Mooie zwanen worden lelijke eendjes.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Mooie zwanen worden lelijke eendjes.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 14:38

En lelijke eendjes worden mooie zwanen :)

Hoe vatten jullie dit op? Ik merk het iniedergeval wel in mijn omgeving, klasgenoten waar ik vroeger tegen op keek op de basisschool kijk ik nu naar en denk; "Jammer dat je zo geworden bent, je was zo mooi!"

Anderssom zie ik het ook, een paar klasgenoten werden behoorlijk gepest (vooral door die "mooie zwanen") waaronder ik ook. Kom ik die nu tegen denk ik; "Jemig! Wat ben jij ontzettend mooi geworden zeg!"

En je ziet wie er toen eigendunk hadden, die hebben dat nog steeds terwijl ze absoluut niet de modeshow stelen. Mensen die gepest werden zie ik nu met zelfvertrouwen lopen, maar absoluut geen eigen dunk ook zijn dit de aardigste mensen en echt vrienden voor je. Hier zie je andere mensen nu juist naar opkijken.

Hoe zien jullie dit? Is het herkenning of?

Zonnetje81

Re: Mooie zwanen worden lelijke eendjes.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:44

Ik zie het ook. Ik behoor tot de categorie die verbeterd is :D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:45

hihi ja dat merk je wel als je progamma's kijkt als de Reunie :P Ik hoop dat ik later ook een mooie zwaan wordt dan :+

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:46

Ik schijn in de afgelopen 10 - 14 jaar geen steek te zijn veranderd :D Wat betekent dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:48

Ik zou het niet weten... Weet wel dat mensen qua persoonlijkheid zelden echt veranderen en dat vind ik belangrijker dan de buitenkant. Vond ik ze 10 jaar geleden al niet leuk dan is dat nu waarschijnlijk niet anders, hoe knap of lelijk ze ook geworden zijn. ;)

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:48

Ja, herkenbaar!
Kwam laatst "het" meisje uit mijn klas tegen; nou mijn moeder ziet er nog beter uit! Echt zo'n "verrookt" iemand, met nu nog haar zoals toen (kuif en uitgezakte nepkrullen).
Alle "populaire" meiden zaten al jong met kind of slechte relaties. En de nerds hebben nu goede banen, zien er leuk en vlot uit en zijn leuk opgedroogd.
Grappig om te zien!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:50

Herkenbaar. Zo was er op de basisschool een meisje die altijd aandacht kreeg van jongens uit hogere groepen, ze was ook nergens bang voor en ik keek echt tegen haar op. Nu ziet ze er ongezond uit, zit aan de drugs en is zwanger en nu kan ik niks anders dan medelijden met haar hebben. En blij zijn dat ik zelf niet bij die groep hoorde.

En ik zelf krijg ook steeds meer zelfvertrouwen. Of ik nu echt mooi ben weet ik niet, maar ik ben nu iig redelijk tevreden met mezelf en dat is al erg belangrijk :) Ik krijg iig wel positieve reacties. Vroeger was ik namelijk echt een magere lat en nu zit er wat vet op de plekken waar het mag zitten.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:52

Jaaaaaaaaaaaaaaaa, heel herkenbaar!! wat grappig om te lezen, dacht dat het alleen mij was opgevallen namelijk :o
De mensen uit mijn klas waar ik vroeger tegen op zag, die stoer waren, die knap waren, of waar ik bang voor was... Die stellen echt geen ruk meer voor. Qua uiterlijk zijn ze vaak ook geen steek veranderd. Toen vond ik ze mooi, nu niet meer.

Grappig :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:54

lache heel herkenbaar, merk nu wel dat er mensen die mij vroeger peste nu bijv. half tegen je op staan te rijden tijdens uitgaan .. Nou gauw wegwezen haha
Ja veel herkenbaar ... beauty werd nurd , en nurd werd beauty :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:55

NoaC schreef:
Ja, herkenbaar!
Kwam laatst "het" meisje uit mijn klas tegen; nou mijn moeder ziet er nog beter uit! Echt zo'n "verrookt" iemand, met nu nog haar zoals toen (kuif en uitgezakte nepkrullen).
Alle "populaire" meiden zaten al jong met kind of slechte relaties. En de nerds hebben nu goede banen, zien er leuk en vlot uit en zijn leuk opgedroogd.
Grappig om te zien!

Herkenbaar ja :D

bij mij op de middelbare school zaten van die figuren die zichzelf helemaal geweldig vonden die zaten bij het nederlands kinder theater. Zaten ze in de pauze ook te zingen en oh geweldig dit en dat. En ze bezetten ook alle leuke muziekavonden en vonden mensen die niet op het NKT zaten maar minderwaardig. Ze zouden na hun school gaan spelen in musicals en weet ik veel wat allemaal.

Ééntje heeft het gered tot het presenteren van een belspelletje op SBS dat nu verboden is _O- :')

Zo zie je maar weer :Y)

En lang leve hyves trouwens, kun je zien wat er van al die etters terecht is gekomen }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:03

Ik zie het ook.. Ik ben van zwaan naar lelijk eendje gegaan, vinden sommigen, anderen vinden het bij mij weer van lelijk eendje naar mooie zwaan.. Maar het grootste deel vindt me lelijker geworden :').

Maar ja, ik herken het wel, zeker nu al mijn vrienden een jaar of 15 zijn.. :j

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:07

Ik heb een ommetje gemaakt om het zo maar te zeggen, ik had vroeger toen ik klein was heel veel vriendjes en vriendinnetjes, vooral de laatste 2 jaar op de basisschool was ik HET meisje uit de klas! iedereen wilde met me spelen en alle jongens wilden altijd 'verkering' . Toen ging ik naar de middelbare school en dat was zo'n cultuurshock!! Ik in mijn fjorden t'shirt... een dun figuurloos naief meisje MET beugel en zware wenkbrauwen (mediterraan he). Van epileren had ik nog nooit gehoord, evenmin van roken of drugs...
Vanaf dag 1 was ik het zaadje, zelfs de jongens die een paar weken daarvoor nog 'verliefd' op me waren en de meisjes waar ik mee speelden... ze keerden zich stuk voor stuk tegen mij (ik zat in de eerste bij 4 oudklasgenoten van de basisschool in de klas).
Ze hebben de 4 jaar op de middelbare school voor mij echt niet makkelijk gemaakt. Pesten, dingen stuk maken etc. Achteraf kan ik zeggen dat het me sterk heeft gemaakt, maar toen... ik huilde er zo vaak om... En ik was oprecht bang voor een paar jongens. En die meisjes, die hadden al een figuur! die droegen Bh's en rookten en droegen make-up en ze waren zo perfect en ik... niet. Ze kleineerden me en voelden zichzelf daardoor beter.
het standaard verhaal zeg maar. dat duurde 4 lange jaren. Mijn ouders hebben het nooit geweten, ze wisten wel dat ik het niet naar mijn zin had op school maar aangezien ik nooit met blauwe plekken thuiskwam (het was namelijk geen mishandeling, gewoon puur mentaal kapotmaken) en ik altijd wel een goed verhaal had waarom ik niet naar het schoolfeest kon en waarom mijn geodriehoek kapot was...
Ik kon alleen op stal met mijn eigen vriendinnetjes mezelf zijn. Op school wilde ik het liefst bij het behang horen ("zie mij alsjeblieft niet, lach niet, laat me met rust") en paste ik me aan aan alles en iedereen. Ik zei nooit wat en zowel werd ik rood omdat ik bang was wat anderen ervan zouden vinden.

Maar nu... 10 jaar na het afsluiten van mijn middelbare school... ben ik weer gewoon mezelf, sterker nog ik heb geleerd mijn bekkie bij me te hebben! Qua uiterlijk is het ook goed gekomen, ik heb een pincet gevonden ;-) maar verder nooit wat aan mezelf veranderd. het had gewoon tijd nodig. Ik heb mezelf leren waarderen en vind mijn mediterane-looks waanzinnig sexy haha
En inderdaad de laatste reunie vorig jaar was lachen! Ik heb echt zo moeten lachen om sommige zieltjes die in de tijd van toen zijn blijven hangen, de werkloze knulletjes, de meiden van 25 met 3 kinderen maar geen man meer (aan de drugs, weggelopen, etc), 1 van de jongens die me het meest heeft gepest vroeger en me niet herkende probeerde me die avond nog te zoenen, weet nog dat hij heel vreemd keek toen ik mijn gezicht wegdraaide en ik hem, met een grote grijns op mijn gezicht, een fijne avond en leven toewenste...

trouwens best grappig om dit zo op bokt te vertellen, mijn huidige vrienden weten niet echt dat ik 'gepest' ben, niet omdat ik het wil verbergen maar meer omdat ik het (en dat zweer ik) een beetje vergeten ben. het lijkt zo onbelangrijk inmiddels.
Laatst bijgewerkt door Bonita_Bon op 02-10-09 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:10

Op de basisschool was ik ook populair, tenminste, veel vriendjes en vriendinnetjes en er werd niet gepest. Op de middelbare school werd er wel gepest, niet zozeer op mij als persoon als wel een groepje tegen ons vriendinnengroepje.

Ik bleef ook heel lang een stengel en was jaloers op al die meiden met vrouwelijke figuurtjes. En als je ze nu ziet... ben ik blij dat ik zo was en nu niet uitgezakt ben }:)

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:16

Waarom veroordelen jullie minder knappe mensen (lelijke eendjes zoals jullie zeggen) zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:18

Arabesk schreef:
Op de basisschool was ik ook populair, tenminste, veel vriendjes en vriendinnetjes en er werd niet gepest. Op de middelbare school werd er wel gepest, niet zozeer op mij als persoon als wel een groepje tegen ons vriendinnengroepje.

Ik bleef ook heel lang een stengel en was jaloers op al die meiden met vrouwelijke figuurtjes. En als je ze nu ziet... ben ik blij dat ik zo was en nu niet uitgezakt ben }:)

Hmm, ik was op de basisschool ook populair en had altijd vriendjes & veel vrienden, had genoeg feestjes etc.. En toen jaar middelbare, brugklas ging super, klas 2 ging poedersuiker en nu klas 3, gaat het weer super.. Denk dat het ook aan jezelf wel ligt, in klas 2 was ik onzeker etc, en nu echt niet meer, nu ben ik weer net zoals vroeger, dus het ligt er ook aan hoe je je gedraagd. :))

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:19

celano schreef:
Waarom veroordelen jullie minder knappe mensen (lelijke eendjes zoals jullie zeggen) zo?

Eindelijk de rollen eens omdraaien

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:19

Maar haal je daar genoegen uit? Door hetzelfde te doen als zij toen deden?

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:21

JA dat ken ik :D. Van die mensen vroeger op school die dan op je neerkeken en dachten dat ze ''het'' waren. En als je ze nu ziet lopen dat je denkt.. :r Mijn god wat is er met jou gebeurd... Maar nog wel met dezelfde air inderdaad.

Ik ben vroeger ook wel gepest en toen ik een paar jaar terug een oud schoolgenootje zag vroeg hij me mee uit.. Maar hij was nog lelijker dan hij ooit was. Heb hem vriendelijk bedankt :j.

Raar eigenlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:21

Herkenbaar! Ik werd vroeger behoorlijk gepest, mijn beste vriendin toen helemaal niet.. Zij was altijd populair en iedereen vond haar leuk. Nu ben ik degene die van me af kan bijten en dat ook doe, ben recht door zee en laat niet over me heen lopen. Zij is verschrikkelijk onzeker geworden, doordat ze nooit tegengas heeft gehad.. Ze is nog steeds een hele goede vriendin van me en soms hebben we het hier wel over.. Zij vindt het knap dat ik er zo mee om heb weten te gaan. Voor haar vind ik het zo zonde dat ze nu zo onzeker is..

Ook kwam ik mijn vroegere pestkop tegen om hyves en ik heb me doodgelachen! Wat een enorme lelijke bullebak is dat geworden zeg.. :n Heel triest.. Nou ja, wie het laatst lacht zeggen ze toch? ;)

Gekkeellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:22

celano schreef:
Maar haal je daar genoegen uit? Door hetzelfde te doen als zij toen deden?

Wat maakt jou dat uit?
Deze mensen pesten diegene niet hoor....ze concluderen alleen dat populaire mensen toen vaak "minder leuk" zijn geworden en de lelijke eendjes goed terrecht zijn gekomen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:23

nee pesten zeker niet, maar het geeft toch wel een gevoel van genoegdoening ofzo 8-)

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:24

Arabesk schreef:
nee pesten zeker niet, maar het geeft toch wel een gevoel van genoegdoening ofzo 8-)

oke, dan heb ik het begrepen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:25

Idd Gekkeellen :j
Ik voel ergens ook wel een klein beetje leedvermaak voor de mensen die mij vroeger 'pesten' (weet niet of ik het pesten kan noemen, maar ik was wel bang voor een groep op school). Toen eentje met me wilde zoenen heb ik hem afgewezen en toen voelde ik me even goed. Want dat negatieve gevoel draag je gewoon een hele tijd mee en dan is het gewoon fantastisch om te zien dat je het op de lange termijn helemaal niet slecht hebt gedaan. Ik behandel hen overigens gewoon normaal verder, dat beetje leedvermaak dat ik kan voelen, houd ik gewoon voor me :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:27

Arabesk schreef:

Idd, ik zou me nooit tot hun niveau verlagen.. :n Maar ik zou wel mijn neus de lucht insteken (bij wijze van!) als ik diegene tegenkom :P

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:27

Ik ben dus iemand die erg gepest werd om uiterlijk, pukkels, gedrag en hobbies, en ik denk nu, bij degene die mij gepest heeft en er op achteruit gegaan is, zoals de bovenstaande bokkers schreven: gerechtigheid!! Boontje komt om zijn loontje!