zwanger op 19jarige leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ti_Amo

zwanger op 19jarige leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 15:28

Sinds een week weet ik dat ik zwanger ben.
Dit ging per ongeluk, ik ben aan de prikpil maar op 1 of andere manier ben ik toch zwanger.

Ik ben 19 jaar woon bij mijn vriend zijn zus in huis, we hebben geen huis, mijn vriend is arbeidsongeschikt, heeft een auto ongeluk gehad en heeft daarbij zijn hand en 1 wijsvinger verloren dus heeft nog maar 4 vingers.

Ikzelf heb alleen mijn VMBO diploma en verder niets.

Mijn vader, opa, oma, tante reageerde allemaal verrast maar staan wel achter me.
Mijn moeder wil niks met mij te maken hebben.

Nu heb ik urgentie aangevraagd op het woningbureau maar die geven geen urgentie omdat wij er zelf voor hebben gekozen om een kind te nemen terwijl we geen vast thuis hebben.

Mijn vader, tante, opa, oma en de familie van mijn vriend inclusief wijzelf zijn tegen abortus, zeker omdat mijn nicht abortus heeft gedaan en nu een kinderwens heeft maar te horen heeft gekregen dat ze geen kinderen meer kan krijgen.

Wat zouden jullie in mijn positie doen?

Groetjes mandy

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:30

Pff lastig zeg!

Ik begrijp hieruit de je besloten hebt om het kindje te houden? Respect!
Edit: zinnetje over abortus niet gelezen. :+

Ik heb helaas geen tips voor je, maar ik zal voor je duimen dat jullie snel een huisje toegewezen krijgen.
Laatst bijgewerkt door Niwla op 05-10-09 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:31

Ik zou bij de gemeente gaan praten, misschien heb je wel recht op subsidies etc.. misschien kan je dokter je ook verder helpen ..

Misschien dat je moeder nog wel bij draait.. of was dat al zo? ..

Gefeliciteerd in ieder geval :)
en sterkte de komende maanden ;)

vbl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:32

Toch abortus, wees redelijk tegen over je kind, wat heb je dat nou te bieden behalve liefde?

Zelf ben je nog erg jong met nog een heletijd te gaan, geen huis, geen goed inkomen en geen vaste baan..

En het wil niet perdefenitie zeggen dat jij geen kinderen meer kan krijgen na een aborutus.

iig succes
Laatst bijgewerkt door vbl op 05-10-09 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriscope

Ik ben ook van mening dat abortus geen optie is, MAAR je moet er wel zelf achter staan dat dit kindje komt. Het is ook niet eerlijk om een kind dat jij niet wilt op de wereld te zetten.
Als het " enige " dat je nu tegenhoudt je situatie is, dan zou ik er toch voor gaan.
Zet alle opties op een rijtje, misschien krijg je geen urgentie, maar je hebt nog even de tijd om een eigen plek te regelen! Met een VMBO diploma kan je ook veel bereiken!
Het is maar net hoe graag je het zelf wilt, hoeveel je er voor op wilt en kunt geven om dit kind een goed leven te geven.
Wat ik zelf zou doen kan ik niet zeggen omdat ik niet in je situatie zit, maar voor zover ik me kan inleven zou ik het dus zo oplossen als ik hierboven neer heb gezet.

Ennuh meid, Gefeliciteerd, je hebt een klein wondertje in je buik!
Ik hoop dat je het kan oplossen en dat je, mocht je besluiten om dit kindje te houden, heel veel mag genieten van hem of haar!

Mano88

Wat ik raar vind is dat er gezegd wordt dat je zelf hebt gekozen voor een kind? je bent toch aan anti conceptie... :? Raar dat je dan geen urgentie krijgt...

Wat je moet doen, is aan jezelf en je vriend... heel veel succes ermee!

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:33

Aller eerste Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Kunnen je opa, oma of famlieleden niet iets regelen voor je dan? misschien heeft iedereen nog wel spulletjes op zolder liggen die jullie kunnen gebruiken.. Of in de buurt waar je woont?
Hoeveel weken ben je nu zwanger dan?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:35

In ieder geval gefeliciteerd, want jullie wondertje kon waarschijnlijk heel goed zwemmen :)

Verder kan je ook praten met je ha hierover. Deze kan je vast informeren of door verwijzen.

In ieder geval sterkte, succes en geniet van je zwangerschap!

@loesje, ze heeft gekozen voor het kind en niet voor abortus (ik heb zo'n vermoeden dat ze zo denken bij de woningbouw)

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:35

als eerste gefeliciteerd!
wat raar idd dat je geen urgentie krijgt je kunt toch aantonen dat je aan de pil bent ( doormiddel dokters verklaring)
maar heb jij wel werk dan? of hebben jullie allebei een uitkering?
misschien idd dat je bij fam terecht kunt of dat zei iets weten via via.
suc6 ermee

Jelle6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:36

Hele lastige situatie. Maar welke keuze je ook maakt zorg ervoor dat je er zelf voor de volle 100% achter staat!!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:36

Jeej meid, wat een lastige situatie! Toch wil ik je feliciteren met je zwangerschap. En vergeet niet: waar een wil is, is een weg! Hoe ver ben je?

Hoe lang is het geleden dat je vriend dat ongeluk heeft gehad? Kan hij zich om laten scholen en toch ander werk gaan doen voor een bepaald aantal uur? Als het goed is krijgt hij nu toch een uitkering? Ondanks zijn handicap moet het toch mogelijk zijn om (gedeeltelijk) te werken.

En jij hebt een VMBO opleiding afgerond. Wat doe je op het moment? Studeer je verder of heb je een baan? Stel dat je gaat solliciteren, weet dat je niet gelijk hoeft te vertellen dat je zwanger bent. Officieel hoeft dat pas met, ik dacht 7 maanden, al is dat niet netjes om het zo lang te verzwijgen.

Kun je op financiele steun rekenen van jouw familie of de familie van je vriend? Wat vind de zus van je vriend? Het is natuurlijk geen ideale situatie om daar je kindje te krijgen.

Melissa2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:38

Oe lastig voor je! Wel van harte met je wondertje in je buik!

Het komt dus allemaal op jou neer, maar dat is wel haalbaar hoor, al is het niet het ideaal beeldje, met Vmbo kan je ook gewoon ergens fulltime werken.

Ik was ook 19 toen ik ongepland zwanger raakte maar mijn vriend werkt wel gewoon, alleen ik niet dus wij doen het ook van 1 inkomen. Neem aan dat je vriend wél een uitkering krijgt?

En urgentie krijg je idd niet zomaar! Ik heb er een maand of 5 over gedaan, heb gelogen over de situatie en kreeg dus eindelijk urgentie.

Maar het gaat jou wel lukken hoor, je moet er voor knokken en er echt 100% achter staan!
Kijk maar even op hyves bij tienermoeders of google het er staat genoeg daar over en zijn veel mensen die jou willen helpen!

Succes, en abortus zou ik ook niet overwegen hoor.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:38

Loesje88 schreef:
Wat ik raar vind is dat er gezegd wordt dat je zelf hebt gekozen voor een kind? je bent toch aan anti conceptie... :? Raar dat je dan geen urgentie krijgt...

Helaas is zwangerschap sinds een paar jaar geen reden meer voor urgentie , zeker niet zolang je een verblijfplaats hebt.
(hebben wij destijds ook geprobeerd)

Je zit in een nare situatie TS , de omstandigheden zijn allerminst ideaal.
Wat ik toch graag wil weten is of je het kindje wil houden uit liefde,omdat het erg welkom is,omdat je ervoor wil gaan...
of alleen omdat je uit principe tegen abortus bent?

Ik was zelf 18 toen ik zwanger raakte,en ondanks de klap,waren we meteen erg blij en besloten we ervoor te gaan vechten.
Het is niet makkelijk geweest,maar we hebben er hard voor gewerkt,en het heeft geloond.
We hebben een appartement,zijn getrouwd en hebben een prachtige dochter van bijna 3.

Wat ik ermee wil zeggen is : als jullie er beiden hard voor willen vechten,ben je al de helft op weg.

Probeer het eens bij maatschappelijk werk,zij weten precies waar je recht op hebt,wat je kan aanvragen en hoe te handelen. :)

Heel veel sterkte en succes bij je beslissing.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:39

vbl schreef:
Toch abortus, wees redelijk tegen over je kind, wat heb je dat nou te bieden behalve liefde?

Zelf ben je nog erg jong met nog een heletijd te gaan, geen huis, geen goed inkomen en geen vaste baan..

En het wil niet perdefenitie zeggen dat jij geen kinderen meer kan krijgen na een aborutus.

iig succes

Sorry, maar jij denkt wel erg makkelijk over een abortus!!! Wie weet hoe ver ze al is! En daarnaast wil de TS geen abortus. En stel dat je kinderen hebt maar een zware financiele tegenslag krijgt? Doe je dan ook je kinderen maar weg omdat je ze niets meer te bieden heeft??? Sorry, maar hier help je haar niet echt mee.

Natuurlijk zullen de eerste jaren zwaar zijn en moeilijk, maar ik weet zeker dat het je gaat lukken!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:39

ten eerste gefeliciteerd! ik zou het kindje toch houden, maar dat zou mijn keuze zijn. Ik vind het nogal cru om te zeggen abortus!, je kunt ook bespreken of de familie je wilt helpen, en dat zullen ze vast wel willen toch?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:40

Ten eerste gefeliciteerd.

Dan...niet zo negatief over jezelf zijn hoor.
Je hebt een diploma en of dat nu VWO of VMBO is dat maakt niets uit.
Ik zou er persoonlijk wel voor kiezen door te studeren en of dat via school, thuis of zelfstudie is, ook dat maakt niets uit.
Dit, omdat je toch na de bevalling weer aan het werk zult gaan en door te studeren kun je niet alleen een stapje hoger op, maar ook gerichter.
Wat je wilt studeren moet je zelf weten. Misschien wil je wel masseur worden, of nagelstyliste of hypotheek adviseur.
Probeer wel iets te vinden wat ook te combineren is met het moeder zijn.

Ga ook samen met je vriend naar de woningstichting. Schrijf jullie daar ook in.
Staat 1 van beide al ingeschreven, schrijf de ander daar dan bij.

Maak jezelf niet al te veel druk hoor. Begin gewoon met het ondernemen van dingen waardoor jullie over een poos samen kunnen gaan wonen. Al is dat in eerste instantie misschien klein.
De weg in het leven wordt je gaanderweg vanzelf duidelijker en dan gaan jullie vanzelf meer groeien naar het huisje boompje beestje verhaal.

Tivoli

Delphi schreef:
En jij hebt een VMBO opleiding afgerond. Wat doe je op het moment? Studeer je verder of heb je een baan? Stel dat je gaat solliciteren, weet dat je niet gelijk hoeft te vertellen dat je zwanger bent. Officieel hoeft dat pas met, ik dacht 7 maanden, al is dat niet netjes om het zo lang te verzwijgen.

Nee!
12 weken is de grens. Dan ben je verplicht om het te vertellen.

Peach

Moeilijke situatie..

Als ik jou was zal ik ten eerste overleggen met je vriend/familie/vrienden.. die staan het dichtstbij je, die kennen jou het beste en kunnen je tips geven. Denk er in ieder geval heel goed over na.. Zet de voor en na delen op een rij..

Je kunt ook maatschappelijk werk inschakelen.. die kan je begeleiden bij je keuze.

Veel sterkte en succes met je beslissing.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:41

Loesje88 schreef:

vind ik idd ook erg raar.

Wat een rotsituatie voor je meid, ik wens je in elk geval succes toe.

Ik ben zelf 3 jaar jonger dan je, ik zou niet weten wat ik in je situatie zou doen omdat ik het me amper voor kan stellen. Ik denk dat ik ook niet voor abortus zou kiezen, als dat niet je eerste keuze is kan dat psychologisch zo zwaar vallen en je kunt er de rest van je leven last van hebben, dat niet alleen, het is inderdaad ook nog mogelijk dat je er onvruchtbaar van wordt. Het is voor buitenstaanders misschien makkelijk te zeggen dat je het kind moet laten aborteren, maar ik begrijp het goed dat je daar niet voor kiest. Ik zie dat ook echt als laatste redmiddel...

Nogmaals succes, en ik denk toch dat enige felicitaties ook wel op hun plaats zijn!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:42

_Tivoli_ schreef:
Probeer het eens bij maatschappelijk werk,zij weten precies waar je recht op hebt,wat je kan aanvragen en hoe te handelen

Misschien kan je verloskundige je ook helpen. Die weet misschien ook bij welke instanties je aan kunt kloppen!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:43

_Tivoli_ schreef:
Delphi schreef:

Nee!
12 weken is de grens. Dan ben je verplicht om het te vertellen.

Nee, hoor absoluut niet!!! Ik was 14 weken toen ik het vertelde, ik wist het niet eerder. Ik weet zeker dat je het langer mag verzwijgen ... zal het eens opzoeken ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:43

Wij kunnen niet zeggen of je een abortus moet ondergaan of niet. Je zult voor jezelf na moeten gaan of jij het kindje genoeg te bieden hebt ja of nee. Liefde is belangrijk.. maar ook dingen als geld en tijd zijn belangrijk.. kun je je kind alles geven wat hij nodig heeft? Snap best dat jullie tegen abortus zijn maar het is wel iets om goed over na te denken..
Wil je in ieder geval sterkte wensen de komende tijd en natuurlijk nog, gefeliciteerd :D

vbl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:44

Delphi schreef:
vbl schreef:

iig succes

Sorry, maar jij denkt wel erg makkelijk over een abortus!!! Wie weet hoe ver ze al is! En daarnaast wil de TS geen abortus. En stel dat je kinderen hebt maar een zware financiele tegenslag krijgt? Doe je dan ook je kinderen maar weg omdat je ze niets meer te bieden heeft??? Sorry, maar hier help je haar niet echt mee.

Natuurlijk zullen de eerste jaren zwaar zijn en moeilijk, maar ik weet zeker dat het je gaat lukken!

Ik denk niet makkelijk over abortus, maar denk wel aan het kind.
Als je niks hebt, kun je dat kind ook weinig bieden, geloof niet dat een kind daar gelukkig van wordt..
en als je ineens een tegenslag krijgt, kun je er niks meer aan doen dan moet je er mee dealen nu heb je nog een keus (mits abortus nog toegestaan is weet niet hoelang ts al zwanger is)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:46

nee hoor 12 weken is niet de grens dat je het moet vertellen,

opzoek naar werk, voorlopig voor je houden dat je zwanger bent,

hier ook iemand die absoluut tegen abortus is, zelf 9 jaar geknokt om zwanger te worden, zwanger mogen worden is een wonder.

gefeliciteerd, en probeer ondanks alles te genieten van je zwangerschap, waar een wil is is een weg, succes met alles.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:48

Ik kan me de reactie van vbl best voorstellen hoor, ze spreekt ook geen onwaarheden toch?

Ik denk dat TS het beste kan gaan praten met Maatschappelijk Werk inderdaad. En dan met alle moed en energie van de wereld een manier vinden om er samen met je lief 100% tegenaan te gaan om samen wat op te bouwen.

Wellicht krijg je in omliggende gemeenten makkelijker een urgentieverklaring?