[ITP] Springen met Nescio!
Dus het ligt in de planning om dat toch af en toe eens te gaan doen.

Op een dressuurzadel gaat dat toch niet echt optimaal en het geld groeit me niet op m'n rug, dus het oude zadel van mijn moeder gaat in ere hersteld worden! (Mits het past).
Een oerdegelijke Daaleman van zo'n 35 a 40 jaar oud.
Weet iemand waar je op moet letten bij zo'n oud zadel?
De boom is iig nog heel en het leer is nog verbazend soepel, net een lik vet er op gesmeerd en dat is weer als nieuw! (Mooi donkerbruin!).
1 los stikseltje, meer niet.
Singelstoten, zien er op zich nog ok uit, soepel ook nog, maar hoe of de staat is waar ze aan de boom vastzitten is niet te zien. Is dat voor een zadelmaker eenvoudig te controleren, of moet dan het hele zadel uit elkaar?
Ik denk dat ik die stoten wel vervangen wil hebben, is toch vrij essentieel, plus dat ik het idee heb dat ze heel erg uitgerekt zijn, ze komen onder het zweetblad uit en de gaatjes zitten niet echt lekker gelijk meer. Wat kost zoiets ongeveer?
Hoe lang is de levensduur van de vulling? Die is vrij hard, maar ik voel geen duidelijke klonten ofzo. Toch maar een gelpad eronder denk ik.
Beugelriem haken zijn niet verroest en de scharniertjes gaan ook nog redelijk soepel.
Weet iemand een goede zadelmaker omgeving 't Gooi? Ik heb zoiets nog nooit bij de hand gehad, ken alleen Fugers in Soest en Bakker in Hilversum. Het beste is natuurlijk naar Daaleman zelf, maar dat is me toch net even wat te ver denk ik.
Het gaat om dit zadel, valt niet tegen he, voor zo'n oud beestje! Kwaliteitje!