Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ik vind dat een kn zadel vaak echt bovenop een paard ligt en er niet ín' als jury en als instructeur haal ik ze er vaak tussenuit, ik ben er niet echt kapot van (doe mij maar Stubben, maar dat is persoonlijke smaak) voor mij staat kn voor: K.t Niet op te rijden, als je een zadel gaat kopen kun je eigenlijk het best gewoon op een aantal merken even rijden/uitproberen dan voel je het snelst waar jij zelf het lekkerst op rijd
 ik vind dat een kn zadel vaak echt bovenop een paard ligt en er niet ín' als jury en als instructeur haal ik ze er vaak tussenuit, ik ben er niet echt kapot van (doe mij maar Stubben, maar dat is persoonlijke smaak) voor mij staat kn voor: K.t Niet op te rijden, als je een zadel gaat kopen kun je eigenlijk het best gewoon op een aantal merken even rijden/uitproberen dan voel je het snelst waar jij zelf het lekkerst op rijd   en wie weet is dat (zoals heel veel mensen) een kn zadel
 en wie weet is dat (zoals heel veel mensen) een kn zadel                                                         
 en ik kan beamen dat het zadel op heel veel paarden past (van 3 jarig smal klein hengstje van 1.60m tot mijn grote kanjers van 1.75m). Verder heeft het een fijne zit zonder toeters en bellen. Toch heb ik vorig jaar een nieuw zadel gekocht omdat deze al zo oud werd en heb toen een barnsby avg gekocht, dat zadel zat toen op max echt super goed (ja ik zat er meer in dan op de kn), maar helaas is max in het afgelopen jaar nogal uitgezwaard waardoor mijn nieuwe zadel niet fijn meer ligt. Ik zit dus nu weer te twijfelen of ik niet toch weer een Kn zal kopen en mijn 1 jaar oude barnsby zal verkopen. Dus ik blijf even alle zadel topics volgen op bokt. Vanaf gisteren rij ik max nu weer met mijn oude kn.
 en ik kan beamen dat het zadel op heel veel paarden past (van 3 jarig smal klein hengstje van 1.60m tot mijn grote kanjers van 1.75m). Verder heeft het een fijne zit zonder toeters en bellen. Toch heb ik vorig jaar een nieuw zadel gekocht omdat deze al zo oud werd en heb toen een barnsby avg gekocht, dat zadel zat toen op max echt super goed (ja ik zat er meer in dan op de kn), maar helaas is max in het afgelopen jaar nogal uitgezwaard waardoor mijn nieuwe zadel niet fijn meer ligt. Ik zit dus nu weer te twijfelen of ik niet toch weer een Kn zal kopen en mijn 1 jaar oude barnsby zal verkopen. Dus ik blijf even alle zadel topics volgen op bokt. Vanaf gisteren rij ik max nu weer met mijn oude kn.                                                         

dressuurproeven starten met een KN zadel is geen aanrader, dan moet je echt een broek met leren kont kopen. Maar ik neem aan dat je dat niet van plan bent. Zowel: uit eigen ervaring kan ik je dan vertellen dat dat geen pretje is
  dressuurproeven starten met een KN zadel is geen aanrader, dan moet je echt een broek met leren kont kopen. Maar ik neem aan dat je dat niet van plan bent. Zowel: uit eigen ervaring kan ik je dan vertellen dat dat geen pretje is