vin je dit zielig??{ lees dit!!! alsjeblieft!! }

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Witney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 07:55

idd heel zielig.

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 11:06

ja het is haar eigen shet
ze rijdt meestal 2 x perweek ofzo
en ze ment soms ook
maar als ze rijd dan gaat ze buiten pas erop
want bijna iedereen vin het een schande
dus dan gaat ze buiten erop
en dan draaf ze ook maar galoperen dat doed ze niet volgensmij

en ik heb een shetland boek
en ook de geschiedenis van shetlanders
dat shetlanders tot en met meter maar 50 kilo kan dragenen
maar grote shets kunnen meschien wel meer
maar dat beesje is 94cm

de manege eigenaar zegt soms
van dat het egt zielig is voor zo een klein shetje

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:15

Dat meisje kan duidelijk geen afstand doen van het feit dat ze te zwaar is geworden en heeft niet echt verantwoordelijkheidsgevoel. Ze zal wel weten dat het niet correct is, anders had ze zich niets aangetrokken van het gel*l van anderen op stal en daar er al wel op gaan zitten.
Als de staleigenaar het nou ook eens tegen haar zegt dat hij het onverantwoord vind en goed uitlegd wat de shet er allemaal van kan krijgen, dan snapt zij het misschien..Maar nogmaals, er zo af en toe een rondje op het erf erop zitten lijkt me best kunnen, maar als het rijden word, nee dan is het niet gezond.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:10

xxsummyxx schreef:
is er iemand best een dikke Tong uitsteken
ze weegt ongeveer 75 ofzo Scheve mond

en bedankt... Scheve mond

Ik heb het niet gezien dus zal er niks over zeggen, maar mij lijkt dat ze toch beter een grotere kan pakken.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:15

Tot 60 kilo zou elk gezond paard je zonder probleem moeten kunnen dragen is mij altijd gezegd. En schetlanders zijn sterk, ben het met Inkie eens dat als ze niet intensief bezig, dat het allemaal nog mee valt
Verder is 75 kilo niet noodzakelijk dik, dat hangt af van de lengte of leeftijd van een persoon , maar dat terzijde Knipoog
Maar mennen zou inderdaad een leuk alternatief zijn, en dan kan dat meisje nog altijd met haar pony 'gaan rijden' met de kar

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:11

Ik zou inderdaad niet weten waarom het "zielig" is. Die pony is misschien erg klein, maar ze kunnen makkelijk 70/80 kilo aan. Zou dat niet het geval zijn, dan zou die pony binnen 2 weken zo'n verpeste rug hebben dat je er niets meer mee kan, en zo te lezen is dat hier niet het geval.
Maar ik geef toe, het ziet er ontzettend raar uit, en zolang ze het bij een kwartiertje houd af en toe, en niet springt kan het best.
Ziehier mij met mijn 1.78, 55 kilo op mijn verzorgshetlander/Welsh van 1 meter 9.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VQDhAkoZjkGVveqJzXBV*EEpj7ifqwkPyiLuHSL6LUMWwGKAvNDX58XrMv!rVphsvuDrNH7fVOikkEWo31we4rkJs!87n1sCScqSWboBGaFbcqMzYPNLpsTCUvZoXeVU/foto's%20met%20cynthia%20006.jpg?dc=4675467515874833051[/img]

Ik kan ook geen afscheid nemen van haar, en rij ong. 1X per half jaar een uurtje op haar, en tussendoor aan het eind van de lessen van mijn leerlingen. Kan best. Als ze het echt als haar "rijpaard" beschouwd,dan zou ik idem even met haar gaan praten over alternatieven, bv aan de lange lijnen, mennen, of kinderen erop les geven, net zoals ik nu doe.

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:39

ja, maar kijk jij bent dunner Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:27

ik denk dat het wel meevalt,die shet zal er niet gelijk wat aan over houden.......btw je hoeft niet meteen dik te zijn met 75 kg,ikzelf ben ook zo zwaar,maar wil mezelf niet gelijk dik noemen(begrijp me niet verkeerd,ik rij al jaren niet meer op zulke kleine pony's hoor)

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:28

Nouw lekker voor de rug van dat beesje Verdrietig

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:14

Nou, volgens mij heeft niemand haar op een weegschaal gezet en die shetlander opgemeten.

Ach, ik zou het persoonlijk nog niet in mn hoofd halen als ik 65 kilo zou wegen, maar als een shet je te zwaar vind (ja ik heb te zware mensen op shetten zien zitten) laten ze het je meestal wel merken hoor!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:49

70/80 kilo vind ik TE voor een shet.
Ik zit zelf op de 62 en rij nog zelden op Honey (100cm)
Ze kúnnen het misschien wel, maar of het beestje er ook plezier in heeft is een 2e

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:09

Als ze toch buiten (in de berm) er op gaat zitten...en de shet heeft er geen moeite mee, wat maakt het dan uit dat ze dat zo nu en dan doet?!
En gewicht zegt weinig....als ze lekker mee gaat in z'n bewegingen.
bovendien is het haar pony, als jij ermee zit, zeg er wat van (dan weet ze hoe jij erover denkt) en laat haar verder lekker met rust!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:31

Ik kan het me eerlijk gezegd helemaal niet voorstellen.
Ik heb een vriendin die 75 kg weegt. Dat is een stevige meid van 1.75m met een flinke kont. Op mijn new forest van 1.45 kan het nog net zonder dat het er raar uit ziet. Ik kan me haar echt niet voorstellen op een shet van nog geen meter. Dat gaan we ook maar niet uitproberen Haha!

dewaalpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:54

ahhhhh wat zielig? Verdrietig

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:45

Moet zeggen dat ik op bokt ook wel foto's van meiden op shetten zie waarbij ik vaak denk Lips are sealed

SweetTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:56

Heb je haar gewogen omdat je denkt dat ze zoveel weegt?

Sja ik kan er zo niet over oordelen, dan zou ik het zelf moeten zien...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:18

SweetTinka schreef:
Heb je haar gewogen omdat je denkt dat ze zoveel weegt?

Sja ik kan er zo niet over oordelen, dan zou ik het zelf moeten zien...

OK dan!

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 20:41

iemand zij hier :
maak daar maar het dubbele van
Shetten kunnen 100 kilo op hun rug dragen als het goed is....
Het ligt er echt aan of dat meisje er intensief mee rijdt en hoelang en hoe vaak!
Als ze 1x inde week rijdt dan kan t niet echt kwaad maar dan wel rustig aan! Als ze er veel meer op gaat zitten is dat natuurlijk niet prettig voor dat beest

maar ik zeg:
dat vin ik niet kunnen hoor 100 kilo ze KUNNEN het wel maar het is gewoon zielig
ik heb het zelf geleerd van de vee-arts dat het veel te zwaar is! Schijnheilig

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:44

*zucht* als je perse wilt rijden, koop dan een grotere pony! Terwijl Shets heel veel kunnen hebben, moet je oppassen met Welshjes.

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 20:48

xcynthiax zegt:
dat het een stevige shet is

maar dat is meschien wel zo maar hij had al jaren niks gedaan
ik had hem verzorgt vroeger!!!!
en als dan opeens zo een zware erop gaat Verward

dan is het tog nog wel moeilijk voor zo een shetie
vin ik dan
maarja ik laat teminste op me shet alleen maar me eigen gewicht Tong uitsteken
en dan is 39 kilo en ik vin dat ik wel een goed maatje ben voor me shet van 1 meter

en cynthia ze weegt wel wat meer want mij nigt weegt 75 kilo
dus hoe zwaar zou zij nou wege dan Verward iets van 75 of meer Schijnheilig

Qweeny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:44

Nou ik vindt het niet kunnen zeggen de mensen daaro er niks van??? En het is behoorlijk zielig voor de shetlander eerst moet zij of hij maar afvallen en daarna aan paardensport doen! Boos! Boos!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:01

Ik ga hetzelfde zeggen als iedereen: voor intensief rijden is ze te zwaar, maar een stapritje kan best. Als het haar eigen pony is, beslist ze het uiteindelijk zelf, weinig aan te doen. Als ze volgens jou inderdaad te intensief met die pony rijdt, kan je proberen om het op een aardige manier te zeggen. Maar je kan niets doen.

Wat Irish_lady zei snap ik wel. Op bokt zie je vaak meisjes die te groot LIJKEN voor hun Shet. Maar het gaat uiteindelijk om het gewicht van de ruiter en wat de pony aankan. Alleen de kleinere kinderen/mensen staan leuk op een Shet (meestal dan). Dat is nou eenmaal zo, omdat ze klein zijn. Maar veel mensen op bokt krijgen volgens mij onterecht kritiek. Bijvoorbeeld Cloverdale met Flame. Ik vind ze super samen, helaas sommige anderen niet.

Veronieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:05

Als je zeker weet dat ze zo zwaar is en meer dan een half uur stapr of weet ik het wat had ik er wat van gezegd. Zo beest kan 70 kilo dragen en dan nog geen eens echt intensief rijden. Daar zijn ze ook niet echt voor.
Als je hem bv voor de kar gooit kan die veel meer kilo verdragen want er zit veel verschil in draag kracht een trek kracht. Hij kan de gerust de helft van ze eigen gewicht trekken.
Maar er op is toch een ander verhaal.
Ik had er echt wat van gezegd.
Hij kan er dan misschien nu niet zo heel veel last van hebben.
Maar als ie dan wat ouder wordt is die veel sneller versleten.
Luister naar je hart als jij denk dit kan niet kan je het gerust zeggen.
De zijn best een hoop mensen die niet weten wat ze doen en het waarderen als je er wat van zegt op een vriendelijke normalen manier.
Succes!!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 08:37

veelste zwaar Bloos!

dat kan echt niet hoor Bloos!

ik vind tot de 50 kg wel mooi voor een shet voor echt rijden daar boven vind ik persoonlijk te zwaar.

laat ze lekker gaan mennen dan loopt hij waarschijnlijk ook wel sneller Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 09:08

Hoe oud is de shet?? Hoelang rijd ze hem dan als ze gaat rijden?? Het is natuurlijk niet jou keuze.. Ook al zeg je er wat van de kans is er dat ze er nix van aan trekt!! Shetties zijn echt sterk hoor!! Ik zelf vind het oook wel zwaar hoor maar ik vind dat zolang ze het bij een kwartiertje houd en niet elke dag en dan ook niet draaft dat het wel kan!! Tog??