Mijn instructrice heeft toen een "tie-down" gemaakt... dat is een halster over het hoofdstel heen, en dan het halstertouw aan de singel vastmaken... (LOSJES wel te verstaan, Banjer kon nog alle kanten op met haar hoofd).... Na het hodige protest van mijn kant ("Ik wil geen stootteugelachtige dinegn aan mijn paard!!") zat het ding vast en het verschil was direct merkbaar.. in stilstand ontspande Banjer direct al... lekker kouwen op het bit, briesen van ontspanning,... en met stap en draf wist ik niet wat me overkwam...... ik had helemaal niks meer in mijn handen... Banjer liep geheel vrijwillig aan de teugel (het halstertouw hing dus gewoon helemaal SLAP!!!), ze gebruikte haar rug goed, en haar achterhand kwam er onder.... wat nog nooit gelukt was... we reden zelfs in passage!! (als de foto's lichter gemaakt zijn zal ik het bewijs op Bokt plaatsen...

Na een kwartiertje ofzo haalden we het halstertouw eraf... en Banjer liepnog precies hetzelfde... lekker ontspannen, rug goed gebruiken, achterhand er goed onder... en voor het eerst gegaloppeerd zonder bokken.... (voor het eerst in maanden heb ik ook geen last van mijn rug na het rijden....)
Mijn vraag is.. wat vinden jullie van een tie-down zoals het hier is beschreven? zowel positieve en negatieve reacties hoor ik graag... evenals positieve en negatieve ervaringen....