Wat vinden jullie van de Gothic-look..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:56

napoleon schreef:
Het spijt me zeer dat ik het moet zeggen maar ik zou me helemaal het apelazerus schrikken als ik deze man in het donker tegen zou komen!!!! Jakkes, ik denk dat ik dan heel hard zou gaan gillen! (misschien dat hij me eerder uit de brand zou helpen als een kerel in een net pak maar oef, ik vindt er echt niets aantrekkelijks of moois aan zitten............)

als je lief oud vrouwtje in het donker tegenkont schrik je zeker niet???

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 15:58

Prima schreef:
Gelukkig zijn mijn geldzaken in orde op orde!

Oh ja?

Ik hoop dat mijn boodschap hierboven een beetje is overgekomen, Prima. Jouw opmerkingen over 'uit welk milieu dat soort mensen nou weer afkomstig zijn' worden lichtelijk vervelend en raken kant noch wal. Je wordt vriendelijk verzocht om daarmee op te houden, en ik spreek nu niet alleen namens mezelf.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 16:01

IcePrincess schreef:
Citaat:
ik vindt namelijk dat deze Gothics het dan wel zouden kunnen proberen te begrijpen waarom veel andere mensen ze uit de weg gaan

wie zegt dat ze het niet begrijpen?

Ik zeg het al zo voorzichtig mogelijk en nog heb ik het idee dat jij denkt dat ik ze aanval!!!!!!!!

Ik bedoel ermee te zeggen dat degene die het niet proberen te begrijpen (en dan bedoel ik de Gothics die zich op dit moment voelen aangesproken omdat ze weten dat mensen bang voor ze zijn.........) het misschien wat makkelijker voor anderen zouden kunnen maken door misschien minder dreigend te kijken, en uitleg te geven over het hoe en waarom. Dus ik haal niet ieder Gothic over 1 kam als je dat soms denkt Frusty

P.s. Prima jij moet kappen met dat gejen van je, je maakt het er zelf naar dat je dit soort opmerkingen krijgt en het slaat echt nergens op......!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 16:20

runningkawa"]
[quote="Karin"][quote="Prima schreef:
lugubere negatieve doomdenkende creaties met een identiteitscrisis zijn het, jakkes wil er geen 1 kennen en als het in mjin familie rondloopt hoef ik niet te spreken met zo'n oelewapper. Dus dat afzetten op die manier zou goed werken bij mij denk ik.
Begin me ook meteen weer af te vragen uit welk type milieu dit soort mens komt. 1 ding is zeker, echt gelukkig kunnen die mensen niet zijn. Mijn ervaring is altijd dat alternatievere mensen altijd wat ongelukkig zijn als de gemiddelde doorsnee mens.

Je wordt erg voorspelbaar, Prima. En je valt in herhaling, ook dat nog.
[/quote] idd karin
Ik vraag me daarbij meteen af uit welke geweldig millieu prima dan komt, omdat hij blijkbaar geleerd heeft zulke uitsparen te mogen doen.
Zal zo te horen dan ook niet veel goeds zijn Lachen
[/quote]

Mij iets afvragen staat me toch altijd vrij? En om te zeggen ik heb vooroordelen op mensen, ja, dat klopt. Maar gelukkig heeft iedereen die.

Alleen sommige mensen steken niet onder stoelen of tafels hoe ze erover denken. DUs schijnheilig kan je me niet noemen. Ik vind het gros van dit soort mensen verknipt. Kan me ook niet voorstellen dat ze normaal mee kunnen draaien in de maatschappij. Iets wat ik wel kan!!!!!

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 16:26

Ik zou er zelf nooit voor kiezen, maarja ieder z'n eigen smaak he. Ik vind die mensen trouwens niet aantrekkelijk om te zien..

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 16:48

IcePrincess schreef:
wie zegt dat ze het niet begrijpen?
Ik zeg het al zo voorzichtig mogelijk en waarom heb ik dan nog het idee dat je me op m'n woorden probeert te pakken (of gwoon niet begrijpt wat ik schrijf?) !!!!!!

Ik probeer het 1 x uit te leggen, ik zeg niet dat alle Gothics het niet begrijpen, ik bedoel de Gothics die van zichzelf weten dat mensen bang voor ze zijn......die gothics zouden zich wat opener op kunnen stellen naar mensen die hen niet begrijpen, oftewel moeite kunnen doen om anderen te laten zien dat ze niet zo eng zijn. Maarja misschien is dat wel teveel gevraagd en genieten juist deze Gothics er wel verschrikkelijk van om mensen de stuipen op het lijf te jagen, bewust/onbewust. Nogmaal ik scheer ze niet allemaal over 1 kam als je soms dacht dat ik dat wel deed!! Frusty

Ps. Prima jij moet ophouden met dat eeuwige gezuig......het is niet leuk en verziekt topics (maarja dat weet je wel...)

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 16:49

Karin schreef:
Wat ik mezelf nou altijd afvraag: van die mensen die hun geldzaakjes niet op orde hebben, uit wat voor milieu zouden die nou afkomstig zijn?

Oh nee, dat was een heel ander topic, sorry. Lips are sealed

Zijn dat soms mensen die voorheen in de categorie "Wanneer je als dubbeltje geboren bent, word je nooit een kwartje"? Haha!

Je moet kleding dragen waarbij je je prettig voelt en als een ander het niet mooi vind is het jammer. Een ieder heeft recht op zijn mening. Ik vind piercings en tattoos kei lelijk en knap ordi maar wie ben ik om dat iemand te verbieden.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 16:58

Citaat:
die gothics zouden zich wat opener op kunnen stellen naar mensen die hen niet begrijpen

de meest goth's interresseert het niet zoveel wat andere mensen van hun denken...ze weten best dat ze er heel anders uitzien als de meeste andere mensen...en ookal wil je het iemand uitleggen de meeste mensen willen het gewoon niet snappen en blijven bij hun mening dat gothic eng is
en als iemand er meer over wil weten kunnen ze het zelf opzoeken op internet, er zijn genoeg sites met info, of aan een egt goth vragen (en niet zo'n 14-jarig meisje wat naat within temptation luisterd en rond loopt te gillen dat o zo 'evil' en 'gothic' is, want daar komen er de laatst tijd ook steeds meer van)

Citaat:
Ik vind piercings en tattoos kei lelijk en knap ordi

piercings zijn totaal niet ordinair...sommige mensen gaan er wel ordinair van uitzien....de halve wereldbevolking heeft geloof ik wel oorbellen (zijn ook piercings) dat is tog ook niet ordinair??
Laatst bijgewerkt door IcePrincess op 12-07-02 17:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:00

Jullie van wel in herhaling zeg! Lachen

karin, ik snap je reactie niet. Ik mag toch wel zeggen WAT Ik me afvraag, ik stel de vraag toch niet??? Dus relax een beetje. En dan die opmerking: Slaat kant nog wal....; nee dat slaat ergens op.

Als ik had geschreven: Ik vind piercings en tattoos kei lelijk en knap ordi maar wie ben ik om dat iemand te verbieden, zoals Roos hierboven, dan had ik de hele wereld op me gehad.

En voor het geval dat je denk dat ik loop te stoken of wat, ik vraag me dat soort dingen heel vaak af. Dat jij dat interpreteerd als negatief, wanneer ik dat afvraag zoals hierboven bji Gotische mensen, wil nog niet zeggen dat ik dat mileu afkeur waar ze vandaan komen!! Waarschijnlijk is het juist een milleu uit de betere klasse.

Dus ajb, stop met als die veronderstellingen, want dat vind ik niet leuk.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:22

Prima schreef:
lugubere negatieve doomdenkende creaties met een identiteitscrisis zijn het, jakkes wil er geen 1 kennen en als het in mjin familie rondloopt hoef ik niet te spreken met zo'n oelewapper. Dus dat afzetten op die manier zou goed werken bij mij denk ik.
Begin me ook meteen weer af te vragen uit welk type milieu dit soort mens komt. 1 ding is zeker, echt gelukkig kunnen die mensen niet zijn. Mijn ervaring is altijd dat alternatievere mensen altijd wat ongelukkig zijn als de gemiddelde doorsnee mens.

Prima nu spreek je jezelf toch wel een beetje tegen. Kijk eens naar de eerste regel van wat jezelf gepost hebt. Volgens mij vraag jij je daar niets af maar geef je een ongezouten mening.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:44

greetje"]
[quote="Prima schreef:

Prima nu spreek je jezelf toch wel een beetje tegen. Kijk eens naar de eerste regel van wat jezelf gepost hebt. Volgens mij vraag jij je daar niets af maar geef je een ongezouten mening.
[/quote]

Ik spreek mezelf niet tegen. Ik vroeg me alleen af uit welk milieu ze zouden komen. Dus dat vraag ik me af. Lees maar terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:51

En uit wat voor geweldig millieu kom jij dan?
Als ik het ooit zo hoor uit ook niet zo'n geweldig, want dat had je wel meer fatsoenlijke reakties Lachen

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 17:56

Tot voor kort vond ik 'dat soort types' ook 'raar' en 'eng'.
Pas geleden ben ik in aanraking gekomen met vrienden van vrienden ( Knipoog ) van mij. Twee daarvan waren 'echte' gothics, en een groepje neigte ernaar toe. Ik heb ze wat beter leren kennen, en ik heb ook een hoop van ze geleerd. De 'ergste' gothic is een jongen van 17, hij heeft heel lang , zwartgeverfd haar, draag zwarte kleren en alles wat erbij hoort, heeft spike-armbanden, nagellak en (als hij uitgaat) óók make-up (zwart uiteraard). en tóch is het een schat van een jongen, die nog geen vlieg kwaad zou doen en er helemaal geen 'duivelse praktijken' (vreselijke uitdrukking) op na houdt.

Ik vind het persoonlijk nog steeds niet mooi en ik zou er nooit zo bij willen lopen, maar ik heb nu wel meer respect voor dit soort mensen .

Toen klopte trouwens het volgende probleem aan; ik werd verliefd op 1 van de gothics. Hij is niet ontzettend extreem, maar hij heeft wel (vaak, niet altijd) zwarte kleren, kisten, nagellak en heel soms make-up.
Ik snap ook niet hoe ik ooit op zoiets gevallen ben ( Tong uitsteken ). Ik wil helemaal geen jongen met make-up en nagellak Schijnheilig
Bovendien vermoorden mijn ouders me dan ook Knipoog

Maar goed, dat gaat jullie verder niet aan Haha!

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 18:09

hey prima, bedankt dat ik een oelewapper ben .....
maar wat jij zegt:

jakkes wil er geen 1 kennen en als het in mjin familie rondloopt hoef ik niet te spreken met zo'n oelewapper.

niet te spreken?? respecteer jij je familie niet?
misschien moet je juist een x iemand ontmoeten die gothic is.......welke ervaringen heb jij dan met gothics? heb je wel eens een goed gesprek met zo'n iemand gehad?
of ben je bang voor die mensen?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 18:14

Piercings en gothic staan wat mij betreft geheel los van elkaar!

ik heb 4 gaatjes inm'n oren en een navelpiercing, maar dan ben ik toch niet meteen gothic>??

IK vind trouwens die lange fluwelen jurken met bordeaux rood en honderden touwtjes aan de voorkant supermooi! ze staan bij heel veel meiden ook supermooi, alleen zou ik het eerder aantrekken naar een feest en niet naar school!

Gothic mensen hoeven niet speciaal uit een *slecht* mileu te komen ?
Dat prima steeds de zin " Uit welk milieu komen die mensen" gebruikt is toch ook zijn eigen keuze ( okee wel een irritante keuze).
Dat ik mijn haar bruin verf terwijl ik blond ben is toch ook mijn keuze ? Dat heeft niks te maken met de manier waarop ik ben opgevoed!
Als we het tog over milieu's hebben > Ik rook, ik drink, ik draag erge korte truitjes en strakke broeken, heb een grote bek tegens sommige mensen, ik heb een piercing , en ik ben al op m'n 16e van school af gegaan. Toch kan ik niet bepaald zeggen dat ik uit een *slecht* milieu kom, ben opgevoed met Cristus ( hoefde niet naar de kerk) Als ik bij m'n oma scholt, kon ik naar de logeerkamer, ik woon in een normaal huis, alles wat ik me maar kan bedenken, genoeg geld om uit te geven, etc etc.
Nou ken ik genoeg Gothic mensen die uit een milieu komen waar je U tegen zegt. 1 scheldwoord en ze kunnen naar hun kamer, een keer te laat thuis en ze hebben huisarrest, niet omdat ze Gothic zijn, maar omdat hun ouders streng zijn. Ken ook genoeg Gothic mensen uit *rijke sfeeren die wonen in huizen, wow daar gaat een gemiddelde nederlander echt van kwijlen!

En wat nou dat gezeur over Milieu! Daar gaat dit geheel niet over, gothic zijn heeft niks met milieu te maken! Evenmin het kakker zijn!

Nu ben ik zelf geen Gothic, maar alle Gothic mensen die ik ken zijn echt Tof! en hardstikke aardig, en wat denk je !!!

Ze komen zelfs op een paardenmanege in normale gekleurde!!! paardrijbroek , ze gaan zelfs mee naar een kroeg waar alleen maar kakkers komen, Gothic zijn mensen! net als iedereen, dar ze toevallig een andere smaak hebben wil nog niet zeggen dat ze Beesten zijn!

Nu moet ik wel zeggen dat ik die overdreven gothic ( piercings in de neus en overal waar je je het maar kan bedenken, kapsels waar ze uren mee bezig zijn, kleding die er greapy uitziet) niet mooi vind. Maar de gewone gohic, zwarte kleding, apart uiterlijk etc, ach ik kan er wel mee leren leven!

Moet zeggen dat ik liever gothic mensen heb dan kakkers want die kunnen toch alleen maar opscheppen over hun grote huis ( Met zwembad in de tuin!), Golf GTI Cabrio en de gewonnen hockeywedstrijden!!

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 18:16

ow jah ik heb nog een leuk verhaaltje.
ik ging met mijn ex naar zijn vrienden, dat waren punkers en gothics...
ik was t al een beetje, ik raakte ik gesprek met een jongen.
ze noemden hem PJ.
hij heet dus pieter-jan,
hioj heeft een hanenkan, oorbellen gewoon alles weten jullie wel...
ik vroeg wat zijn werk was enzo.
hij werkt in een kinderdagverblijf en is alleen goth als hij uitgaat, tenminste niet op zijn werk, zijn hanenkan heeft hij dan gewoon naar beneden gekamt en dan is hij totaal anders....echt een schatje.
dat verwacht je ook niet van zo'n jongen...als je gothics niet kent, raak een x in gesprek met ze, vraag ze dingen, dan zal je zien dat het niet meer eng is, als je dat vind. leer ze kennen.....

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 18:20

het is precies wat ymke zegt...
ik ben goth, maar ik doe ook 'gewone'kleding aan naar mijn paard.
en betreft die jurken..pffffff wat zijn die duur! ik ben hard aan het sparen, maar naar school of naar mn paard zie je mij er ook niet inlopen, ik zou het alleen dragen als ik naar een feest ga.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 18:26

Sjees zeg doe even aardig tegen mekaar, en ga niet lopen katten tegen iedereen.......dacht dat jullie volwassen waren....

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 18:49

ik snap niet waar iedereen zich druk om maakt.....
www.cu2.nl/sacred-flame

hier staat wat gothic inhoud en dat begrijpen de meeste geloof ik niet niet.....

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 21:08

jah joh,we hebben het hier ook gehad over dat goths meelopers zijn, dat ze zich daarom zo kleden, maar wie zijn hier nou meelopers??? mensen die hier dom banketstaaf, dat je je mening geeft is ok.....
voor meer informatie over gothic kijk op: www.gothicinfo.net

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 22:20

Josti"]
[quote="puma schreef:
ik snap ook niet hoe sommige mensen er bij lopen, dat ze dat mooi vinden (slofschoentjes, opgerolde pijpen, goude hoepels in de oren en lagen bruine make up troep) maar dat vinden zij kennelijk mooi.

zo'n tiepje ben ik dus...maar sorry ik vind dit wel wat normaler als die gothic-looks...
ik heb niks tegen die mensen,alleen die look, het is angstaanjagend...

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 22:21

Ze sralen de dood uit wiite huid van een lijk en zware kleding is ok de dood, kan toeval zijn hoor!

Ik vind het vreselijk lelijk die kleding echt bah! Ziet er niet uit Koe

Dniesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 11:17

Een vriendin van mij is ook een "gothic" maar ik zit er niet mee hoor.
Je mag toch zelf weten hoe je er bij wilt lopen en laat ze lekker.......
(sommige dingen vind ik nog mooi ook!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 13:19

Ik vind de muziek wel mooi, maar hoe ze erbij lopen!!!