Meestal gaat Michel dan ook wel mee, maar alleen als het bij één keer per maand blijft. Prima, ik ben al lang blij dat hij de andere keren wel meegaat.
Alleen wil ik altijd wel een bekende hebben die voorleest, aangezien ik soms een stresskip kan zijn als ik niet weet wie me voorleest
Meestal kan ik wel een beroep doen op een verschillend aantal mensen van stal, maar ja dat gaat alleen als zij zelf geen wedstrijd hebben of niet bij mij in de ring rijden.
En eigenlijk zou ik het wel fijn vinden als ik iemand had die iedere keer mee wil om voor te lezen en dat ook nog leuk vind. (Michel is geen optie want die wil niet voorlezen en zegt het ook niet te kunnen
)Hoe lossen jullie dat op?
Wie heeft er een "groom" die trouw meegaat? En hoe ben je daar aan gekomen?

) Ik rij vrachtwagen en paard en zij groomt en leest. Zelf heeft ze ook Z2 gereden, dus ik hoef nooit bang te zijn dat ze een fout maakt, dat is wel heel fijn

Gelukkig corrigeerde zijn schrijver hem practisch meteen en kon ik nog verder rijden (ik was gelukkig bijna klaar), maar toen kwam er wel een hoop spanning vrij, toen ik de bak uit was. Hij heeft er trouwens wel zijn excuses voor aangeboden. Echt lief, heel veel mensen boden aan om mijn tweede proef dan maar voor te lezen, maar ik was koppig en zei: "Nee, die man die moet maar opletten, ik rijd niet verkeerd en ik zal hem eens laten zien wat ik kan!" En ik was eigenlijk best kwaad en daarom reed ik eigenlijk zo extra gemotiveerd en daardoor had ik echt een superproef gereden daarna.
). Hij leest ook altijd voor, ondanks dat hij niks met paarden heeft (tja, daarom hebben we er ook maar 3
) omdat ik nu zelf kan rijden. Maar als hij eens niet mee wil kan ik altijd nog terugvallen op mijn buurvrouw, die rijd zelf ook mee en dan helpen we elkaar. En Rick (mijn oudste zoon) wil ook wel groomen omdat ik dat omgekeerd ook bij hem doe.