De moeder is onlangs overleden...
De twee hebben een tijdje bijelkaar ingezeten en toen heb ik er eentje bij een mannetjeskonijn ingezet en de ander bij een vrouwtjeskonijn in(anders zouden we jonge konijntjes krijgen en dat was niet de bedoeling)
Ik dacht dat de cavia die ik boven had een mannetje was en die beneden een vrouwtje....(voel je m al aankomen?

Word ik vanochtend wakker,kijk ik in het hok,zie ik iets kleins en wits voorbij schieten,ik (nog helemaal suf) kijk nog een keer goed,zie ik ineens een bruine en witte babycavia zitten!
Dus ik schreeuw:MAAAAAAM! we hebben jonge cavia's!!Mn ma:Huh?hoe kan dat nou,ben je nog aan t slapen ofzo?

De bovencavia was dus een vrouwtje en de benedencavia een mannetje, ze is in de tijd dat ze nog bijelkaar zaten dus gedekt door haar broertje,dikke inteelt dus.
Dacht dat ik ze wel op tijd bijelkaar weg had gehaald,niet dus....
Maar ze zijn wel erg schattig hoor,ik zal morgen even wat foto's maken en hier neerzetten....
(kzal ze deze keer maar eerder uitelkaar halen al weet ik nog niet wat t geslacht is)
Maar ik wil ze wel kwijt want ik heb nu dus 5 cavia's en 3 konijnen en het word me een beetje teveel van t goeie....
Dus wie wil er over een aantal weken een jonge cavia?