Vandaag was het dan zover! Nadat ik voor 2 weken terug een minder gevoel over had gehouden van een clinic ging ik vandaag toch vol goede moed naar de stal van Katja!
We hadden al regelmatig over en weer gepbd en ik had wel het gevoel dat we op dezelfde golflengte zaten.
Om half elf was het verzamelen bij de Katja Stables zodat we eerst nog even tijd hadden om acclimatiseren (en voorstellen) voordat er gezweet kon worden.
Er waren 2 groepjes ingedeeld, Merilyn met Rojantha, Von met Casanova en Napoleon met Napoleon mochten de spits afbijten.
Ik was lichtelijk teleurgesteld dat Rojantha als enig boktpaard geen matching setje had

Ok, Merilyn had dus al haar eerste minpuntje te pakken

Gelukkig gaven Von en Napoleon wèl het goede voorbeeld! Ik was verheugd, met name door de gekozen kleuren! Mosgroen voor de schim en lichtgrijs voor de zwarte!
Altijd goed!

(Merilyn had overigens wèl een mooi shabrackje hoor!

Nadat de combinaties even de bak verkend hadden kon Katja van wal steken, erg duidelijk moet ik zeggen! Zonder te schreeuwen en in simpele taal gaf ze aanwijzingen en ik vond alle 3 de combinaties in korte tijd snel verbeteren. De aandacht werd goed verdeeld zodat de dames zo nu en dan ook nog de tijd hadden om wat uit te puffen of zich van een onnodig kledingstuk te ontdoen.
Het uur was zo om iig!
De laatste 5 minuutjes heb ik gemist, zo kon ik Belker even helpen met het bandageren van Nashville, de bonte van Katja (viel overigens niet mee aangezien ik alleen maar 3 meter bandages gebruikt met onderlappen). Nashville was erg geduldig en vond de aandacht van 3 meiden schijnbaar wel prettig

Toen Katja het 1e gedeelte van de clinic had afgerond kon ze dan ook zo opstappen (na een kort check natuurlijk!).
Zo kon ze ons laten zien hoe zij zelf haar paarden loswerkt en traint. Zag er erg fijn uit, Nashville had een superfijne aanleuning. Echt een fijne combinatie om naar te kijken en ook erg leuk om te horen hoe een ander zijn training invult.
Voordat we met het 2e groepje begonnen was er eerst nog tijd voor wat theeleuten (voor diegene die aan het begin van de ochtend nog niet genoeg achter over hadden geslagen) en belegde broodjes!

Ook de hondjes lustten er pap van

Nadat ik op mijn gemakje een broodje had verorbert ben ik samen met Lov naar de trailer toegestapt waar Ozep al de halve ochtend geduldig had gewacht op zijn beurt

Vanochtend was hij al wat dwars en ook nu met opzadelen moest hij toch even kenbaar maken dat hij niet van deze geintjes gedient was... Rijden hoor je volgens Ozep 's middags te doen zodat hij 's ochtends eerst nog eventjes een Jonkvrouw en Simba kan mollesteren.

Lov heeft hem even streng toegesproken en daarna heeft hij aardig meegewerkt. Eenmaal terug bij de bak bleken Youngster met Aïsha en May met Kasmier ook al bijna zover te zijn.
En wat denk je?
Mijn hart maakte een huppeltje! Mayo had Kas opgezadeld met een Kobaltblauw shabrack en peesbeschermers en strijklappen in het zelfde kleurtje, Youngster leek voor deze gelegenheid zichzelf en Aísha helemaal in het nieuw gestoken te hebben! Met een beige rijbroek, creme-beige shabrack en bijpassende bandages was ook deze combinatie oogverblindend!

Ozep was overigens in donkerblauw, het shabrack met een piping waar onder andere goud in verwerkt zat, wat goed pastte bij zijn aurigan K&K stang en trens en K&K aurigan stijgbeugels. Het geheel afgemaakt met bijpassende donkerblauwe bandages, of course of course!
Ozep had lekker de smaak te pakken en ging van start in zijn eigen veels te hoge tempo,
gelukkig was hij (vergeleken met de afgelopen weken) vrij los van voor.
Katja heeft me veel gewezen op het feit dat hij van voor veel losser moet worden en zodra ik dat voor elkaar heb ik hem ook in dat zelfde tempo moet kunnen laten lopen. Nu is het zo dat zodra ik ontspan Ozep gelijk wegrent, ik grijp dan veels te laat in waardoor het 1 groot rommelig zooitje wordt.
Verder heb ik een goede tip meegekregen wat betreft het staken van Ozep, ik ga daar van de week gelijk mee aan de slag ik denk inderdaad dat dit me over dit huidige dooie punt heen gaat helpen.
Eigenlijk alleen maar basis werk dus, erg prettig iig. Ozep heeft sinds de vorige clinic niet meer zo fijn gelopen, ik hoop die neerwaartse spiraal nu doorbroken te hebben.
Nadat ons uurtje afgerond was stond Montery (schrijf je het zo?) al voor Katja klaar, Montery is in africhting net weer wat verder als Nashville en een compleet ander paard met dus ook weer compleet andere punten waarop gelet moet worden. Maar toch ook wel weer vanuit hetzelfde systeem en opbouwing als welke we eerder bij Nashville terug zagen.
Naderhand nog eventjes wat gekletst en met de sloerie kat geknufd.
Kortom, (hoewel, kort?) ik heb een ontzettende leuke, gezellige en leerzame dag gehad!
Katja en Belker enorm bedankt voor dit initiatief en de verzorging! Het was echt TOP!