NRPS hengstenshow en 3de bezichtiging!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:45

Dees schreef:
CEasario: you tell me:
Baloubet du Rouet x Paradox ! x Almé Z x J'Attendrai keur pref van D. Sans Souci uitmerrie Bistro pref.

Geen idee of daar draversbloed in zit Haha!

Bistro - de vader ,de draver Peter Spencer. Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:04

Duveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:39

Die Baloubet is volgens mij die hengst die van de select sale afkomt van vorig jaar en heeft ook verrichting bij het kwpn gelopen maar is er uit gegaan....
Vandaar dat ie onder het zadel is....

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:48

Zijn geboortenummer begint ook met 01.....
Ondanks dat hij dus volgens het NRPS geboren is in 2002, kon hij idd wel eens van 2001 zijn.

Raar dat het kwpn hem niet genomen heeft, beest beschikt over meer dan gemiddeld talent... maar goed, het is niet de eerste die ze 'missen'...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:56

Dees schreef:
Raar dat het kwpn hem niet genomen heeft, beest beschikt over meer dan gemiddeld talent... maar goed, het is niet de eerste die ze 'missen'...

Maar de veulens komen volgend jaar gewoon bij KWPN in het A-reg.

Maar als het inmiddels niet veranderd is.

Staat er volgend jaar op het papier de naam van de hengst
B...
reg. NRA:01.01712
3 de bezichtiging

Het laatste nog voor de herinnering.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:00

Afbeelding

Heette in 2003 Universe en is idd verkocht via Select Sale

Tekst op site Van Olst van 2003: Tijdens de onlangs gehouden KWPN Select Sale te ’s-Hertogenbosch, zijn wij , in samenwerking met Hengstenhouderij Reinie Tewis – Westdorp
en J. van Kooten BV – Montfoort, eigenaar geworden van de springtopper
“Universe”.
Universe stamt af van het absolute springfenomeen Baloubet du Rouet, en is gefokt uit één van de topmerries uit de bijzondere prestatiestam
(NL merriestam 009) van Wim van Dam uit Lieden. Universe is aangewezen voor de verrichtingstest in Ermelo. Wij zijn bijzonder verheugd met onze nieuwe aanwinst. Een zeer speciale bekroning en een bevestiging van onze “koop” kregen wij een dag na de Select Sale, toen vader Baloubet du Rouet onder Rodrigo Pessoa op weergaloze wijze de wereldbeker in Bordeaux won

Afbeelding

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:09

Hier het standbeeld van zijn grootvader Paradox (Westfalen) Knipoog

Afbeelding

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:27

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:22

[quote="gomir"]
Gereden door de oude amazone van Lobeke *LOL*
Moet eerlijk zeggen dat ik de hengst zo een stuk fijner vond lopen dan onder Tommie Knipoog Veel losser en ruimer in de beweging, minder krampachtig allemaal. Kas maakte een hele blije indruk en volgens mij vond hij die gekkigheid allemaal wel leuk Haha!
Complimenten voor Chantal dat ze hem zo netjes gereden heeft vandaag! (zoveel zal ze er voor vandaag niet opgezeten hebben denk ik )

Eens Haha! Ik vond hem ook fijner lopen en Chantal verschiet niet zo snel als er een een keertje vrolijk wordt.

We waren volgens mij niet de enig die het vonden Knipoog ik hoorde er meer mensen over *LOL*

loes14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:23

ik vond die kuren op muziek ook wel leuk,vooral met de hengst boy, isarco vond ik minder goed dit keer..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:13

Kan iemand mij eens de afstamming van DAy dream bezorgen. De vader van Dreamcatcher? Heb al gezocht op allbreed maar ik krijg 2 duits gefokte Day Dreams. Allebei van de donnerhall lijn maar de moederlijn is anders.

Iemand een Foto van dreamcather?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 20:43

loes14 schreef:
ik vond die kuren op muziek ook wel leuk,vooral met de hengst boy, isarco vond ik minder goed dit keer..

Waarom vond je het minder goed gaan??? Ze vonden het zelf nml wel goed...

Maar wie heeft mij nog gezien bij de nakomelingen van Isarco??? Ik was nmr: 91...

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:56

Is er ook nog iemand 's morgens vroeg Gaaaap geweest of was ik de enige? Heb alles gezien van het begin tot het einde. Niet dat ik alles nog weet, was er soms niet met m'n gedachte bij, soms was het niet de moeite om te onthouden... Ziek
Mijn merrie is drachtig van Sergi van Vreeburgh en ik heb nog een Jet Stream uit deze merrie. Met Sergi was ik weer zeer tevreden en word steeds nieuwsgieriger naar het resultaat.
Jet Stream heb ik geen woorden voor.... Huilen Hij is mager en arm bespierd. Ik ken hem van af z'n geboorte, heb hem zelf als driejarige klaargemaakt voor de keuring en nu, 7! jaar later ziet hij er weer uit als driejarige. Het zelfverzekerde is eraf samen met het 'hengst zijn'. Het enige wat er nog was was z'n beweging, wat kan dat paard draven! Vingers aflikken

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:03

Jetstream leek idd meer op een ondervoede ruin dan een goedgekeurde hengst. Vond het een aanfluiting het dier zo te laten zien.... Anti-reclame. ik vond de gangen ook goed tegenvallen, eigenlijk. Veel te veel volbloed in dat paard....

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:22

Ik vond Jet Stream wel goed bewegen, mooi ruim en soepel in het voorbeen. Maar ja, smaken verschilen gelukkig. Haha!
Een jaar of drie geleden heb ik 'm gezien en ongeveer een jaar later ben ik nog bij de eigenaren op stal geweest. Toen was hij een stuk meer hengst, er stond een hals op van heb ik me jou daar. Toen had hij veel minder die volbloed uitstraling.
Maar op deze manier had ik hem ook thuis gelaten. Absolute anti-reclame inderdaad.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:01

Puur uit nieuwsgierigheid, wat vonden jullie van Expensive?

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:03

Iemand nog wat commentaar over de pony's?

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:32

Le Arendsoog vind ik een aansprekende pony, net als zijn vader. Zoey vind ik wat gewoontjes, was verbaast dat ze die ook goedkeurde. Maar ik heb de 1e en 2e bezichtiging niet gezien dus heb niet zoveel recht van spreken.

loes14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:53

@ missisa: het was wel goed hoor,
maar isarco heeft een tijdje bij willie ter dekking gestaan en toen vond ik dat ze hem mooier reed, maja zal wel aan mij liggen Knipoog

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:59

Le Arendsoog vind ik geen goede pony... op de foto's van de 1e bezichtiging vond ik hem er mooi uit zien..
maar in het echt viel hij me zwaar tegen.
Zoey viel al helemaal tegen .. wat een gewone pony zeg... lijkt toch geen hengst ??
verder vond ik sommige hengsten tegen vallen
en sommige vielen mij erg mee.
Zelf reed ik ook mee met 2 pony's
en ik moet zeggen als je daar met een 4 jarige hengst de baan in komt valt er veel te zien voor zo'n pony.
verder vond ik het een leuke dag
en het was leuk om de hengsten weer eens te zien.

Soraya92

Re: NRPS hengstenshow en 3de bezichtiging!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 00:18

Ik vond bij de pony’s het hengstje Manpower een beetje tegenvallen , ik vind er niks ‘stoers’ aan , als iemand had gezegd dat het een merrie was , was ik het misschien gaan geloven ook !! Bloos! Maar hij zweette ook heel erg ..en zat dik in zn vacht ..dan is dat echte hengstje gewoon bedolven onder zn haar Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 00:29

En die jongen die erop zat was een halve meter te lang en zat er iedere keer vooruit...dat hielp het beestje ook niet echt mee
Heb hem wel betere dingen zien doen de afgelopen jaren Ja

(heb wel een hele leuke valfilm op de digi staan van hun trouwens *LOL* )

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 08:32

gomir schreef:
En die jongen die erop zat was een halve meter te lang en zat er iedere keer vooruit...dat hielp het beestje ook niet echt mee
Heb hem wel betere dingen zien doen de afgelopen jaren Ja

(heb wel een hele leuke valfilm op de digi staan van hun trouwens *LOL* )

Van ide jongen waarvan die pony 2* stopte en toch de oxer nog een keer hoger deed??? Hij ging er wel mooi af...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:24

Die ja Tong uitsteken Mijn zusje zag het wsl al aankomen, ze heeft weinig filmpjes gemaakt, maar deze staat er keurig op Haha!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:36

Dat "merrie probleem' bij die ponyhengsten is een beetje een behoorlijk probleem aan het worden!
En ik als fokker heb dan de keus uit twee nieuwe hengstjes die ook nog eens nergens op lijken? Tsja... Verdrietig