Rond een uur of 11 ging hier de telefoon, mijn stalhouder. Ze had een zak met bloed in de stal gevonden....
Nog noooooit ben ik zo snel in de kleren geschoten (zat nog in pyama ivm migraine aanval) en op de scooter gesprongen. Onderweg zag ik allerlei rampbeelden, en verbeelde me ondertussen dat de stalhouder gewoon niet goed gekeken had, en het veulen ergens in een hoekje lag.
Daar aangekomen was er geen veulen, alleen maar honey, die niet anders was dan normaal.
De zak werd getoont, en ik wist niet wat ik ermee moest, dus DA gebeld.
Mijn eigen DA was weg voor een spoedgeval, dus werd ik doorvervezen naar de kliniek in heusden. Deze kon pas om 2 uur komen.
Ondertussen belde ik Kim, omdat ie wat meer ervaring met veulens heeft dan ik.
Er was dus een vlies, en meer niet....
Ik dacht zelf dat het veulen al in een heel erg vroeg stadium van de dracht was doodgegaan, en er nu pas af kwam. Dit kon niet, dan had ze doodziek moeten zijn. Maar wat was het dan wel? Geen idee.
Ik belde de een naar de ander, in de hoop dat hun een logische verklaring hadden.
Hon bleef verder gewoon hon.
Kim adviseerde me om even met haar te gaan stappen, dus dat deed ik ook. Eenmaal buiten begon ze zenuwachtig rondjes te lopen, met haar hoofd te slaan, en te hinniken. Ze zocht duidelijk iets.
Ik dacht dat ze het niet snapte, ze was bevallen, maar er was niets.
Gekscherende weg zei ik nog tegen een stalgenoot, zal wat zijn als er ineens een veulen om de hoek kwam rennen

Ik zette hon terug op stal om wat te gaan drinken.
Mijn stalgenoot riep me, omdat er kuikentjes liepen. Ik stond bij de kuikentjes te kijken toen Robert ineens riep: Daar loopt je veulen!
Ik werd kwaad, waar haalde hij het lef vandaan om me nu zo in de maling te nemen? Het zal wel een hond zijn! Robert: Sinds wanneer hebben we zwarte honden dan?
En idd, daar liep een shetland veulentje!
Ik heb haar gelijk bij hon gezet, en hon begon gelijk te likken en te hinniken.
Mystery snapt er niet veel van, snapt niet dat hon haar moeder is, en geeft er weinig aandacht aan.
Drinken doet/deed ze niet, ze zoekt niet eens, maar heeft wel zuigreflex.
Ik moest gaan werken, dus op aanraden DA is mijn stalhouder een flesje gaan kopen, hebben we de biest gemolken, en krijgt ze dus even de fles.
Ook zijn hon's spenen nog niet erg "uitgezakt" waardoor ze er moeilijk bij kan.
Het veulen is terecht, maar verder durf ik nog niet veel te hopen/
9 juni is ze voor het laatst gedekt, 15 mei was ze uitgerekend....
Ik durf niet te hopen, met hon gaat het iig goed.
Ga nu eten en naar stal, Linda maakt foto's straks
Heel erg bedankt voor jullie medeleven, en ik had idd zowel aan nimber als aan linda gevraagd het topic te openen