Lovely schreef:Over kundige instructeurs gesproken, wat mij dus nog het meest zorgen baart is dat er blijkbaar erg veel mensen zijn die hun paard niet kunnen rechtrichten en eigenlijk niet eens weten wat het is. Dat vind ik pas zorgelijk.
en die slagen wel voor de Orun eerste fase ( bijna 80% slaagt immers, bij de instructeursopleiding is het praktisch 95%).
Deze jongens en meisjes kunnen hun eigen paard goed voorstellen, en op andere paarden aardig wegrijden, maar worden eigenijk maar heel summier getoets op hun werkelijk rijvaardigheden (hoe redden zij zich op het bokkende onwillende paard, en hoe op het net beleerde paard, en hoe op de heethoofdig doordrammende springtank op B-nivo van 19 jaar). Deze jongens en meisjes mogen wel 'voor de klas' gaan staan en les geven op verenigingen enzo.
Overigens, tussen de geslaagden van de Eerste Fase zitten ook wel echt kundige ruiters, die ook de derde Fase wel halen...maar in mijn groep zaten toch echt ruiters die je geen kwartje zou betalen voor hun kennis en kunde, en die slaagden ook....
De inflatie van het instructeursdiploma, het niveau van de basislessen op verenigingsniveau zakt zo wel onderuit.....