben het met je eens inderdaad dat ik vaak wat achterover zit. Bedankt. Ik ga er op letten.

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:34

als 1ste gefeliciteerd met je puntjes meid!
natuurlijk moeten we het allemaal zien van momentopnames en dat is wel eens jammer.. op veel foto's vind ik het lijken of hij erg graag wil lopen en daardoor idd veel spanning opbouwt, ook ik heb hem al eens door de bak zien gaan als je wel eens bij ons start, en we weten dat je zeker je best doet en zoals ik al eerder zei het blijven moment opnames!
hij zou ook van achter nog wel iets meer mogen zakken,, en dan zo dat hij lekker over zijn rug komt en zn kaken kan ontspannen. ze kunnen ohw zo lekker ontspannen voelen maar toch die kaken vast blijven houden.
meid ik zou zeggen train lekker door je bent niet voor niets al zover!!