Ik wil heel graag mijn merrie laten dekken met een hengst die goed bij haar zou passen.
ik heb geen ervaring met het fokken van veulens

Daarom ook dit topic voor de deskundigen onder jullie

Ik wil een veulen fokken voor mezelf dus niet voor de verkoop.
Ik heb alle voor en tegens goed overwogen, maar nu de hengst nog!
Mijn merrie is 8 jaar, ze is bruin en heeft een stokmaat van 1,60m.
De - punten zijn:
* Ze is niet zo groot (net 1.60 met ijzers)
* Ze is net iets te lang in haar rug
* Ze is niet door iedere ruiter te rijden, met andere
woorden de combinatie moet klikken anders gaat het mis
De + punten zijn:
* Ze wil heel graag voor je werken als ze je vertrouwd
en doet dan ook alles voor je
* Ze heeft heel veel techniek en vermogen om te springen
* En ze kan heel gemakkelijk "leuk" lopen, ze heeft
een sterk achterbeen gebruik en ruime gangen.
En ik vind het wel een mooi paardje om te zien

Ik ben alleen niet echt objectief aanzien we maatjes zijn

Nog even iets over haar afstamming:
Vader is LA (Larome x Alme Z)
Over deze hengst weet ik alleen dat hij niet gemakkelijk was en dat hij verkocht is naar Duitsland.
Moeder is Rixt (Majoor x Camillus)
Moeder is voor de fokkerij ingezet en heeft hele mooie veulens gegeven.
Een halfzus van mijn merrie loopt nu 1.40 parcoursen in Argentinië, en een broer en zus doen het ook verdienstelijk in de sport ZZ springen en
Z2 dressuur.
Ik geloof dat er over de papa's niet echt veel bijzonders te vertellen is, heb er wel het een en ander over opgezocht, maar volgens 'kenners' hebben ze geen grote invloed gehad op de fokkerij.
Ik zoek dus een hengst die op deze merrie zou passen, liefst een allround hengst die met zowel spring als dressuurgenen gezegend is en dan de nadruk op dressuur aangezien ik geen springruiter ben.
Voor mij is het belangrijk dat hij maat vererfd, niet te lang gelijnd is, erg braaf in de omgang moet zijn en dan ook nog het liefst donker van kleur.
Het is natuurlijk altijd de vraag wat eruit komt maar volgens mij kan het geen kwaad om voor je gevoel de best passende combinatie te zoeken.
Zelf zat ik aan Equador te denken ik heb alle topics over deze hengst hier op bokt al doorgelezen en ik denk dat het wel zou passen, wat vinden jullie? Alle opmerkingen en adviezen zijn welkom!
Ik wil geen dure dekhengst 600 euro excl. vond ik wel een mooi bedrag aangezien er nog zoveel extra kosten bijkomen en het moet wel leuk blijven

Hier nog een paar foto's: