Als je het mij vraagt gaat het binnen een paar dagen gebeuren.
Ik baal er een beetje van dat ik het niet meer zo goed weet van vorig jaar, qua uier en signalen ed.

Ze had vorig jaar toen ze ging veulenen ook niet bar veel uier en de nacht dat ze het ging doen, was goed duidelijk. Ik hoop het nu weer zo goed te kunnen zien, maar ik weet wel: Jur is het goed zat!

Vandaag heb ik haar meegenomen op een bosritje naar het Zandgat. Rustig gestapt en in het Zandgat wat rondgehobbelt. Toen wilde ik dus de bult weer opstappen aan een los teugeltje, maar daar was mevrouw het niet zo mee eens. Normaal doen we dat in galop, dus nu ook!

Je ziet de buik met de dag groeien, het is echt abnormaal, zo groot en breed als die buik is.

Net was ik even op stal om de deken op te doen en Harald's deken te wisselen en keek ik even onder haar buik, waar ik witte puntjes op de uier dacht te zien. Het was op stal al te donker, dus ik binnen de zaklamp gehaald en nogmaals gekeken, maar echt, er zitten witte puntjes op de uier.

Het veulen ligt ook erg ver naar achter en ik heb steeds gezegd: Jur draagt niet uit tot begin april.

Jur kan al wel redelijk ver haar staart omhoog doen, dat deed ze met rijden ook steeds, dat viel me al erg op. Ze was achter ook wat vochtig, maar weet niet of ze net geplast had.

De tekenen zijn er wel, maar echt onrustig is ze nog niet. Ik denk niet dat het vannacht komt, al sta ik te popelen op stal te gaan slapen....
Ik houd jullie op de hoogte! We hebben al een goede lamp geplaatst om de bevalling goed te kunnen filmen haha, pap was al fanatiek geweest.