Vorige week maandag reedt mijn broertje zijn eerste race in de Toyota Yariscup op het circuit van Zandvoort.
Voorgaande aan het auto racen heeft hij eerst vele jaren gekart, wat ik overigens ook gedaan heb, maar dan minder succesvol...
De Yariscup is een opstapklasse naar het echte werk.
Hier volgen wat foto's!
Dit is de auto. Het is een 'normale' Toyota Yaris, waar veel, héél veel aan veranderd is. Hij gaat ook een stuk sneller, is lager, heeft betere remmen en bijna geen vering. Niet meer het boodschappen autootje dus...
Dit is de binnenkant. Overal buizen van de rolkooi. Ik zou veel liever met deze auto een ongeluk hebben dan met een dikke mercedes of iets dergelijks!
Thijs rijdt nu in het team die vorig seizoen de nummer twee had. Lennard Kleyn v Willigen. Maandag werd hij, na een hele poos op nmr 1 gereden te hebben, tweede!
De rood/witte auto is van Lennard.
Dit soort cups trekken erg veel aandag van de pers. Tenslotte begint hier het talent van later.
Thijs geeft hier een interview:
Hier staan de Yarissen in een lange rij te wachten voor de opwarm rondes. Een spannend moment voor Thijs! De achterklep staat open omdat in veel racewagens de verwarming op tropisch gezet wordt om een maximale motorkoeling te krijgen! Tijdens de race moet alles dicht zijn. Dus ook niet even lekker een armpje uit het raam. Het kan in de auto wel een graad of 45/50 worden!
Zoals je op de vorige foto kunt zien is er op de auto nog plek zat voor sponsoring. Kijk maar eens op de deur. Alhoewel Thijs al een aantal 'geldschieters' heeft, is er altijd vraag naar meer.
Weet je nog iemand in je omgeving die het wel spannend lijkt om eens een seizoen te sponsoren, kan hij informatie vragen bij t.dejong@hotmail.com Er zijn verschillende sponsor pakketten samen gesteld, waarin ook veel aandacht aan de sponsor en zijn relaties wordt besteed! Te denken aan meerijden op het circuit, het opluisteren van stands met de racewagen, en ontvangst in de vip-tent voor u en uw relaties met hapjes en drankjes tijdens de dag van de race. Thijs kan u hier alles over vertellen!
Op deze foto pleegt Gert nog wat overleg met Thijs. Gert heeft Thijs de auto geschonken als dank voor het feit dat Thijs zijn zoon Sam begeleid met het karten. Thijs en Sam staan samen voor T & S racing. Gert beheert ook de zakelijke kant van de autosport voor Thijs.
Natuurlijk wordt er ook geraced. Hier wat actie foto's!
En als laatste racefoto nog een foto van Lennard.
Hier zien we Thijs (voor de helft) met zijn vriendin Marieke vlak na de race, zoals je ziet is de wagen nog helemaal heel! Thijs eerste race heeft Marieke haar nagels gekost. Zo spannend vond ze het! En dit terwijl ze zelf op race-gebied toch al heel wat gewend is.
En met dank aan Marieke hier nog een foto van Linet en ik:
Er is ook een scooter aanwezig. Een Aprillia SR, gespoten in de zelfde kleur als de auto. De scooter is alleen voor gebruik binnen het circuitterrein.
Linet showt de scooter graag voor jullie!
Zoals ik dus al zei, iets heel anders dan paarden. Wel hoop ik dat jullie het leuk vonden om eens over dit 'wereldje' te lezen.
Zondag aanstaande rijdt Thijs op het circuit van Assen zijn tweede race met de Yaris. Kom gerust eens kijken als dit je leuk lijkt. Er zijn verschillende, erg spannende races te zien.
Ooh, overigens is Thijs vorige week als 27ste gestart en is hij 24ste geworden! Best goed voor de eerste keer.
Grtjs!
???.