De storm, Nu een drama aan het worden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:20

Vind de storm niet fijn, Kom net van stal en alle deuren waren kapot gewaaid. Ben dus een hele tijd bezig geweest om alles vast te kunnen zetten met strotouwtjes om met een beetje gerust hart naar huis toe te gaan. Alhoewel ik nu nog niet lekker zit. Ga vanavond, weer of geen weer, gewoon weer naar me paardje toe om te kijken of alles nog wel goed gaat op stal. Wat een rotweer zeg...........

xXIreenXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:22

Ik ben ook lekker aan het niksen:) poffertjes gemaakt jamm!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:49

Tja het heeft wel wat dat je niks KAN doen , maar morgen is het natuurlijk met een beetje pech alweer om 6 uur 's avonds donker en ik werk tot 5 uur , op de fiets naar stal ben ik ook zo een kwartiertje verder...enz...
Dus ik moet het met Rena eigenlijk wel van het weekend hebben en nu staat ze zelfs op stal ipv in de wei...zucht.
Springt morgen boven m'n kop uit natuurlijk dat ding Tong uitsteken

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:02

Haha,das zeker lastig ja..

Helaas heb ik het probleem dat ik pas om ong 6 uur thuis ben,bijna elke dag,en er geen ligt is in het gedeelte waar michelle staat Boos!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:22

Dat heb ik dan weer wel , licht Lachen
Maar daarentegen ook een golvend dakje dat precies naar de voorkant van stal afloopt , geen dakgoot uiteraard....ofwel waterval langs de deur.....*diepe zucht*

Maarja wel een grote stal gelukkig , dat scheelt.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:37

Ik vind het wel lekker en rommel maar wat aan. Beetje lezen, beetje bokken en lekker met de honden uitwaaieren in het park. Het paard heeft vandaag vrij

Flootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 18:45

Ik ben dus aan het werk!! Boos!
En het is hier echt een gekkenhuis... Iedereen wil 'even' aangifte doen bij de verzekering (Abn-Amro en Unigarant) van weggewaaide daken, bomen op auto's, schoorstenen die op instorten staan, vliegende dakpannen, ingestorte pergola's, weggerukte zonneschermen, uit de sponning gewaaide deuren en ramen...
En nu stort net het dak van het A'dam CS in...
de dijkbewaking in Katwijk in ook zojuist ingesteld, wat een ellende!!
Ik wil eigenlijk ook genieten van dit natuurgeweld, maar mij is het niet gegunt, helaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 18:47

Het dak van Amsterdam centraal??? Dat meen je niet!!

De enige reden dat ik zei de storm best fijn, was omdat je lekker op de bank kon hangen, maar met de gevolgen van de storm vind ik het helemaal niet fijn meer eigenlijk.!!

Flootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 18:52

Ja, het is echt waar!!
Ik werk bij de alarmcentrale van de ANWB en wij weten dit soort dingen meestal als een van de eersten!
Mensen weten niet meer wat ze moeten doen nu, ze zijn daar gestrand en kunnen nergens terecht.
Ik heb nog niets gehoord over eventuele gewonden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 18:55

Gadver, dit is nu echt niet leuk meer, in Enschede is al een dode gevallen.Mijn collega uit Polen zou vandaag komen, en overnachten in Amsterdam, ik heb hem maar gebeld dat hij beter ergens aan de grens kan blijven, en morgen verder rijden, want anders had ik straks nog met hem naar Amsterdam gemoeten, lijkt me niet echt verstandig.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 18:55

Nou, ik ben echt onwijs uitgewaaid! Ik ging fietsen, iets wat je nooit moet doen met windkr8 10/11. Dat heb ik dus geweten, ik waaide zowat de sloot in, maar ik had erg veel lol *LOL*
De paarden stonden lekker binnen.

Ik maak me meer zorgen om die grote boom naast ons huis. Die is onwijs groot en meer dan 100 jaar oud. En hij staat heel gevaarlijk te wiebelen.....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:02

Wij hebben inmiddels een boom op het dak liggen. Afwachten wat de schade aan het dak is, auto's kunnen er niet door, lekkere bende. Snap echt niet hoe je kunt zeggen dat je dit fijn vindt!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:03

veel paarden bij ons op de manege druk op stal. pepeijn, de grote druktemaker normaal, superrelaxed, alsof 'ie het wel cool vindt. raar beest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:18

Margreet schreef:
Wij hebben inmiddels een boom op het dak liggen. Afwachten wat de schade aan het dak is, auto's kunnen er niet door, lekkere bende. Snap echt niet hoe je kunt zeggen dat je dit fijn vindt!

Misschien heb je inmiddels gezien dat ik het heb aangepast. Daarbij is dit stukje vanochtend geschreven, toen het allemaal nog niet zo erg was! Dus lees eerst even het hele topic, voordat je je reactie geeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:21

Ik ben ook net terug van stal , zie [AM] Stal platgewaaid !

Hopen maar dat er geen gewonden zijn op A'dam Centraal !!

Kwam net op het nieuws trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:24

pmarena schreef:
Ik ben ook net terug van stal , zie [AM] Stal platgewaaid !

Hopen maar dat er geen gewonden zijn op A'dam Centraal !!

Kwam net op het nieuws trouwens.

Er zijn inmiddels 4 doden gevallen, en 1 persoon is nog vermist. Hoeveel gewonden er in Amsterdam zijn weet ik niet, maar dit was net op het journaal.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:25

ergens hier in de buurt lag een hele straat onder, en bij een manege waren er glasplaten ofzo naar beneden gekomen! en veel auto's kaduk he!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:27

Ik hoorde dat er ergens aan zee ook iemand van de pier is afgewaaid............niet meer terug gevonden. Ik zat net boven op zolder achter de computer en ik hoorde het dak heel erg kraken. Het raampje van zolder is ook al vastgezet want bij 2 deuren verderop is dat eral afgewaaid. Dus is beetje gerustgesteld met dat ons huis niet echt weg waait, veel te zwaar en dan hoor ik op hetnieuws dat van Amsterdams station en van een rij huizen waar het dak af is, ik blijf voorlopig even benenden in ieder geval!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:49

Jeetje dat van A'dam is wel ff schrikken ja!
Bij ons op stal viel het nog wel mee.... Lips are sealed
Golfplaten van het dak gewaaid, een vermiste kruiwagens die we later totaal gehandicapt terug vonden in een weiland...
Omdat er geen kruiwagen over was (was al in gebruik Haha! ) wilde ik alleen opstrooien, nou dat kon ik vergeten al het stro waaide weg!!!! Kalender is weggewaaid en diegene die een slecht gevulde voerton hadden kon het ook wel shaken.. Lips are sealed Ze zijn toch een paar uur naar buiten geweest, en toen [**] buiten stond kwam het zeil naar beneden (zeil wat aan het plavond hangt voor extra ventilatie oid..) ... Bloos Hoop dat de storm gaat liggen ik moet er niet aan denken dat er wat gebeurt... Scheve mond Heb hem wel nog ff losgegooid, hij was best cool onder het weer vond ik.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:56

Fleury schreef:
Ik hoorde dat er ergens aan zee ook iemand van de pier is afgewaaid............niet meer terug gevonden!

Aaii, dat lijkt me pas erg!!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:07

ja dat is ook eng
eigen schuld
ze waarschuwen ervoor
als iemand dan zonodig naar het strand , pier enz moet dan heeft diegene dat aan zichzelf te danken
en dan moet iemand zijn leven gaan riskeren om diegene te zoeken
ik vind dat als ze ervoor waarschuwen dat je daarnaar moet luisteren ze zegge niet voor niets dat je niet naar strand en grote rivieren moet gaan dit is mijn mening

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:11

Welke debiel gaat er dan ook de pier op?!
En de jongens van de KNRM mogen hun leven weer wagen.
Wel heel sneu voor de nabestaanden.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:14

Je wilt niet weten hoeveel mensen vandaag naar de pier zijn geweest om naar de golven te kijken!
Het lijkt me wel heel mooi, maar om daar nou te staan.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:16

Er was ook iets op het journaal over duikers, daarvan zeg ik nou echt: welke randdebiel gaat duiken met dit weer, dan spoor je toch gewoon niet?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:18

Ik zou vandaag met een groepje endurancemensen gaan rijden in Arnhem, maar dat hebben we gisterenavond maar afgeblazen. Het werd nu gewoon kletsen, foto's kijken en pannenkoeken eten. Afgesproken rond het middaguur op de manege waar het paard van Djilan staat. Die manege ligt in een groot bos. Op de A12 ernaartoe leek het wel een bladerenregen, nog nooit zoveel blaadjes in de lucht bij elkaar gezien. Echt ongelofelijk hoe het daar tekeer ging, en in dat bos was het nog erger.

Toen we zaten te eten (zo rond 3 uur) schijnt er bij een huis naast het pannenkoekenhuis een boom op het dak te zijn gevallen. We zijn maar geen ramptoeristje gaan spelen, veel te link, overal lagen omgewaaide bomen. Ook op de toegangsweg naar de manege was er een boom dwars over de weg gevallen. Gelukkig hadden ze bij de manege een motorzaag. En toen we van de manege weer naar de grote weg wilden, was er weer een boom gesneuveld. Gelukkig was het zaagteam ook toen weer snel ter plekke.

In de auto terug hoorde ik het ene enge verhaal na het andere op het nieuws. Ik ben met een gangetje van 80 teruggereden naar Utrecht, af en toe ff 100 maar zeker niet harder. Ben wel trots op mijn kleine autootje, je merkt haast niets van die storm, hij ligt erg stabiel op de weg. Dat is met het autootje van mijn mams wel anders, daar heb je echt het gevoel dat je wordt opgetild. Haha!

Maar ik ben weer veilig thuis. Gelukkig staat alles er nog op mijn balkon. Bij mijn ouders in de tuin is ook een boom omgewaaid, maar gelukkig ook niets vernield en geen gewonden. Brrr... je kunt maar beter binnenblijven met dit weer... Scheve mond