Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Niet dat zij er op vaak op rijdt trouwens.. gaat er soms ff opzitten.. rijden doen we niet meer met onze shet.. maar het was een voorbeeld
sonjabelgium schreef:Ik vind wel dat het voor het oog nog een beetje moet kloppen. Als je met je voeten bij wijze van spreken kan meelopen kan het voor mij echt niet meer ...
6/7 is toch wel een goede leeftijd om op zo'n shetje te rijden. Ik denk niet dat het zal misstaan. Maar shetjes zijn wel eigenwijs... ik heb het ondervonden vanaf dat ik een jaar of 3 a 4 oud was
.... eigenlijk zou ik een leuke in die maat willen vinden, of iets groter, een niet overdreven brede (eens daaraf gegroeid gaan ze wel op onze tinker, maar toch, in spreidzit leren rijden lijkt me niet makkelijk) ruin met een leuk kleurtje en een rustig braaf karakter ... ik vraag niet veel hé? Of een A pony'tje ... Deze zijn mijn ideaal, maar tot nu toe krijg ik allen middenmaatjes en mini's aangeboden. Wie waren het alweer die zegden dat de kleintjes duur zijn omdat ze zeldzaam zijn??? Ik vind geen grote!!!!!!
Inderdaad, wat T@nj@ schrijft ... kruising van shetXwelsh zou wel 's ideaal kunnen zijn. De stevige beentjes van de shet met de niet zo breed uitgevallen rug van een welsh. Maar wat gebeurt er eigenlijk met al de ruintjes en hengstjes??? Je ziet nu constant merrie'tjes in de aanbieding, waar zijn de ventjes allemaal naar toe???? Samsam"]
[quote="sonjabelgium schreef:Maar wat gebeurt er eigenlijk met al de ruintjes en hengstjes??? Je ziet nu constant merrie'tjes in de aanbieding, waar zijn de ventjes allemaal naar toe????
Klinkt nogal luguber maar idd. vrees ik het zelfde.........
sonjabelgium schreef:Ze heeft vandaag op een shet van 80 cm gezeten. Het is géén zicht, echt niet!!!!! Dat kind zit gewoon met 'r benen compleet gespreid. Zo kan je toch niet goed leren rijden en een goede zit krijgen?!!!
stef schreef:Je hebt het over een kind dat volledig aan het groeien is. Als ze helemaal met de beentjes gespreid zit, is niet echt goed voor d'r.
Een engels onderzoek heeft ooit ook aangetoont dat shets vaak te breed zijn tussen de kinderknietjes

stef schreef:Je hebt het over een kind dat volledig aan het groeien is. Als ze helemaal met de beentjes gespreid zit, is niet echt goed voor d'r.
Een engels onderzoek heeft ooit ook aangetoont dat shets vaak te breed zijn tussen de kinderknietjes
. Ik heb altijd veel plezier van haar gehad. We hebben haar ook vaak ingespant, we hebben een heel grappig karretje
Klein maar fijn. Na een tijdje.. toen ik 6 was kregen we er een welshje bij.. maar reken maar dat ik met haar meer moeite had.. zijn wat pittiger enzo. Dat shetje schrok nergens van. Naderhand hebben we er nog een welshje bij gekregen en die was weer wel makkelijk.. was heeeeeeeel erg lief en betrouwbaar. Het is maar net wat je treft.